Därför lanseras Xcom 2 exklusivt till pc

Robot
Därför lanseras Xcom 2 exklusivt till pc

Firaxis pratar inte om konsolerna just nu men de kan fortfarande bli aktuella.

#xcom-2, #firaxis-games


Medlem
Därför lanseras Xcom 2 exklusivt till pc

Tack!

Medlem

Vitt som jag vet så funka Xcom 1 väldigt bra på konsol, men jag tror allt handlar om försäljningssiffror, tror inte Xcom sålde tillräckligt bra på konsol för att man ska fortsätta med den filosofin.

Medlem

Expertis? XCOM: EU fungerade bra på konsol, och av skärmdumparna att döma ser spelet inte alls olikt EU.

Själv spelar jag på PC, men det låter som en fjuttig ursäkt.

Medlem

Väldigt god nyhet för mig i alla fall, tyckte inte alls om kamerahanteringen i Xcom EU. Kunde aldrig hitta någon mod som fixade det heller, kan ju ha vara för att det var relativt svårt att modda spelet.

Medlem

Såhär såg Xcom EU ut för oss med Eyefinity/NS

Så visst finns det plats för bättre anpassning för PC.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Om det säljer bra nog på PC så kommer dom nog porta det, man kan nästan anta att dom gör spelet så det funkar bra med kontroller även på PC och då är det mer eller mindre klart till konsol.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Skönt att höra för en gångskull varför en titel inte kommer till konsoll och inte tvärt om.

Inaktiv

Håller tummarna för att Jake Solomon fortsätter att leda projektet och inte överlåter det till Ananda Gupta som med Enemy Within (DLC) i framtiden samt att spelet förblir PC-exklusivt.

Medlem

Blir nog spännande, har börjat lira Xcom: Enemy Unknown igen för att värma upp lite!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Håller tummarna för att Jake Solomon fortsätter att leda projektet och inte överlåter det till Ananda Gupta som med Enemy Within (DLC) i framtiden samt att spelet förblir PC-exklusivt.

Är väl bara bra om det senare släpps på konsol? Mer försäljning, större kundkrets. Ser ingen anledning till att det ska förbli pc-exlusivt utöver att agg hyses mot konsolerna.

Medlem

Kan finnas mängder med orsaker till varför de inte gör spelet på konsol just nu. De kanske vill ha med saker i spelet som är svåra att lösa på konsoll osv. Men återstår att se. Jag klagar inte då jag tyckte guit inte var helt klockrent på PC i det första spelet.

Medlem

Hur musen funkar på Xcom? Som den alltid gjort sen '94??

Medlem

Låter ju bara bra det här. Ser fram emot att plöja aliens igen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Det var väl mest PC spelare som hade problem med 1an?
Förmodligen sålde det bättre till PC, men fick dålig kritik då bland annat UI't var designat för konsol.
Portning kan bara göra "så mycket", och om det är designat för konsol i grunden så blir det sällan bra på PC.
Så man väljer motsatta vägen den här gången, designa för PC och porta till konsolerna.

Medlem

Känns som de bara försöker stryka PC-gamers medhårs och vinna poäng. Självklart kommer det till konsol.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Känns som de bara försöker stryka PC-gamers medhårs och vinna poäng. Självklart kommer det till konsol.

Tvivlar på att de är ute och fiskar röster hos PC spelare då PC spelare redan i stort hyllade första spelet. Nej ligger nog annat bakom. Sen om spelet så småningom kommer till konsol är väl en annan femma, men de kanske gör som Diablo gjorde?

1
Skriv svar