Bungie vill inte att du ska lämna mitt i matchen

Robot
Bungie vill inte att du ska lämna mitt i matchen
Medlem
Bungie vill inte att du ska lämna mitt i matchen

Fair enough.

Medlem

Tänk om man måste sluta spela pga [insert random anledning]?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Gött mos, bara det inte är som i vissa spel som straffar efter första disconnecten.. Men ser man ett mönster så självklart. Straffa dem

Medlem

tycker dom ska göra som i guild wars, smiter du från pvp så får du vänta xx/xxx antal minuter innan du kan spela igen


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Boomer:

Tänk om man måste sluta spela pga [insert random anledning]?

Ja fast det stog ju

Citat:

Vi har faktiskt nya verktyg nu för att upptäcka det och eventuellt kommer människor som gör detta vanemässigt faktiskt kunna straffas.

Med andra ord om man quittar en och annan gång händer inget utan det är om spelaren gör detta ofta den bestraffas.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Tänk om man måste sluta spela pga [insert random anledning]?

Det är som sagt inte så att man straffas efter 1a eller kanske tom 2a och 3e, utan sådana som upprepade ggr sticker.

Riktigt bra grej imo.

// edit

Asch, Twitch hann före.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

AW8
Medlem

Vad är detta för idioti??? Hur fan förstör det för andra om jag drar?

Det är ju ett spel, och inget FN-möte, för i helvete.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Gillar idén, dock gillar jag inte halo3->

Medlem

Är detta en generell nyhet eller gäller det enbart x-box och Halo?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av AW8:

Vad är detta för idioti??? Hur fan förstör det för andra om jag drar?

Det är ju ett spel, och inget FN-möte, för i helvete.

Om det är lagspel så är det inte så kul för laget som plötsligt har 1 (eller flera) spelare mindre. Vissa spel löser det genom att släppa in nya mitt i en match, men det är kanske inte alltid lämpligt. Det kan vara sjukt störande i vissa 1v1-spel också, där man vill spela hela matchen. Tex quake eller vissa sportspel. Däremot i tex SC2 så är det ju tvärt om. Då är det mer irriterande med folk som är kvar när dom förlorat. Klassikern är ju Terrans som flyger iväg med sina byggnader, måttligt roande

Medlem

Quitters kan väl få spela mot varandra Skulle kanske vara en lämplig lösning

Inaktiv

Helt rätt ute! Hatar när folk lämnar och det blir ett unfair övertag för någon av sidorna i folk!

Bungie kommer återigen visa varför de är bästa utvecklaren av multiplayer fps!

Medlem
Medlem

Jag brukar bara lämna dem där dumma rocket matches


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Inaktiv

Varför bara inte banna kontot ifrån spelet i en timme om man lämnar matchen.
Har man något annat viktigt som man måste göra, så spelar det ju ingen roll för att man är upptagen.

Inaktiv

Visst det är tråkigt när hela ens lag quitar och man står helt själv mot alla andra. Men vad ska de göra? Banna en? Som Boomer säger, tänk om man måste sluta pga mat eller något annat.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Definitivt bra!

Jag skulle också gärna se funktioner för att rapportera spelare som inte sköter sig, t.ex. de som skriker i micen eller bara står och leker vid spawnpoint.

Medlem

HEJA! Mer förmynderi. X)

Vid säg 6+/lag och diff på 1 person spelar det ingen större roll. Sen är det ju normalt att sluta närhelst.. OK ibland kan de te sig barnsligt, men det roar bara typ.. inget man bryr sig om, många ÄR ju barn trots allt.
Och många har auto-balance. Tycker inte det är ett problem vid lagspel i q3, cs, dod, och dylikt iallafall.

1 vs 1 är mer berättigat.. men tycker ändå quit-bestraffning är överdrivet.

Fokusera på RIKTIGT fusk och VÄLDIGT dåligt beteende istället (teamkilling spawnkilling osv osv).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Så.. Nu får man inte själv avgöra när man vill lämna spelet, utan blir straffad för det? Stackars konsolnissar som gång på gång måste lära sig hur man spelar. Hålla handen hela tiden, det är så ni trivs va?

Ragequits är inte i närheten av lika irriterande som när alla spelare byter lag till det vinnande i slutet av en lagmatch *host*Bad Company 2*host*.

Spelar absolut inte Halo men detta låter riktigt bra.

Medlem

Konsoll/P2P-problem... dessa problem uppstår sällan på PC när spelen har dedikerade serverar, bara jöina en befolkad server så håller det sig, samt att servern i säg självt aldrig går ner.

InfinityWard hade ju kul med sin host-migration förra hösten..., patetiskt att se det på PCn dock.

Medlem

Tycker även det låter som en bra idé.. I bland när man spelar MW2(där autobalance inte existerar), så kan det ju bli typ 6vs1 innan fler spelare kommit in i matchen efter att alla lämnat i ens lag.

Jag personligen tycker det är HELT värdelöst att spela bilspel på nätet, kolla t.ex Forza, blir man tillknuffad eller liknande i början, då brukar dom flesta quita direkt, för då är det typ 0% chans att man kommer i fatt dom andra. Så oftast slutar en match som i början av 12spelare, med att bara 2-3st är kvar i slutet. För vem tycker det är roligt att spela när man ligger lååååååååångt efter första priset?

Sen hur detta system ska fungera är ju en annan fråga, avdrag utav exp-poäng? Inte kunna spela på 15-30min igen? Endast bli ihopa kopplade med andra ragequitter-matcher?

Medlem

Spelar man Halo går man med på vilka Bungie regler som helst så några debatter får vi knappast.

Medlem

I Gears of War 2 förlorar du xp (som förvisso inte har något direkt värde) om du sticker innan matchen är slut. Fungerar faktiskt riktigt bra där.

Inaktiv
Skrivet av AW8:

Vad är detta för idioti??? Hur fan förstör det för andra om jag drar?

Det är ju ett spel, och inget FN-möte, för i helvete.

Samma sak med World Of Warcraft? När man går in i en match så är det väl planerat att lira den matchen. Ska man äta och bajsa får man göra det innan / efter.

Jag som har lirat Halo sedan start uppskattar detta. 15 minuters vänte straff! Precis som i World of Warcraft!

Medlem
Skrivet av zauii89:

Konsoll/P2P-problem... dessa problem uppstår sällan på PC när spelen har dedikerade serverar, bara jöina en befolkad server så håller det sig, samt att servern i säg självt aldrig går ner.

Detta är stort problem på PC, framförallt strategispel och framförallt DOTA.
Grymt irriterande när man spelat en halvtimme, ligger ganska bra till och en eller två personer i ditt lag hoppar ut.
Spelar man rankade spel löser dig sig ganska bra själv genom att lämna=forlora men när man spelar public kan man ibland behöva börja på nya matcher 3-4 gånger efter bara 10min per match. (ett dota spel tar runt 45min vanligtvis)

Sen förstår jag mig inte på de som klagar på att man lämnar när det är helt uppenbart att man ska förlora. Du vann, get over it, finns ingen anledning att man tvunget ska förstöra varenda byggnad för att få det bekräftat.

Medlem

Detta låter bara löjligt. Har aldrig stört mig på ragequitters i något spel.. förutom kanske Kane & Lynch 2 demot, där hosten stack bara för att han försökte bedra mig men jag dödade honom 2 gånger och kom undan med hans loot. Left 4 Dead har man stört sig lite på ragequittande hosts med. Men bara det finns dedikerade servrar så gör det mig ingenting om nån hoppar ut. Det brukar alltid vara nån annan som kommer in då istället.

Edit: Okej, det kan vara sjukt jobbigt med folk som drar i långdragna strategi-games typ Civilization eller Supreme Commander, men i spel som Halo kan ju folk joina under spelets gång, så då ser jag inte det som något problem.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Fair enough.

Inaktiv

Ragequitters har börjat väza fram. Alla pcwer man spelar så lämnar dom och på public också. Bordskämda barn som måste "vinna".

Dom spelar inte för att det är kul. Bara för att sätta HS.

123
Skriv svar