Robot
Full Throttle

Tim Schafer började sin karriär som mannen snett bakom Monkey Island-skaparen Ron Gilbert, men idag är han kanske än mer känd för Grim Fandango, Brütal Legend och Broken Age. Debuten som chef över ett eget projekt skedde 1995, med ett peka och klicka-äventyr om hårdhudade bikers, rättvisa och friheten på motorvägarna.

#full-throttle


Medlem
Full Throttle

Ah, ett av de första spelen jag någonsin spelade på PC! Glömmer aldrig five finger fillet "minispelet" och hur byrackan på skrottippen skrämde skiten ur mig

Medlem
Skrivet av billys:

Ah, ett av de första spelen jag någonsin spelade på PC! Glömmer aldrig five finger fillet "minispelet" och hur byrackan på skrottippen skrämde skiten ur mig

ett av mina första spel me, går inte ogilla detta

Medlem

Slutet var fantastiskt vad jag vill minnas. Får kika på den där genomspelningen när man har litet tid över.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jaaa jag älskar Full Throttle. Helt klart ett spel jag återvänder till med några års mellanrum. Blev så ledsen när de lade ner Hell on Wheels och hur alla i utvecklingsteamet splittrades.

Tycker Father Tourques Road förtjänade lite mer uppmärksamhet, det var verkligen ett awesome inslag med bike fighting.

Och kaninerna på minfältet

Medlem

Å nostalgi. Även för mig var detta ett va de fösta spel jag spelade.
Har inte spelat det sen dess men minns att jag gillade det starkt och att storyn var riktigt bra.

Medlem

Verkligen nostalgi som sagt, helt klart ett av mina favoritspel genom tiderna även om fighterna med motorcyklen drev mig till vansinne på den tiden

Undrar om FZ har kvar Full Throttle vykortet jag skickade för några år sedan.

Medlem

<3 Vilka minnen man har av detta. Ett helt underbart spel!

Medlem

En av mina absoluta favoriter från den eran
Spelade det flera gånger och älskade det varje gång.

Medlem

Ett av de bästa point & click spelen någonsin!


signatur

I drank what?

Medlem

Det va inte igår man såg detta spel i nyheterna, älskade detta spel !!

Medlem

Älskar detta spel! Absolut favorit bland peka-klicka, lirade det precis innan semestern och blev förvånad hur kort det var. När man var fjunis så kändes det som om spelet var 40 timmar minst. Kan kanske förklara allt gnäll på "korta" spel runt 8-10 timmar numera

MrX
Medlem

Aaaaahhh the memories! Så jävla kickasss alltså ^_^

Medlem

Detta spel minns jag med stor kärlek! Jag minns också hur jag jagade runt i de mest obskyra skivaffärerna efter skivan Bone To Pick, som är soundtracket till spelet. Jag hittade aldrig den..

PS Finns på Spotify https://open.spotify.com/artist/2WjyVlDPA8rmWCjY8pRiFG

Medlem

- You know what would look better on your nose?
- What?
- The bar!

Medlem
1
Skriv svar