Xenoblade Chronicles X

Robot
Xenoblade Chronicles X

Ett av höstens allra största rollspel, både i spellängd och i storleken på monstren, släpps endast till Wii U. En vacker, frustrerande värld att dyka ner i.

#xenoblade-chronicles-x


Inaktiv
Xenoblade Chronicles X

Intressant att musiken får väldigt blandat mottagande hos pressen, sett den punkten på både plus och minuslistor ungefär 50/50

Skribent
Skrivet av anon_17240:

Intressant att musiken får väldigt blandat mottagande hos pressen, sett den punkten på både plus och minuslistor ungefär 50/50

Ja. Det är mycket i Xenoblade Chronicles X som är något av en vattendelare, tror jag. Musiken är nästan som en metafor för spelet som helhet på det viset.

Jag uppskattar verkligen att det vågar sticka ut, även om jag inte gillar alla val i spelet.

Medlem

Känner mig väldigt osäker på detta spel, det verkar som det här kommer ta på tok för lång tid att spela igenom. Jag känner mer för att spela kortare/fler spel än att sitta o nöta evigheter på bara 1 spel.

Men visst har man inte råd att köpa så mycket spel så är väl sådana här onödigt långa spel bra antar jag.

Gnällkuk
Skrivet av Gaara:

Känner mig väldigt osäker på detta spel, det verkar som det här kommer ta på tok för lång tid att spela igenom. Jag känner mer för att spela kortare/fler spel än att sitta o nöta evigheter på bara 1 spel.

Men visst har man inte råd att köpa så mycket spel så är väl sådana här onödigt långa spel bra antar jag.

Hmm... Om spelet är roligt är det väl bara bra om det är långt?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tack. Nu blir det ett Xenoblade WiiU paket

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Gaara:

Känner mig väldigt osäker på detta spel, det verkar som det här kommer ta på tok för lång tid att spela igenom. Jag känner mer för att spela kortare/fler spel än att sitta o nöta evigheter på bara 1 spel.

Men visst har man inte råd att köpa så mycket spel så är väl sådana här onödigt långa spel bra antar jag.

Hmm... Om spelet är roligt är det väl bara bra om det är långt?

Beror på hur mycket mekaniken utvecklas under spelets gång, om spelet introducerar nya element och utmaningar med jämna mellanrum så brukar det oftast vara kul oavsett längd, men JRPG-spel gör sällan det utan lever mest på sin story och låter spelmekaniken stanna likadan. Därför kan dom bli lite trista i längden.

RmK
Medlem

Fick du prövat online läget? Hur fungerar detta i så fall?

Skribent
Skrivet av RmK:

Fick du prövat online läget? Hur fungerar detta i så fall?

Av förklarliga skäl har det varit svårt att testa alla aspekter av det på grund av brist på spelare, men det fungerar så här:
Redan när du startar spelet får du välja om du vill fokusera på att spela ensam, med vänner eller med allmänheten. Mestadels stöter du på folks avatarer ute i världen som du kan prata med och få indirekt support av. Men det finns också särskilda uppdrag som du kan spela tillsammans med andra spelare.

RmK
Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av RmK:

Fick du prövat online läget? Hur fungerar detta i så fall?

Av förklarliga skäl har det varit svårt att testa alla aspekter av det på grund av brist på spelare, men det fungerar så här:
Redan när du startar spelet får du välja om du vill fokusera på att spela ensam, med vänner eller med allmänheten. Mestadels stöter du på folks avatarer ute i världen som du kan prata med och få indirekt support av. Men det finns också särskilda uppdrag som du kan spela tillsammans med andra spelare.

Tack för informationen. Lite tråkigt att man inte kan spela mer med varandra men jag tror nog det blir ett köp ändå!

Skribent
Skrivet av RmK:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av RmK:

Fick du prövat online läget? Hur fungerar detta i så fall?

Av förklarliga skäl har det varit svårt att testa alla aspekter av det på grund av brist på spelare, men det fungerar så här:
Redan när du startar spelet får du välja om du vill fokusera på att spela ensam, med vänner eller med allmänheten. Mestadels stöter du på folks avatarer ute i världen som du kan prata med och få indirekt support av. Men det finns också särskilda uppdrag som du kan spela tillsammans med andra spelare.

Tack för informationen. Lite tråkigt att man inte kan spela mer med varandra men jag tror nog det blir ett köp ändå!

Vem vet, vi kanske springer på varandra ute i vildmarken

1
Skriv svar