Skit på Steam?

Medlem
Skit på Steam?

jag tycker det har blivit för mycket skit på steam nuförtiden. vad tycker ni gubbs?

Skrivet av Zero303:

jag tycker det har blivit för mycket skit på steam nuförtiden. vad tycker ni gubbs?

Det kallas Early acces min vän. The ride will never end

Medlem

menar alla dom som vill bli nästa minecraft miljonärer. dessa dåliga spel enligt mig då lol.

Medlem

Svårt göra något åt det.

Steam är en butik och de säljer spel, och det enda krav jag anser de ska ställa på spelföretagen är att spelen ska vara i fungerande skick. Resten är upp till konsumenterna.

De spel jag tycker är bra, tycker andra är skit. Och tvärtom.

Tycker Steam ska ta in och sälja så många spel som möjligt, på det sättet dyker det upp fler bra spel, guldkornen i ett hav av dynga om man säger så.

Fördelen med Steam är ju användarrecensionerna. De spel som är skit på riktigt kommer få dåliga recensioner och sälja dåligt pga det. Med lite research kan man ta reda på om ett spel är något att ha eller inte.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Svårt göra något åt det.

Steam är en butik och de säljer spel, och det enda krav jag anser de ska ställa på spelföretagen är att spelen ska vara i fungerande skick.

Det hade ju vart trevligt om allt var i fungerande skick, det är det dock inte, långt ifrån, samtliga kontroller har fallerat nästan helt i steams system


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

hade hoppats på en "ogräs" fördelare eller något liknande dock.

Medlem
Skrivet av Zero303:

hade hoppats på en "ogräs" fördelare eller något liknande dock.

Det var meningen att greenlight skulle uppfylla det jobbet. Verkar dock inte fungera särskilt effektivt.

Medlem

Jag fattar inte heller... jag har slutat använda steam för allt som ligger på första sidan är massa skit early access, var typ 1 år sedan jag använde steam

Medlem

Skitbra möjligen. Det är helt rätt att "AAA-tramset" ställs åt sidan. Spel som FarCry, CoD, Battlefield är skrot. Det enda som är "bra" är marknadsföringen vilket syns i försäljningen.

Medlem

Stema skulle definitivt behöva någon form av quality control innan tjänsten översvämmas av UnitZ-kloner och asset flips.

Dessutom borde de jobba på presentationen. Det känns som den nuvarande sorteringen och kategoriseringen hade funkat med 500 spel, men när de når 10000 titlar inom ett par år så blir det bara rörigt och ohållbart.

STEAM håller på att förändras till det sämre snabbt. Early Access borde tas bort eftersom många spel ligger ofärdiga år efter år, sedan ett bättre UI m.m.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ni får dom spelen ni förtjänar!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:

Ni får dom spelen ni förtjänar!

Hur menar du?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ni får dom spelen ni förtjänar!

Menar du att du inte får det eller?


signatur

I drank what?

Medlem

Själv så tycker jag att alla spel på Steam är bra fast jag gillar inte DRM så jag lyssnar mest på musik på fritiden.


signatur

God dag.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Hipshot:

Ni får dom spelen ni förtjänar!

Menar du att du inte får det eller?

Tyvärr får jag inte det...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har absolut ingenting emot Early Access. Jag har köpt många EA-spel som varit toppen och som faktiskt blivit färdigt. Dock tycker jag att kontrollen av vilka spel som får säljas som Early Access borde skärpas ordentligt. Hur många utvecklare har inte bara stuckit med pengarna? Ibland undrar man vilka som jobbar med att godkänna spelen som får säljas på Steam.

Jag har själv fallit offer för bedragare. Köpte The Stomping Land då jag tyckte att det såg riktigt lovande ut. Snubben bakom spelet stack med pengarna och nu står man där med ett spel som är halvfärdigt. Dock gick några av de han anlitat till att göra modeller och animationer till en annan utvecklare som nu håller på med The Isle som är riktigt skoj, och där har utvecklarna en väldigt bra kommunikation med spelarna där man både lyssnar på feedback samt ger svar på frågor. Det är aldrig skoj att förlora pengar till en bedragare, men jag är samtidigt glad över att The Stomping Land aldrig blev av, för annars hade nog inte The Isle blivit verklighet.

1
Skriv svar