Se tre minuter gameplay-premär från Mass Effect: Andromeda

Robot
Se tre minuter gameplay-premär från Mass Effect: Andromeda

Mass Effect fick flexa med PS4 Pro-musklerna i det första riktiga gameplay-klippet.

#mass-effect-andromeda


Medlem
Se tre minuter gameplay-premär från Mass Effect: Andromeda

Så vad vi får se är grafiken(förutsatt att den inte försämras närmare launch) och eventuellt interfacet som dock lär vara mindre avskalat i det färdiga spelet. Inga strider, inga uppenbart intressanta karaktärer och inte ens dialogsystemet. Vad är poängen? Vad som borde vara ett intressant spel användes som tech demo för PS4 Pro.

Medlem

Efter Biowares senaste neddykning i Mass Effect universumet inväntar jag rescension innan jag ens funderar på att öppna plånboken.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tech-demo, ser hel mysigt ut. Blir nog en collectors edition om man får något fint med.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Så vad vi får se är grafiken(förutsatt att den inte försämras närmare launch) och eventuellt interfacet som dock lär vara mindre avskalat i det färdiga spelet. Inga strider, inga uppenbart intressanta karaktärer och inte ens dialogsystemet. Vad är poängen? Vad som borde vara ett intressant spel användes som tech demo för PS4 Pro.

Tänkte likadant, var inget konkret utan mer för att visa upp grafiken.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ser så jäkla mycket fram emot Andromeda! Har saknat ett nytt Mass Effect.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Så vad vi får se är grafiken(förutsatt att den inte försämras närmare launch) och eventuellt interfacet som dock lär vara mindre avskalat i det färdiga spelet. Inga strider, inga uppenbart intressanta karaktärer och inte ens dialogsystemet. Vad är poängen? Vad som borde vara ett intressant spel användes som tech demo för PS4 Pro.

Eventet handlade om PS4, inte om Mass Effect, så självklart visar de upp det som belyser vad de vill få sagt.

Dumma dig lagom.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Random spacedude med random oinspirerade aliens i en sci-fi 101-miljö och i sann Mass Effect-anda helt utan intressant lore. Det är spel som detta som får en att inse hur trött man är på spelbranschen som den ser ut idag.

Medlem

Tech demo, pre-alpha. Mums. Jag har spelat 3 Mass Effect spel o alla varit guld värda. Känner inte för att dra ner förväntningarna.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Random spacedude med random oinspirerade aliens i en sci-fi 101-miljö och i sann Mass Effect-anda helt utan intressant lore. Det är spel som detta som får en att inse hur trött man är på spelbranschen som den ser ut idag.

Håller med dig fullständigt kunde inte sagt det bättre själv.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Random spacedude med random oinspirerade aliens i en sci-fi 101-miljö och i sann Mass Effect-anda helt utan intressant lore. Det är spel som detta som får en att inse hur trött man är på spelbranschen som den ser ut idag.

Men herregud, det var 3 min av en pre-alpha. Chill out.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Random spacedude med random oinspirerade aliens i en sci-fi 101-miljö och i sann Mass Effect-anda helt utan intressant lore. Det är spel som detta som får en att inse hur trött man är på spelbranschen som den ser ut idag.

Och det bedömmer du efter att ha sett en alpha video på tre minuter?Herregud...

Medlem

Hyped

Men jag vill de ska sluta med stora strålar som skjuter ner mot marken i färgerna röd, blå och grön. Triggar mitt PTSD efter det tokdåliga slutet i 3:an.

Medlem

Jag tror spelet kommer bli bra, men videon visade inget av det jag verkligen ville se.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag tror spelet kommer bli bra, men videon visade inget av det jag verkligen ville se.

Poängen med videon var att visa vad PS4 Pro klarar av rent grafiskt.

Tydligen ingen här som verkar begripa det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av FelixenS:

Så vad vi får se är grafiken(förutsatt att den inte försämras närmare launch) och eventuellt interfacet som dock lär vara mindre avskalat i det färdiga spelet. Inga strider, inga uppenbart intressanta karaktärer och inte ens dialogsystemet. Vad är poängen? Vad som borde vara ett intressant spel användes som tech demo för PS4 Pro.

Eventet handlade om PS4, inte om Mass Effect, så självklart visar de upp det som belyser vad de vill få sagt.

Dumma dig lagom.

Och att visa att PS4-användare kan vänta sig bra spel är oviktigt? Grafiken är allt som är intressant? Varför använda Mass Effect i så fall? Dumt sätt att visa upp spelet för första gången tycker jag.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av FelixenS:

Så vad vi får se är grafiken(förutsatt att den inte försämras närmare launch) och eventuellt interfacet som dock lär vara mindre avskalat i det färdiga spelet. Inga strider, inga uppenbart intressanta karaktärer och inte ens dialogsystemet. Vad är poängen? Vad som borde vara ett intressant spel användes som tech demo för PS4 Pro.

Eventet handlade om PS4, inte om Mass Effect, så självklart visar de upp det som belyser vad de vill få sagt.

Dumma dig lagom.

Och att visa att PS4-användare kan vänta sig bra spel är oviktigt? Grafiken är allt som är intressant? Varför använda Mass Effect i så fall? Dumt sätt att visa upp spelet för första gången tycker jag.

Men det är en tech demo som endast är gjord för att visa vad PS4an klara av...

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av kebbe:

Random spacedude med random oinspirerade aliens i en sci-fi 101-miljö och i sann Mass Effect-anda helt utan intressant lore. Det är spel som detta som får en att inse hur trött man är på spelbranschen som den ser ut idag.

Håller med dig fullständigt kunde inte sagt det bättre själv.

Random dudes som kommenterar på en alpha video som är 3 minuter i sann tråkmåns-anda. Sånt här som gör mig så trött på vissa människor.

k3m
Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Efter Biowares senaste neddykning i Mass Effect universumet inväntar jag rescension innan jag ens funderar på att öppna plånboken.

självklart. Bioware har gjort bort sig. blir ingen förbokning på det här. fast sköter de sig, så får de mina pengar.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av FelixenS:

Så vad vi får se är grafiken(förutsatt att den inte försämras närmare launch) och eventuellt interfacet som dock lär vara mindre avskalat i det färdiga spelet. Inga strider, inga uppenbart intressanta karaktärer och inte ens dialogsystemet. Vad är poängen? Vad som borde vara ett intressant spel användes som tech demo för PS4 Pro.

Eventet handlade om PS4, inte om Mass Effect, så självklart visar de upp det som belyser vad de vill få sagt.

Dumma dig lagom.

Och att visa att PS4-användare kan vänta sig bra spel är oviktigt? Grafiken är allt som är intressant? Varför använda Mass Effect i så fall? Dumt sätt att visa upp spelet för första gången tycker jag.

Ja, det är det enda intressanta när man visar upp en uppgraderad modell. Inget annat spelar roll.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Random spacedude med random oinspirerade aliens i en sci-fi 101-miljö och i sann Mass Effect-anda helt utan intressant lore. Det är spel som detta som får en att inse hur trött man är på spelbranschen som den ser ut idag.

Troll


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag måste klara Mass Effect 3.

2:an var jäkligt bra tycker jag.


signatur

Niet.

Medlem

Alpha? Antar release är 2019 då... Älskar Mass Effect trilogin (med extended cut på 3an så blev det bra tycker jag).

Men många stora hjärnor bakom serien finns inte längre hos Bioware. Jag fruktar att detta blir en flopp.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

"Shut up and take my money!"
(Spelet alltså, inte PS4 ^_^)

Medlem

man blir alltid överraskad över hur pass efterblivna folk faktiskt är när man ser dom klaga på hur ett spel ser ut när det är PRE-APLHA, PREEEEEEEE AAAAALPHAAAA

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

man blir alltid överraskad över hur pass efterblivna folk faktiskt är när man ser dom klaga på hur ett spel ser ut när det är PRE-APLHA, PREEEEEEEE AAAAALPHAAAA

Ge dig nu. Vi har all rätt att kritisera det som de visar. Vill de inte att vi ska säga vad vi tycker så ska de fan inte visa något alls. Att de skriver "PRE-ALPHA" ger dem inte en automatisk immunitet mot kritik, allt det gör är att det ger fanboys utan en enda egen tanke i huvudet sitt ammunition att skjuta ner kritiskt tänkande.

Medlem

Är det Nathan Drake som pratar?

Skrivet av FelixenS:

Så vad vi får se är grafiken(förutsatt att den inte försämras närmare launch) och eventuellt interfacet som dock lär vara mindre avskalat i det färdiga spelet. Inga strider, inga uppenbart intressanta karaktärer och inte ens dialogsystemet. Vad är poängen? Vad som borde vara ett intressant spel användes som tech demo för PS4 Pro.

Håller med. Det var nog ihopskrapat snabbt som f-n bara för att ha något att visa upp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av MaLiBu:

man blir alltid överraskad över hur pass efterblivna folk faktiskt är när man ser dom klaga på hur ett spel ser ut när det är PRE-APLHA, PREEEEEEEE AAAAALPHAAAA

Ge dig nu. Vi har all rätt att kritisera det som de visar. Vill de inte att vi ska säga vad vi tycker så ska de fan inte visa något alls. Att de skriver "PRE-ALPHA" ger dem inte en automatisk immunitet mot kritik, allt det gör är att det ger fanboys utan en enda egen tanke i huvudet sitt ammunition att skjuta ner kritiskt tänkande.

Varför dra slutsatser på att man är fanboy bara för att man tycker det är idiotiskt att döma en prototyp utefter hur den ser ut när det är inte ens frågan OM den kommer förändras utan när.

Medlem

Hoppas att de gör något åt animationerna. De såg väldigt styva ut...

12
Skriv svar