FZ:s mesta harhjärta testar Resident Evil 7... I VR!!!

Robot
FZ:s mesta harhjärta testar Resident Evil 7... I VR!!!
Medlem
FZ:s mesta harhjärta testar Resident Evil 7... I VR!!!

Calle är modig när han måste det!


signatur

autograph

Medlem

8.14 in i klippet:
Kylskåpet i FZs lunchrum?

Medlem

Det där med VR är väl inget att bli rä... WHAT THE FUCK!!!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Redaktör
Skrivet av Bennii:

8.14 in i klippet:
Kylskåpet i FZs lunchrum?

The very same! Vi spontanlagade inälvsmat efter principen "Man tager vad huset haver."


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Bennii:

8.14 in i klippet:
Kylskåpet i FZs lunchrum?

The very same! Vi spontanlagade inälvsmat efter principen "Man tager vad huset haver."

Två frilansare och en vaktmästare försvann mystiskt den dagen.

Medlem

Vad är poängen med att punga ut pengar för ett VR när texturena och armarna är crap.

Medlem

Om Calle vågar så borde jag också våga. Har aktivt undvikit att köpa det just pga att jag nog aldrig kommer våga spela klart det. Ska utvärdera om jag ska köpa det åtminstone.

Medlem

Jag tyckte inte om filmen/spelet för att:

Kameran som vobblar och hackar, störande ofta!
De halva armarna!
Tomas som förstörde med sina kommentarer, hela tiden!
Calle sa "ijengklien", igen! (25:04)
Men Calle var modig, när han måste det. Som Lejonkungen.


signatur

autograph

Redaktör
Skrivet av nils45:

Vad är poängen med att punga ut pengar för ett VR när texturena och armarna är crap.

Kort svar: inlevelsen. Den kan du inte få på annat sätt.


signatur
Medlem

Stackars Calle!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Men det värsta har ju inte hänt än! argh! vill se mer! Snälla fortsätt sen.

Medlem

"VR är framtiden" - Illamående efter 20 minuter.

Medlem

Problemet är att dom har inte lyckats ta bort åksjukan i fps spel i vr. Kroppen sitter kvar men man rör sig framåt ändå så hjärnan blir knäpp. Klart man kan vänja sig (jag har aldrig vant mig faktiskt)

Spelet på ps4 pro i vr tycker jag också att texturerna är lite väl grova. Längtar efter en patch till pc för min Vive så ska jag testa. Tänk dig VR med Madhouse svårighetsgraden efter lunchen med familjen och pappa Baker springer efter än fortare än vad du springer. Helt sjukt läskigt . Eller Källaren i trånga korridorer men där har dom inte ökat svårighetsgraden väsentligt. Älskar spelet. Men fps i VR funkar inte riktigt som tänkt. Det är om man hade ett vr golvställning där man springer på riktigt då tror jag det skulle funka. Men vem han har råd med en sån då Vive kostar ändå nästan 10 papp?

Men hade velat ha en sån kanske kan bygga om gäststugan till ett vr rum

Medlem
Skrivet av Dres81:

Problemet är att dom har inte lyckats ta bort åksjukan i fps spel i vr. Kroppen sitter kvar men man rör sig framåt ändå så hjärnan blir knäpp. Klart man kan vänja sig (jag har aldrig vant mig faktiskt)

Spelet på ps4 pro i vr tycker jag också att texturerna är lite väl grova. Längtar efter en patch till pc för min Vive så ska jag testa. Tänk dig VR med Madhouse svårighetsgraden efter lunchen med familjen och pappa Baker springer efter än fortare än vad du springer. Helt sjukt läskigt . Eller Källaren i trånga korridorer men där har dom inte ökat svårighetsgraden väsentligt. Älskar spelet. Men fps i VR funkar inte riktigt som tänkt. Det är om man hade ett vr golvställning där man springer på riktigt då tror jag det skulle funka. Men vem han har råd med en sån då Vive kostar ändå nästan 10 papp?

Men hade velat ha en sån kanske kan bygga om gäststugan till ett vr rum

Det enklaste hade väl varit att försöka lura hjärnan att kroppen inte ska röra på sig. Typ som de gör i bild- och flygspel.

Medlem

Heheh. Kul att se!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

"VR är framtiden" - Illamående efter 20 minuter.

VR är framtiden. Bara inte för fps-spel.


signatur
Medlem
Skrivet av autograph:

Jag tyckte inte om filmen/spelet för att:

Kameran som vobblar och hackar, störande ofta!
De halva armarna!
Tomas som förstörde med sina kommentarer, hela tiden!
Calle sa "ijengklien", igen! (25:04)
Men Calle var modig, när han måste det. Som Lejonkungen.

Fick mig att tänka på folk som säger "enkligen" *ryser*

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Dres81:

Problemet är att dom har inte lyckats ta bort åksjukan i fps spel i vr. Kroppen sitter kvar men man rör sig framåt ändå så hjärnan blir knäpp. Klart man kan vänja sig (jag har aldrig vant mig faktiskt)

Spelet på ps4 pro i vr tycker jag också att texturerna är lite väl grova. Längtar efter en patch till pc för min Vive så ska jag testa. Tänk dig VR med Madhouse svårighetsgraden efter lunchen med familjen och pappa Baker springer efter än fortare än vad du springer. Helt sjukt läskigt . Eller Källaren i trånga korridorer men där har dom inte ökat svårighetsgraden väsentligt. Älskar spelet. Men fps i VR funkar inte riktigt som tänkt. Det är om man hade ett vr golvställning där man springer på riktigt då tror jag det skulle funka. Men vem han har råd med en sån då Vive kostar ändå nästan 10 papp?

Men hade velat ha en sån kanske kan bygga om gäststugan till ett vr rum

Det enklaste hade väl varit att försöka lura hjärnan att kroppen inte ska röra på sig. Typ som de gör i bild- och flygspel.

Haha ja men samtidigt är det svårt att koppla bort.
Blir alltid åksjuk av fps i vr. Om inte det är teleportering men då blir det sjukt konstigt i ett spel som res

Skägg.
10 Chambers

Jag gillar också hur mycket GW blir när man är förkyld med VR-headset.


signatur
Medlem
Skrivet av kebbe:

"VR är framtiden" - Illamående efter 20 minuter.

Det är så vi kommer övervinna fetman så många lider av. Spela 20 minuter sen kräka och sen fortsätta spela

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kebbe:

"VR är framtiden" - Illamående efter 20 minuter.

VR är framtiden. Bara inte för fps-spel.

Konsensus verkar vara att illamåendet uppstår genom att karaktären i spelet rör sig medan spelaren sitter still, för min del känns det som ett ganska stort hinder att ta sig över för tekniken. Vidare har vi kostnadsfrågan där man antingen för nöja sig med en betydligt sämre upplevelse (PSVR) som fortfarande dubblar konsolpriset, eller får gå all-in på en PC-lösning där priset för datorn ligger på en nivå långt över vad genomsnittlige konsumenten är villig att betala. De konsumenter som sitter med rätt hårdvara måste utöver detta vara villiga att byta ut sina kvalitetsmässigt överlägsna skärmar och (när det gäller PSVR) sin hemmabio mot ett jämförelsevis skruttigt headset.

Tror helt enkelt inte att VR tar sig över dessa hinder inom de närmsta åren, upplevelsen utan VR utvecklas även i samma takt om inte fortare och kommer därmed även alltid ligga före och erbjuda en bättre upplevelse till ett lägre pris.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kebbe:

"VR är framtiden" - Illamående efter 20 minuter.

VR är framtiden. Bara inte för fps-spel.

Konsensus verkar vara att illamåendet uppstår genom att karaktären i spelet rör sig medan spelaren sitter still, för min del känns det som ett ganska stort hinder att ta sig över för tekniken. Vidare har vi kostnadsfrågan där man antingen för nöja sig med en betydligt sämre upplevelse (PSVR) som fortfarande dubblar konsolpriset, eller får gå all-in på en PC-lösning där priset för datorn ligger på en nivå långt över vad genomsnittlige konsumenten är villig att betala. De konsumenter som sitter med rätt hårdvara måste utöver detta vara villiga att byta ut sina kvalitetsmässigt överlägsna skärmar och (när det gäller PSVR) sin hemmabio mot ett jämförelsevis skruttigt headset.

Tror helt enkelt inte att VR tar sig över dessa hinder inom de närmsta åren, upplevelsen utan VR utvecklas även i samma takt om inte fortare och kommer därmed även alltid ligga före och erbjuda en bättre upplevelse till ett lägre pris.

En potentiell lösning är FOVeate rendering som utgår från där du tittar. Behöver rendera med betydligt längrr kvalite där du inte tittar och frigör därför massa resurser (som kan ge bättre bild på det du tittar)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kebbe:

"VR är framtiden" - Illamående efter 20 minuter.

VR är framtiden. Bara inte för fps-spel.

Konsensus verkar vara att illamåendet uppstår genom att karaktären i spelet rör sig medan spelaren sitter still, för min del känns det som ett ganska stort hinder att ta sig över för tekniken. Vidare har vi kostnadsfrågan där man antingen för nöja sig med en betydligt sämre upplevelse (PSVR) som fortfarande dubblar konsolpriset, eller får gå all-in på en PC-lösning där priset för datorn ligger på en nivå långt över vad genomsnittlige konsumenten är villig att betala. De konsumenter som sitter med rätt hårdvara måste utöver detta vara villiga att byta ut sina kvalitetsmässigt överlägsna skärmar och (när det gäller PSVR) sin hemmabio mot ett jämförelsevis skruttigt headset.

Tror helt enkelt inte att VR tar sig över dessa hinder inom de närmsta åren, upplevelsen utan VR utvecklas även i samma takt om inte fortare och kommer därmed även alltid ligga före och erbjuda en bättre upplevelse till ett lägre pris.

Många analytiker menar också att det inte kommer att bli en stor grej inom ett kort pespektiv på tre år. När samma kraft vi ser i highend-datorer är i smartphone-storlek och skärmtekniken blivit bättre och billigare kommer det inte vara några tekniska hinder.


signatur
Medlem

Jag kommer att försöka att få igång RE7 i en ommöblerad 2a nu ikväll. På en alldeles ny Pro. Enda möbeln är en uppblåsbar madrass. Och jag har inte ens en tv utan kommer att köra allt via Vr glasögonen. Och jag kommer att vara alldeles själv. I rummet jag ska vara i så fungerar inte ens belysningen en. Önska mej lycka till!

Medlem

Eh headsetett ville inte lysa och nu så ska jag ut. Vet någon vad som är fel?

Medlem

Bra klipp, jag fattar hur Calle känner sig. Jag tycker VR utan skräck är läskigt som det är. Uncanny valley i VR är läskigare än alla skräckfilmer tillsammans.

Nu tycker jag ni limmar fast Calle i stolen, slänger på VR-brillorna och sätter på HELA SPELET RE7. Då kan ni snacka om att kräkas

1
Skriv svar