Disney bryter med Pewdiepie efter grova skämt om judar

Robot
Disney bryter med Pewdiepie efter grova skämt om judar
Medlem
Disney bryter med Pewdiepie efter grova skämt om judar

Roligt eftersom Walt Disney själv var ökänd nazist å ska tydligen ha lämnat instruktionen i samband med att han bestämde sig för att frysa sitt huvud efter sin död att; wake me up when the Jews are gonna. men de e kanske precis därför som dom bryter med honom.

Medlem

Man ska kunna skämta om allt.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Roligt eftersom Walt Disney själv var ökänd nazist å ska tydligen ha lämnat instruktionen i samband med att han bestämde sig för att frysa sitt huvud efter sin död att; wake me up when the Jews are gonna. men de e kanske precis därför som dom bryter med honom.

Är dock en myt att han blev det, trodde folk lärt sig det vid det här laget.

Redaktör
Skrivet av Nilcrants:

Man ska kunna skämta om allt.

Det kan man – i rätt sammanhang.


signatur
Medlem
Skrivet av Nilcrants:

Man ska kunna skämta om allt.

Absolut! Men man får också ta konsekvenserna av ett opassande skämt, när någon du arbetar med tycker att du gått för långt.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Nilcrants:

Man ska kunna skämta om allt.

Det kan man – i rätt sammanhang.

Detta är internet. Det är alltid rätt sammanhang

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Nilcrants:

Man ska kunna skämta om allt.

Det kan man – i rätt sammanhang.

Va...
Antingen kan man skämta om allt eller så kan man inte det.

Mel Brooks skulle vänt sig i sin framtida grav över det där påståendet.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

LOL han e över hela registret den här grabben.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Klart man kan skämta om allt, det är bara viktigt HUR man gör det. Rätt åt Pew Pew.

Medlem

I rätt samanhang så går det hem, men Disney har väl inte så mycket mark egentligen med tanke på hur Walt såg på judarna. Sen förstår jag att dom vill skydda sitt varumärke han är ju ändå ett ganska stort namn vare sig man gillar honom eller inte.


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sauna:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Nilcrants:

Man ska kunna skämta om allt.

Det kan man – i rätt sammanhang.

Va...
Antingen kan man skämta om allt eller så kan man inte det.

Mel Brooks skulle vänt sig i sin framtida grav över det där påståendet.

Man kan skämta om allt men andra har såklart sin fulla rätt att avsluta samarbeten på grund av det.


signatur
Medlem

Varför en så sen reaktion undrar jag, videon är ju en månad gammal?


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Varför en så sen reaktion undrar jag, videon är ju en månad gammal?

De har väl inte fått in en klagan förrän nu. Företag har sällan koll.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Upptäckte tills för bara ett tag sedan att han har ganska speciell humor ändå, det var den lilla detaljen att han har Mark Zuckerbergs ansikte som avatar - som nu iofs verkar bytt till kalle anka haha

Skrivet av oDIRTDIVERo:

Roligt eftersom Walt Disney själv var ökänd nazist å ska tydligen ha lämnat instruktionen i samband med att han bestämde sig för att frysa sitt huvud efter sin död att; wake me up when the Jews are gonna. men de e kanske precis därför som dom bryter med honom.

Spelar väl ingen roll om walt disney var det eller inte? Han dog ju för 500 år ett tag sedan.
Disney vill väl knappast vara associerade med sådant antar jag... vet inte hur seriöst detta var, men det kladdas ju på ändå kanske.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Letade efter filmen, har han tagit bort den?


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Nilcrants:

Man ska kunna skämta om allt.

Det kan man – i rätt sammanhang.

Sammanhanget ska inte spela någon roll, men man behöver inte vara otrevlig.

Folk i rullstolar är hopplösa. Relativt roligt, men inget jag går fram till någon som sitter i rullstol och säger rakt i ansiktet.

Disney har dock all rätt att avsluta sitt samarbete med honom om de vill det, men håller inte med om varför.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av MattiAce:

Varför en så sen reaktion undrar jag, videon är ju en månad gammal?

Företag har sällan koll.

Vissa företag har dålig koll, andra företag har nästan en ren fascistisk koll på vad som finns på YouTube och skickar Tors Copyright Hammare mot varje syndare utan nåd.

Redaktör
Skrivet av Nilcrants:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Nilcrants:

Man ska kunna skämta om allt.

Det kan man – i rätt sammanhang.

Sammanhanget ska inte spela någon roll, men man behöver inte vara otrevlig.

Folk i rullstolar är hopplösa. Relativt roligt, men inget jag går fram till någon som sitter i rullstol och säger rakt i ansiktet.

Disney har dock all rätt att avsluta sitt samarbete med honom om de vill det, men håller inte med om varför.

Men vi säger ju samma sak: att dra rullstolsskämt till rullstolsbundna kan vara fel sammanhang.


signatur
KoP
Medlem

Klart som fan dom indiska männen visste vad som stod på lappen. -_-

Medlem

"Han förklarar att allt han gör är tänkt som underhållning, och att han inte för seriösa politiska diskussioner i sin kanal."

Att visa på hur fördummat internet KAN vara är bra mycket mer seriös politik än underhållning, så det påståendet rimmar lite illa i mina öron.

MEG
Medlem

Har nu inte sett klippet (och hittar det inte heller) så jag vet inte hur lite eller hur grovt det är men amerikanska företag och speciellt Disney är känsliga och väldigt mån om sitt varumärke (vilket inte är fel). Inte förvånad att de sa upp avtalet.

Sedan ska man kunna skämta om allt, men desto känsligare ett ämnet är desto svårare är det att gör ett "bra" skämt....


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Nilcrants:

Man ska kunna skämta om allt.

Ja, i en perfekt värld skulle man kunna göra det.

Medlem

Rofl.

Hysteriskt kul.
Nu lyckades han irra fel folk och kommer att sluta som alkoholist, barn/får molester och avsluta som M Jackson eller få klä sig i trasor och gå med törnekrona och kors sin väg på Golghata och be om förlåtelse.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Folk har lätt att säga att man inte ska ta illa upp när skämtet inte är riktat mot dem själva... Han kunde ha valt vilken text som helst på skylten för skämtet och han valde "death to all jews".

Medlem
Skrivet av Nilcrants:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Nilcrants:

Man ska kunna skämta om allt.

Det kan man – i rätt sammanhang.

Sammanhanget ska inte spela någon roll, men man behöver inte vara otrevlig.

Folk i rullstolar är hopplösa. Relativt roligt, men inget jag går fram till någon som sitter i rullstol och säger rakt i ansiktet.

Disney har dock all rätt att avsluta sitt samarbete med honom om de vill det, men håller inte med om varför.

En av mina kompisar är rullstolsbunden och han driver själv ofta med sitt handikapp... men det är också en stor skillnad på att "skämta" med folk man känner jämfört med helt okända personer.

Medlem

Pewdiepie är säkert en dödsknarkarnazist.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Blir helt mållös när jag läser kommentarerna här, eller snarare ledsen. Är inte första gången han "skämtar" om judar och Hitler, känns inte speciellt kul alls. Han har 50 miljoner följare, många unga precis som många här. "Bland dem finns en man klädd som Jesus som säger "Hitler gjorde absolut inget fel", och även han ska ha fått pengar för att göra detta." Svd idag. Känns väldigt roligt eller hur, speciellt för alla som överlevde förintelsen.

Man KAN skämta om allt, men man kan inte fly lika lätt från konsekvenserna.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Pewdiepie är säkert en dödsknarkarnazist.

Det var ju en tanke....

Hm kanske rent av en reinkarnation av Adolf själv? Har någon sett honom iförd en svart liten mustach och flängande sidbena och ylandes någon gång?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Raid25:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av MattiAce:

Varför en så sen reaktion undrar jag, videon är ju en månad gammal?

Företag har sällan koll.

Vissa företag har dålig koll, andra företag har nästan en ren fascistisk koll på vad som finns på YouTube och skickar Tors Copyright Hammare mot varje syndare utan nåd.

Det är sant iofs. Men jag tycker de är få till antalet. De verkar mest anlita andra att göra jobbet åt dem.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar