Vi tar farväl av Wii U

Robot
Vi tar farväl av Wii U

Nintendos pensionerade konsol, en missförstådd parentes i spelhistorien som ändå har sina ljusglimtar.

#nintendo, #project-cars, #the-last-story, #super-mario-galaxy-2, #star-fox-zero, #zombiu, #xenoblade-chronicles-x, #the-legend-of-zelda-wind-waker


Medlem
Vi tar farväl av Wii U

Klippet funkar ju inte.

Medlem

This video is private

Medlem

Av de tre konsolerna så har Wii U gett mig överlägset mest spelglädje och att Switch kommer in i hemmet kommer inte betyda slutet för mitt Wii U.

Medlem

Super Mario 3d world det andra mario( börjar bli något förvirrande) var ju sjukt bra. Lite synd att inget nytt klassiskt Mario kommer till switch än

Medlem

Synd att de överger WiiU, tror fortfarande har stor potential. Skall förövrigt spela Breath of the Wild till helgen på den...sugen som faen! Videon i artikeln fungerar inte....FIXA!

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Bojkott:

Av de tre konsolerna så har Wii U gett mig överlägset mest spelglädje och att Switch kommer in i hemmet kommer inte betyda slutet för mitt Wii U.

Samma här, jag har flera spel jag inte hunnit spela igenom än, så Wii U:n kommer få en del kärlek av mig under en lång tid framöver.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Wii U hade kunnat bli den enda konsolen som spelat alla tidigare spel från NES till Wii samt GameBoy till DS, Synd att de inte valde att gå den vägen. GameCube-spel på eShop hade varit roligt, för de funkar ju perfekt om man piratar.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av aholman:

Super Mario 3d world det andra mario( börjar bli något förvirrande) var ju sjukt bra. Lite synd att inget nytt klassiskt Mario kommer till switch än

Hmm, tänker du på Super Mario 3D Land till 3DS kanske? Håller med om att namnen är onödigt snarlika


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Geeks Gaming
Medlem

Okay. Jag har haft jättekul med mina spel till Wii U. Nu blir det dock dator för resten av livet, en Wii U var sista konsolen som jag kommer att köpa.

Däremot, om någon vill köpa min lilla svarta kärlekslåda så säg till. Jag använder den inte längre.

Medlem

Wii U är faktiskt min favorit konsol, spelen har otroligt hög kvalite och jag spelar mest de titlarna på Wii U vs de jag har på Xbox One.

Jag tror tyvärr Switch kommer falla mellan stolarna den med pga den har för klen hårdvara och inte ens räcker upp till vanliga PS4 och XO, kanske vissa spel går att porta men långt ifrån många.

Vissa spelföretag har ju redan ratat Switch pga den är för klen. Nu finns ju PS4 Pro och Xbox Scorpio är påväg, och om 2-3 år kanske de har blivit standard, då hänger verkligen inte Switch med i racet längre. Hoppas det kommer en Switch Second Edition inom kort där dom fixat tilla llt som inte är på plats med nuvarande Switch.

Dessvärre finns det så få bra titlar till Switch i nuläget och konsolen kostar nästan lika mycket som en PS4 Pro.

Jag kommer köra vidare med Wii U minst ett år till. Kommande Zelda finns ju till Wii U med minimal skillnad mot Switch versionen och Mario Kart 8 Delux är ju bara ett hån mot Mario Kart fansen att släppa till Switch med så få nyheter och allt är identiskt med MK8. Hade förväntat mig att de hade ansträngt sig med ett helt nytt Mario Kart 9. Mend et kommer väl annars vore det katastrof.

Nu känns MK8 Deluxe bara som ett DLC till befintliga MK8 om ens det. Nintendo släpper gammal skåpmat i ny förpackning till Swtich.

Ett annat spel som utnyttjade gamepaden på Wii U var ju Lego City Undercover som var riktigt bra!

Ang bakåtkompatibelitet mellan Wii och Wii U så såg jag det som en enorm fördel om man inte ägde en Wii innan.

Xbox One var ju bakåtkompatibel med 360 samma med PS4 och PS3. Jag tog förgivet att alla kommande konsoler skulle vara bakåtkompatibel som standard för alla skulle ha ett bredare spelutbud från start samt man kunde spela äldre titlar om man inte ägt den tidigare konsolen. Nu blir det ju inget med det med Switch vilket jag ser som ett minus.

Medlem

Jag har ett Wii U. Zelda kommer ut på det, så jag personligen ser ingen anledning till att hålla en begravning för konsollen. Som det ser ut nu, så kommer jag dra mycket nytta av den. Mer än förut till och med, då jag knappt använt skiten.

Medlem

Få spelsläpp? Konsolen har 700 titlar... tycker inte det är direkt få. Men sure, väldigt många är riktigt dåliga titlar. T.om. vissa av deras största titlar är riktigt jävla dåliga, som Star Fox Zero och en massa HD remakes istället för nya spel (Star fox zero är iofs en HD remake mer eller mindre).

Däremot är de bra titlarna jävligt bra, har spelat mera på min WiiU än på min PS4:a.

Medlem

köpte Wii U mest för att jag samlar... Användes första veckan sedan dess samlar den damm, fanns aldrig några spel som tilltalade mig. Har haft mer glädje av min 3DO och till och med min CD-i.

Switch förbeställd och på väg, så dum man är.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Super mario maker var väl ett rätt bra spel med som kanske är värt att nämna. Känns som konsolen hadde fler bra spel än man trodde. Kanske köper mig en snart

Medlem

Cemu blir bara bättre och bättre.

4K Bayonetta 2

4K Xenoblade X

Gör vad ni vill med den informationen.

Medlem

Hu? Är den 5år gammal? Trodde den typ kom ut förra året... -_-


signatur

R.I.P The_maxx

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av brandter:

Få spelsläpp? Konsolen har 700 titlar... tycker inte det är direkt få. Men sure, väldigt många är riktigt dåliga titlar. T.om. vissa av deras största titlar är riktigt jävla dåliga, som Star Fox Zero och en massa HD remakes istället för nya spel (Star fox zero är iofs en HD remake mer eller mindre).

Däremot är de bra titlarna jävligt bra, har spelat mera på min WiiU än på min PS4:a.

700 spelsläpp är inte lite som så, absolut, men vid en jämförelse med konkurrerande konsoler är det lite. Det räknar dessutom in spelen som släppts i de olika regionerna, så vi i norden har inte fått tillgång till alla dessa titlar. Visst, det är fler spel än vad som släpptes till Gamecube, men inte heller den anses vara någon kommersiell succé även om många av oss har en nostalgisk förkärlek för den lilla kuben.

Jag håller med dig, under en lång period i fjol spelade jag huvudsakligen på min Wii U, och har börjat göra det nu igen. Lär inte sluta bara för att en Switch (eller två) ramlar in i hushållet.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av IceMan:

Hu? Är den 5år gammal? Trodde den typ kom ut förra året... -_-

Haha, ja det känns faktiskt så, innan jag vet ordet av kommer jag sitta och skriva på begravningstexten för Switch


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Denna videon var grymt skoj att se. Hade varit grymt om man tog upp ännu fler spel
101 är väl det av spelen jag inte spelat.

Mina mest spelade Wii U spel:
* Wind Waker HD (klarade ut det)
* Smash Bros Melee
* Super Mario Bros. 3D Land (klarat ut i princip 100%)
* Mario Maker

Nu när jag tänker efter så har jag spelat på konsolen väldigt lite faktiskt.

Finns en hel del spel som jag fortfarande vill spela på konsolen:
* Tropical Freeze (Detta har jag bara kört några banor i med en vän)
* Yoshi's Wooly World (köpte detta spelet till brorsans dotter och deras familj älskar det)
* Kirby and the Rainbow Paintbrush (Älskade Canvas Curse till DS)
* Xenoblade X (Jag äger spelet, men har bara kört en timme typ, älskade Chronicles men av nån anledning känner jag inte riktigt samma vibbar för detta)
* Twilight Princess (Älskade Wii-varianten, måste ju köra igenom HD remaken också)
* Bayonetta 2 (har inte spelat någon av spelen speciellt mycket, önskar jag hade motivationen att spela igenom dem båda )

Medlem

Köpte förra året ett begagnat PS3 på våren, och ett begagnat Wii U på hösten.
Hade det inte varit för Netflix hade PS3t nog blivit stoppat i garderoben nu. Det fanns några riktigt bra spel, men känns som att Wii U har fler "killer apps". Skulle väl vara om jag fick tummen ur och började nöta Dark Souls spelen, men annars har jag spelat allt jag vill på PS3 redan, medan Wii U-t har rätt många spel kvar.

Gen
Medlem

Super Mario 3D World är nog det bästa mariospelet jag spelat (har dock inte kört alla titlarna som släppts) och fick ungefär samma känsla som när jag körde Super Mario World för första gången på SNES.

Mario Kart 8 är också sjukt bra och Super Mario Bros U är en härlig plattformare.

Nintendo bemästrar som vanligt sina IPn fulländat men trist att det inte kom så mycket mer intressant.

Medlem

Good riddance


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Gen:

Super Mario 3D World är nog det bästa mariospelet jag spelat (har dock inte kört alla titlarna som släppts) och fick ungefär samma känsla som när jag körde Super Mario World för första gången på SNES.

Mario Kart 8 är också sjukt bra och Super Mario Bros U är en härlig plattformare.

Nintendo bemästrar som vanligt sina IPn fulländat men trist att det inte kom så mycket mer intressant.

Super Mario Galaxy 2 är nog min favorit av 3D-spelen, men jag håller med om att Super Mario 3D World är ett av de allra bästa. Tillsammans med Super Mario World till SNES är det nog den mest förnäma plattformar-trio som existerar. Spelglädje i sin renaste form!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

1
Skriv svar