Rykte: Blizzard släpper Starcraft: Remastered innan sommaren
Vilket sammanträffande. Satt och kollade en SC2 stream där detta rykte kom på tal. Funderade på om jag skulle tipsa om det men du var snabbare Calle.
Hur som, skoj om det sker. Jag saknar SC2s glansdagar, RTS är för mig den bästa genren för esport och SC communityn talar ju sig varma om hur mycket bättre SCBW är (något jag själv inte förstår varför).
Vilket sammanträffande. Satt och kollade en SC2 stream där detta rykte kom på tal. Funderade på om jag skulle tipsa om det men du var snabbare Calle.
Hur som, skoj om det sker. Jag saknar SC2s glansdagar, RTS är för mig den bästa genren för esport och SC communityn talar ju sig varma om hur mycket bättre SCBW är (något jag själv inte förstår varför).
RTS är sjukt bra som esport i och med att det är intensiva matcher som snabbt kan vända. Det är verkligen adrenalinpumpande, men det är svårare för tittarna att komma in i Starcraft, än t.ex. Counter-Strike. Nu är ju dock spel som DotA 2 väldigt stort, vilket knappast har en låg inlärningskurva.
Det vore riktigt trevligt med en remaster utan ändrad gameplay. Ettan var ju spelglädje utan motsvarighet. Av någon anledning har jag aldrig riktigt kommit in i tvåan trots att den förefaller mer välkomponerad och mångsidig med fler enheter, upgrades etc. Å andra sidan kanske den uberpolerade produkten bara gör mig utmattad fortare.
Vilket sammanträffande. Satt och kollade en SC2 stream där detta rykte kom på tal. Funderade på om jag skulle tipsa om det men du var snabbare Calle.
Hur som, skoj om det sker. Jag saknar SC2s glansdagar, RTS är för mig den bästa genren för esport och SC communityn talar ju sig varma om hur mycket bättre SCBW är (något jag själv inte förstår varför).
RTS är sjukt bra som esport i och med att det är intensiva matcher som snabbt kan vända. Det är verkligen adrenalinpumpande, men det är svårare för tittarna att komma in i Starcraft, än t.ex. Counter-Strike. Nu är ju dock spel som DotA 2 väldigt stort, vilket knappast har en låg inlärningskurva.
Jag tror, precis som Thorin har nämnt, att spel där ensamma spelare (istället för lagspel) alltid kommer ha svårare att hävda sig på e-sportsscenen.
Främst för att är det roligare med dynamiken i ett lag som spelar än att se en ensam person sitta och nöta. Hearthstone t.ex. är ju extremt populärt, men det är inga större tittarsiffror på deras turneringar.
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Vilket sammanträffande. Satt och kollade en SC2 stream där detta rykte kom på tal. Funderade på om jag skulle tipsa om det men du var snabbare Calle.
Hur som, skoj om det sker. Jag saknar SC2s glansdagar, RTS är för mig den bästa genren för esport och SC communityn talar ju sig varma om hur mycket bättre SCBW är (något jag själv inte förstår varför).
Anledningen att folk gillade sc:bw mer än sc2 var av den enkla anledningen att brood war var ett hardcore spel som tog flera år att ens nå medelskill, tex du kan ej gruppera byggnader, du kunde bara ha 12 units i varje grupp, smart cast etc etc. Det som krävde 200apm i BW kunde i SC2 göras med 50apm, jätte positivt för alla casual spelare, mindre positivt för dom som föredrog ett svårt spel.
Vilket sammanträffande. Satt och kollade en SC2 stream där detta rykte kom på tal. Funderade på om jag skulle tipsa om det men du var snabbare Calle.
Hur som, skoj om det sker. Jag saknar SC2s glansdagar, RTS är för mig den bästa genren för esport och SC communityn talar ju sig varma om hur mycket bättre SCBW är (något jag själv inte förstår varför).
Anledningen att folk gillade sc:bw mer än sc2 var av den enkla anledningen att brood war var ett hardcore spel som tog flera år att ens nå medelskill, tex du kan ej gruppera byggnader, du kunde bara ha 12 units i varje grupp, smart cast etc etc. Det som krävde 200apm i BW kunde i SC2 göras med 50apm, jätte positivt för alla casual spelare, mindre positivt för dom som föredrog ett svårt spel.
Fast om ett spel är svårt på grund av kassa kontroller så är det ju inget vidare...
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Vilket sammanträffande. Satt och kollade en SC2 stream där detta rykte kom på tal. Funderade på om jag skulle tipsa om det men du var snabbare Calle.
Hur som, skoj om det sker. Jag saknar SC2s glansdagar, RTS är för mig den bästa genren för esport och SC communityn talar ju sig varma om hur mycket bättre SCBW är (något jag själv inte förstår varför).
Anledningen att folk gillade sc:bw mer än sc2 var av den enkla anledningen att brood war var ett hardcore spel som tog flera år att ens nå medelskill, tex du kan ej gruppera byggnader, du kunde bara ha 12 units i varje grupp, smart cast etc etc. Det som krävde 200apm i BW kunde i SC2 göras med 50apm, jätte positivt för alla casual spelare, mindre positivt för dom som föredrog ett svårt spel.
Fast om ett spel är svårt på grund av kassa kontroller så är det ju inget vidare...
Tycker det är mer korrekt att säga svårare kontroller än " kassa kontroller ". Föredrar den svårare kontrollen i BW på samma sätt som jag föredrar den svårare rekylen i CS kontra tex Call of duty med nästan 0 rekyl. Antar att det inte finns nåt läge som är bättre än det andra utan är upp till var och en vad denna tycker passa bäst.
Vilket sammanträffande. Satt och kollade en SC2 stream där detta rykte kom på tal. Funderade på om jag skulle tipsa om det men du var snabbare Calle.
Hur som, skoj om det sker. Jag saknar SC2s glansdagar, RTS är för mig den bästa genren för esport och SC communityn talar ju sig varma om hur mycket bättre SCBW är (något jag själv inte förstår varför).
Anledningen att folk gillade sc:bw mer än sc2 var av den enkla anledningen att brood war var ett hardcore spel som tog flera år att ens nå medelskill, tex du kan ej gruppera byggnader, du kunde bara ha 12 units i varje grupp, smart cast etc etc. Det som krävde 200apm i BW kunde i SC2 göras med 50apm, jätte positivt för alla casual spelare, mindre positivt för dom som föredrog ett svårt spel.
Fast om ett spel är svårt på grund av kassa kontroller så är det ju inget vidare...
Tycker det är mer korrekt att säga svårare kontroller än " kassa kontroller ". Föredrar den svårare kontrollen i BW på samma sätt som jag föredrar den svårare rekylen i CS kontra tex Call of duty med nästan 0 rekyl. Antar att det inte finns nåt läge som är bättre än det andra utan är upp till var och en vad denna tycker passa bäst.
"Svårare kontrollen" hade det varit om man like gärna hade kunnat tillåta allt det som nu gjorde kontrollen "enklare". Troligen fanns det dock begränsningar som inte tillät detta och då är det ju helt korrekt med "kassa kontrollen":
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Hoppas verkligen detta är sant. SC+BW är så fruktansvärt bra spel.
Vilket sammanträffande. Satt och kollade en SC2 stream där detta rykte kom på tal. Funderade på om jag skulle tipsa om det men du var snabbare Calle.
Hur som, skoj om det sker. Jag saknar SC2s glansdagar, RTS är för mig den bästa genren för esport och SC communityn talar ju sig varma om hur mycket bättre SCBW är (något jag själv inte förstår varför).
Anledningen att folk gillade sc:bw mer än sc2 var av den enkla anledningen att brood war var ett hardcore spel som tog flera år att ens nå medelskill, tex du kan ej gruppera byggnader, du kunde bara ha 12 units i varje grupp, smart cast etc etc. Det som krävde 200apm i BW kunde i SC2 göras med 50apm, jätte positivt för alla casual spelare, mindre positivt för dom som föredrog ett svårt spel.
Den åsikten summerar precis allting som är fel med Starcraft-communityn.
Vilket sammanträffande. Satt och kollade en SC2 stream där detta rykte kom på tal. Funderade på om jag skulle tipsa om det men du var snabbare Calle.
Hur som, skoj om det sker. Jag saknar SC2s glansdagar, RTS är för mig den bästa genren för esport och SC communityn talar ju sig varma om hur mycket bättre SCBW är (något jag själv inte förstår varför).
Anledningen att folk gillade sc:bw mer än sc2 var av den enkla anledningen att brood war var ett hardcore spel som tog flera år att ens nå medelskill, tex du kan ej gruppera byggnader, du kunde bara ha 12 units i varje grupp, smart cast etc etc. Det som krävde 200apm i BW kunde i SC2 göras med 50apm, jätte positivt för alla casual spelare, mindre positivt för dom som föredrog ett svårt spel.
Fast om ett spel är svårt på grund av kassa kontroller så är det ju inget vidare...
Tycker det är mer korrekt att säga svårare kontroller än " kassa kontroller ". Föredrar den svårare kontrollen i BW på samma sätt som jag föredrar den svårare rekylen i CS kontra tex Call of duty med nästan 0 rekyl. Antar att det inte finns nåt läge som är bättre än det andra utan är upp till var och en vad denna tycker passa bäst.
Haha en så van internettare. Du safe:ar så snyggt för alla självhävdare. (y)
För övrigt tycker jag mest det är tråkigt när typ ui och sådant hindrar mig - men tycker om "svårare" spel i övrigt, exempelvis CS. Men det är Något man måste lära sig kanske - alltid flytt spelet.