Bli en legend i Lord of the Rings Online... gratis

Robot
Medlem
Bli en legend i Lord of the Rings Online... gratis

När jag försökte testa så behövde man väl fortfarande köpa spelet för att registrera sig?

Medlem

Jao, rösten i videon var fan i mig rätt cheesy.

Ehh, är det MMO döden som hägrar?

signatur
Inaktiv

Lotro är väl ett av dom bättre mmo spelen. Grymt att det mer eller mindre blir gratis.

Medlem

hahaha, att det ska vara så svårt att omsätta Middle Earth i spelform.... nog för att jag älskar böckerna men det här är snudd på patetiskt, tack vare berättarrösten på slutet om inte annat.

Medlem
Skrivet av Flatline:

hahaha, att det ska vara så svårt att omsätta Middle Earth i spelform.... nog för att jag älskar böckerna men det här är snudd på patetiskt, tack vare berättarrösten på slutet om inte annat.

Själva spelet är hur bra som helst. Testa vet ja!

Medlem

Har väntat länge på detta, ser fram emot det.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det har inte gått free to play ännu. På amerikanska hemsidan kan man endast signa upp för beta-testet och på http://www.lotro-europe.com/ finns ingenting om att det finns något free to play.

Så nej det har inte gått free to play ännu. Dålig stil av FZ att lura mig såhär. Såg fram i mot att spela lite ju.

signatur

Den som vet vet.

Medlem

inget slår wow. sluta tramsa med andra mmo's. Nej, jag lirar inte wow och nej jag vill inte lira lorto bara för att det är gratis heller.

Medlem

Earthscum: Om du kollar noga så kan du se att servrarna går ner om ~ 9 timmar OCH kommer upp imorgon kväll med FREE TO PLAY.

De amerikanska vill säga, Codemaster har enbart med distribution med EU att göra, vi får se om de ens kommer vara kvar

Så kommer nog hända ungefär som deras förra spel, EU distributören försvinner. För det bättre.

Medlem

Äntligen! Dags att spela lite på kontot jag skaffade vid release!

Medlem

Servrarna går som sagt ner idag för patchningen, och kommer upp någongång inatt/imorgon - men bara för de som har en aktiv (eller möjligtvis en inaktiv - jag har för mig att även de som tidigare har spelat LOTRO men har slutat nu kan använda sitt gamla konto gratis redan imorgon) prenumeration. Free-to-play öppnar officiellt den 10 september.

Medlem

Hahaha.... jag skrattade gott åt henne i alla fall. Cate Blanchett-wannabe så det skrek om det. "Bek-ooom a legend"

Medlem

Ok, så här ligger det till.

LOTRO blir free-to-play på fredag, både i USA och Europa. Codemasters kommer att driva den europeiska versionen även framöver.

På Turbines amerikanska servrar kommer dock alla som har eller har haft ett aktivt pay-to-play-konto att få två dagars head start. Detta kommer med största sannolikhet inte att hända på de europeiska servrarna eftersom Codemasters behöver ett par dagar ytterligare för att göra anpassningar, så i Europa är det fredag som gäller för alla.

EDIT: Och ja, berättarrösten i trailern är hemsk. Det är synd att Turbine alltid ska ha så usla röster i sina trailers, för egentligen är deras trailers ofta riktigt snygga.

Den här till exempel: [http://www.youtube.com/watch?v=FKQSzw015xs]

Medlem

Dramatiskt värre.

Medlem

"Explore middle earth as you've never seen it before". Jo, man tackar jag, det såg lite snyggare ut i filmerna, men tack i alla fall. X) Btw låt mig gissa: Ingen raid på level 50?

Medlem

@Eravathar Jo 2 stycken, The Rift och Helegrod (12 + 24 man). Båda ska dock bli skalbara så att även lvl 65 ska ha en anledning att göra dem förutom av nostalgiska anledningar.

Medlem

Intressant modell. Tycker fler MMOs borde gå i denna riktning, typ om man inte vill betala den månatliga subscriptionen så får man vara en "free" player, och betalar man sin månatliga subscription så får man full access. Lättare att avgöra om man gillar spelet och vill betala eller inte på detta sätt. Just Dodo it!

Medlem

Testade spelet, gillade ej.

Trailern,

Först tänkte jag? Va? FZ överdriver lite, sen drog hon igång. Hahaha

Medlem

Som jag har längtat efter det här över sommaren!

signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av stege99:

@Eravathar Jo 2 stycken, The Rift och Helegrod (12 + 24 man). Båda ska dock bli skalbara så att även lvl 65 ska ha en anledning att göra dem förutom av nostalgiska anledningar.

Alla Skirmishes kan också skalas till raids numera.

Trailern speglar inte kvalitén av spelet.

signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Bara så att ni vet så släpps F2P den 10e september.

LOTRO Free to Play Launches September 10, 2010
Aug 18, 2010 04:00 EST WESTWOOD, MA – August 18, 2010 – Warner Bros. Interactive Entertainment announced today that Turbine’s The Lord of the Rings Online™ (LOTRO) will introduce its innovative new pricing model, allowing players to download the game and play for free and purchase expansions, quest packs, items, and account services a la carte from the new LOTRO Store starting September 10, 2010.
Read the full Press Release for more information about the launch of LOTRO Free to Play.

Medlem

Gratis är gott, en utveckling vi gillar

Skrivet av walter_iego:

Korkad fråga!!!!!!!! Guildwars var gratis och långtifrån döden då är WoW närmre döden kan jag säga. För när allt kommer omkring vem tusan vill betala för skit?

signatur
Medlem

vem anställde berättar rösten? lol

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av walter_iego:

Korkad fråga!!!!!!!! Guildwars var gratis och långtifrån döden då är WoW närmre döden kan jag säga. För när allt kommer omkring vem tusan vill betala för skit?

Har spelat GW i tre år och älskar det. Om man tänker efter så är det ganska korkat att betala tusentals kronor för att spela ett spel.

signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

De officiella release-notesen

Skrivet av magiul:

Hahaha.... jag skrattade gott åt henne i alla fall. Cate Blanchett-wannabe så det skrek om det. "Bek-ooom a legend"

Du har inte tänkt på att hon "imiterar" och försöker efterlikna Galadriel i böckerna, inte Cate som spelar henne i filmen?...

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

AW8
Medlem

"RISE TO POWAAAAH!!!!"

Fyfan vad jag skrattade åt berättarrösten i slutet.

signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Gillade det inte riktigt när det var nytt, men det kanske har blivit bättre och värt att testas igen..

signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

12
Skriv svar