Gameplay-trailer från Company of Heroes 2

Robot
Gameplay-trailer från Company of Heroes 2

Första större filmklippet från den efterlängtade uppföljaren är här.

#company-of-heroes-2


Medlem
Gameplay-trailer från Company of Heroes 2

Verkar se ut ungefär som originalet. Ljussättning och fysik värkar vara bättre i alla fall. Häftigt det där med isen!

Suget krälade fram mer nu.

Medlem

Ser nice ut, bara det inte glorifierar ryssarna alltför mkt bara, även om de var med på den vinnande sidan utav kriget betyder det inte att de inte var ena riktiga jävla as.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Dx9 verisonen ser ju skit bra ut, undrar hur Dx11 kommer se ut i CoH2!

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Ser nice ut, bara det inte glorifierar ryssarna alltför mkt bara, även om de var med på den vinnande sidan utav kriget betyder det inte att de inte var ena riktiga jävla as.

Japanerna var dock värst av alla, imo

Medlem

Svårt att se "skillnaden" såhär på film, ser dock bra ut. Största skillnaden är kanske att röda armen är med, tyvärr inte för mig då jag spelade modden Eastern Front ganska mycket.
Ser iaf fram emot släpp!


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Svårt att se "skillnaden" såhär på film, ser dock bra ut. Största skillnaden är kanske att röda armen är med, tyvärr inte för mig då jag spelade EF ganska mycket.
Ser iaf fram emot släpp!

Ja den största skillnaden är ju att Röda armén är med. Men de visar också två saker som det har snackats mycket om.
1. Tyskarna bombar sönder isen som Ryssarna går på.
2. Ryska soldater står och huttrar vid en eld för att inte frysa ihjäl.

Edit: Åh, tänk att omringa några soldater och tvinga dem att välja mellan mina kulor eller en långsam och kall död

Skrivet av Dumlen:

Ser nice ut, bara det inte glorifierar ryssarna alltför mkt bara, även om de var med på den vinnande sidan utav kriget betyder det inte att de inte var ena riktiga jävla as.

Det kanske är meningen då Ryssarna höll på mycket med propaganda.

Medlem
Medlem

Gillade CoH men tyckte det kunde bli ganska tråkigt mot late game när det bara kunde bli massa ability spams som var skit tråkigt, samt att man gjorde en blitz arme som körde sönder allt för att sedan springa tillbaka till basen... fanns olika taktiker som var lika störande allihop, men njöt ändå som sagt av spelet.

Medlem

Coh är riktigt bra för vad det är men jag tycker nog ändå att Men of War är grymmare/bättre med mer intressanta detaljer om man gillar realism och micro-management.

De har ju lyft över en hel del inspiriation från Mow i form av "lättare" direct-control m.m i coh på sistone, fick jag välja skulle jag vilja ha realismen av Moh i motorn av coh.

Medlem

Psssst! Jag hade chansen att testa spelet på dreamhack. Jag kan beskriva det med 1 ord SUVERÄNT! Fick även tag på några betakoder som kan användas när betan är aktiv någon gång under 2013! Nån som e sugen på en kod? Skicka pm jag säljer eller byter gärna!

Medlem
Skrivet av Zippy:

Psssst! Jag hade chansen att testa spelet på dreamhack. Jag kan beskriva det med 1 ord SUVERÄNT! Fick även tag på några betakoder som kan användas när betan är aktiv någon gång under 2013! Nån som e sugen på en kod? Skicka pm jag säljer eller byter gärna!

Säljer betakoder? Man tar väl hand om sina "fellow gamers"?

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Blomman1337:

Svårt att se "skillnaden" såhär på film, ser dock bra ut. Största skillnaden är kanske att röda armen är med, tyvärr inte för mig då jag spelade EF ganska mycket.
Ser iaf fram emot släpp!

Ja den största skillnaden är ju att Röda armén är med. Men de visar också två saker som det har snackats mycket om.
1. Tyskarna bombar sönder isen som Ryssarna går på.
2. Ryska soldater står och huttrar vid en eld för att inte frysa ihjäl.

Edit: Åh, tänk att omringa några soldater och tvinga dem att välja mellan mina kulor eller en långsam och kall död

Sadist där
Verkar dock riktigt fint, fast tyckte dock att ryssarna pratar engelska... Sånt förstår spel.

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Dumlen:

Ser nice ut, bara det inte glorifierar ryssarna alltför mkt bara, även om de var med på den vinnande sidan utav kriget betyder det inte att de inte var ena riktiga jävla as.

Japanerna var dock värst av alla, imo

Inte USA va? Med 2 nukes på civil befolkning....

Kul hur alla har sina åsikter och moraler

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Dumlen:

Ser nice ut, bara det inte glorifierar ryssarna alltför mkt bara, även om de var med på den vinnande sidan utav kriget betyder det inte att de inte var ena riktiga jävla as.

Japanerna var dock värst av alla, imo

Inte USA va? Med 2 nukes på civil befolkning....

Kul hur alla har sina åsikter och moraler

Precis!
De flesta involverade gjorde hemska saker, och förde propaganda, bäst att försöka se helheten

Medlem
Skrivet av Thane:

Åh, tänk att omringa några soldater och tvinga dem att välja mellan mina kulor eller en långsam och kall död

Gud... Hellre en lång och smärtsam död än dina vidriga kulor!

Medlem

Att isen går sönder är inte nytt, den funktionen fanns i C&C Tiberian Sun, jag älskade det då och har saknat det i spel sedan dess. Att kylan skadar soldaterna är jag inte så sugen på dock.

Medlem
Skrivet av Zippy:

Psssst! Jag hade chansen att testa spelet på dreamhack. Jag kan beskriva det med 1 ord SUVERÄNT! Fick även tag på några betakoder som kan användas när betan är aktiv någon gång under 2013! Nån som e sugen på en kod? Skicka pm jag säljer eller byter gärna!

Ja de har ju kostat dig enormt mycket...så jag förstår att du gärna SÄLJER dom då.. /ironi av


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Dumlen:

Ser nice ut, bara det inte glorifierar ryssarna alltför mkt bara, även om de var med på den vinnande sidan utav kriget betyder det inte att de inte var ena riktiga jävla as.

Japanerna var dock värst av alla, imo

Inte USA va? Med 2 nukes på civil befolkning....

Kul hur alla har sina åsikter och moraler

Meh, ärligt talat så tycker jag unit 731 var mycket värre än 2 nukes. Blir hellre nukad än att få sitta i en bur tills jag dör, utav sjukdomar, granattester, vakter som gillar att "poka" med sin bajonett, etc.

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Dumlen:

Ser nice ut, bara det inte glorifierar ryssarna alltför mkt bara, även om de var med på den vinnande sidan utav kriget betyder det inte att de inte var ena riktiga jävla as.

Japanerna var dock värst av alla, imo

Inte USA va? Med 2 nukes på civil befolkning....

Kul hur alla har sina åsikter och moraler

Meh, ärligt talat så tycker jag unit 731 var mycket värre än 2 nukes. Blir hellre nukad än att få sitta i en bur tills jag dör, utav sjukdomar, granattester, vakter som gillar att "poka" med sin bajonett, etc.

Påminner mig om en lustig händelse. En kille (och nu citerar jag ordagrant) svarade följande när vi andra diskuterade grymheten hos Japanerna.

"Wrong. Japan in WW2 has no interest in killing civilians. That wasn't their style."

Pinfang med dess Enhet 731 och Nanjin massakern var för honom helt okänt. Sen skyllde han det på sin lärare. Jaja, så kan det gå.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

CoH är ett av de bästa spel jag spelat någon gång. Men det finns redan, jag tror tyvärr inte att tvåan kommer att bli så mycket mer. Lite nya units och sådär. Det kommer säkert vara ett jättebra spel men många kommer nog känna "been there, done that".

Vad de borde gjort är hållt liv i och utvecklat coho. Varför kunde de inte sålt det istället för ftp om de nu inte tjänade pengar? Tydligen hade de ju tid över att satsa och göra tvåan? Eller sälj det nu istället! Det är obegripligt, för coho var fantastiskt roligt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

CoH är ett av de bästa spel jag spelat någon gång. Men det finns redan, jag tror tyvärr inte att tvåan kommer att bli så mycket mer. Lite nya units och sådär. Det kommer säkert vara ett jättebra spel men många kommer nog känna "been there, done that".

Vad de borde gjort är hållt liv i och utvecklat coho. Varför kunde de inte sålt det istället för ftp om de nu inte tjänade pengar? Tydligen hade de ju tid över att satsa och göra tvåan? Eller sälj det nu istället! Det är obegripligt, för coho var fantastiskt roligt.

CoH är faktiskt det enda spelet jag gett 10/10 och fortfarande spelar ett par gånger i veckan sen det släpptes.
Men jag ser fram emot denna enormt mycket och faktiskt nöjer mig med de få "nya" sakerna utöver nya enheter som nämnts.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av Zippy:

Psssst! Jag hade chansen att testa spelet på dreamhack. Jag kan beskriva det med 1 ord SUVERÄNT! Fick även tag på några betakoder som kan användas när betan är aktiv någon gång under 2013! Nån som e sugen på en kod? Skicka pm jag säljer eller byter gärna!

Säljer betakoder? Man tar väl hand om sina "fellow gamers"?

Nja man vill ju ha nåt i gengäld inget e ju gratis längre som man säger

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Dumlen:

Ser nice ut, bara det inte glorifierar ryssarna alltför mkt bara, även om de var med på den vinnande sidan utav kriget betyder det inte att de inte var ena riktiga jävla as.

Japanerna var dock värst av alla, imo

Ingen var lika illa som amerikanerna i Stilla Havet. Det finns en anledning till att japanerna slogs till siste man - de första japanerna som gav upp blev torterade till döds.
Vem ger upp efter det? Om du vet att det som väntar dig är tortyr tills du dör?

Sedan är det ju smidigt att om man vinner kriget så behöver man inte berätta så mycket om det.

Medlem
Skrivet av Caltrop:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Dumlen:

Ser nice ut, bara det inte glorifierar ryssarna alltför mkt bara, även om de var med på den vinnande sidan utav kriget betyder det inte att de inte var ena riktiga jävla as.

Japanerna var dock värst av alla, imo

Ingen var lika illa som amerikanerna i Stilla Havet. Det finns en anledning till att japanerna slogs till siste man - de första japanerna som gav upp blev torterade till döds.
Vem ger upp efter det? Om du vet att det som väntar dig är tortyr tills du dör?

Sedan är det ju smidigt att om man vinner kriget så behöver man inte berätta så mycket om det.

Det blev lurade att de skulle torteras till döds. Visst kan det ha hänt, men i detta fallet var det ett smidigt sätt att få folk att slåss till sista man.
Annars håller jag med om att ingen ifrågasätter vinnarna.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar