Mindre våld i specialversion av Saints Row IV

Robot
Medlem
Mindre våld i specialversion av Saints Row IV

Gör blodet grönt!

Medlem

Censur måste vara den mest effektiva marknadsföring ett spel kan få. Jag minns från 80-talet hur vi ungar såg Barnjournalen på svensk DDR-tv och hur en upprörd programledare förevisade Barbarian och Commando Libya som fruktansvärda exempel på det vidriga spelvåldet. Vem som helst med tvåsiffrigt IQ kan ju räkna ut vad vi snackade om på rasten dagen efter. Och vilka spel som låg på de kassetter som bytte ägare...

Medlem
Medlem
Skrivet av Kammestra:

Gör blodet grönt!

Eller blått som i tampongreklam!

Medlem

Det var dock inte våldet i sig som gjorde att det blev bannat i Australien, utan att det var "sexuell natur" (Alien anal probing) och drog-nånting.

State of Decay, SR 4, och Australiska censuren diskuteras här, ungefär runt 1.20 (länka tidstaggar verkar inte funka så jättebra i långa videos)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

det sjuka verkar ju att regeringen i australien verkar tro att många kommer få ut något sexuellt av alien anal probing om dom ser det i spelet O_o


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Alien Anal Probing framstår som helt normalt om man ser valfritt avsnitt av Fråga Olle. Jag tror att de snart har uttömt alla avvikelser som finns och måste börja om från missionären igen.

Medlem
Skrivet av Sveiv:

Alien Anal Probing framstår som helt normalt om man ser valfritt avsnitt av Fråga Olle. Jag tror att de snart har uttömt alla avvikelser som finns och måste börja om från missionären igen.

fråga olle ger mig en intressant tanke, skulle en sån serie få visas i australien å i så fall varför är det ok, men inte alien anal probing i en fiktiv värld med fiktiva karaktärer


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Sveiv:

Alien Anal Probing framstår som helt normalt om man ser valfritt avsnitt av Fråga Olle. Jag tror att de snart har uttömt alla avvikelser som finns och måste börja om från missionären igen.

fråga olle ger mig en intressant tanke, skulle en sån serie få visas i australien å i så fall varför är det ok, men inte alien anal probing i en fiktiv värld med fiktiva karaktärer

Jag tror inte en "fråga olle" style serie skulle visa ett vapen som skjuter buttplugs som flyger runt och våldtar folk i fisen, vilket är fallet i spelet.
Då klassades det som "sexuellt våld" fast det egentligen inte har nått sexuellt syfte.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Sveiv:

Alien Anal Probing framstår som helt normalt om man ser valfritt avsnitt av Fråga Olle. Jag tror att de snart har uttömt alla avvikelser som finns och måste börja om från missionären igen.

fråga olle ger mig en intressant tanke, skulle en sån serie få visas i australien å i så fall varför är det ok, men inte alien anal probing i en fiktiv värld med fiktiva karaktärer

Jag tror inte en "fråga olle" style serie skulle visa ett vapen som skjuter buttplugs som flyger runt och våldtar folk i fisen, vilket är fallet i spelet.
Då klassades det som "sexuellt våld" fast det egentligen inte har nått sexuellt syfte.

å man får ju inte glömma, fiktiva droger xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

vad i he. vaför uppdateras inte min post korrekt med min redigering?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag tycker nog det dummaste är att de bestämmer att inte ens vuxna får spela spelet för de har ju en 18+ års-gräns för spel.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Har Australienska vänner som klagat på det här. Helt sjukt att dom kan bestämma över vad vuxna människor ska spela och inte spela.

Dock har jag hört att det går att skicka en Steam-gift code till stackarna som bor där, då får dom den riktiga versionen.

Medlem

signatur

always use the nubs for cover

1
Skriv svar