Så får du 12 gånger mer lagringsutrymme till din PS4

Robot
Så får du 12 gånger mer lagringsutrymme till din PS4

Upp till 6 terrabyte hårddiskutrymme med ny lösning.


Medlem
Så får du 12 gånger mer lagringsutrymme till din PS4

2/3000:-? Kanske lite överdriven lagring med

Medlem

Blir lätt ett köp. Min hdd är alltid full. Spel som TLOU tar ju upp över 40gb

Medlem

Om man ändå ska öppna upp och ta bort originaldisken kan man väl lika gärna bara stoppa in en HD med mer utrymme? Eller är det nån specialhårddisk i ps4? Finns ju 3,5" diskar i upp till 8 tb nu

Medlem
Skrivet av Laymachine:

Om man ändå ska öppna upp och ta bort originaldisken kan man väl lika gärna bara stoppa in en HD med mer utrymme? Eller är det nån specialhårddisk i ps4? Finns ju 3,5" diskar i upp till 8 tb nu

Ps4 använder dock 2.5" afaik, och dom e ju inte riktigt lika prisvärda som 3.5".


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Väldigt snyggt anpassat! Vissa utvecklare hade totalt skitit i utseendet

Medlem

Finns ju en annan lösning sedan start, externa eSATA.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Väldigt snyggt anpassat! Vissa utvecklare hade totalt skitit i utseendet

Det här är väl inte mycket bättre. Ser ju inte klokt ut.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Laymachine:

Om man ändå ska öppna upp och ta bort originaldisken kan man väl lika gärna bara stoppa in en HD med mer utrymme? Eller är det nån specialhårddisk i ps4? Finns ju 3,5" diskar i upp till 8 tb nu

Ps4 använder dock 2.5" afaik, och dom e ju inte riktigt lika prisvärda som 3.5".

Fast med detta tillbehör kan du sätta i en 3.5" istället.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Jävlar vad de lyckats med designen på den, ser ju nästan ut att vara tänkt att sitta där

Annat än vissa mobilskal med batteri i som ser ut som en dålig svullen sjukdom...

Inaktiv
Skrivet av Propy:
Skrivet av Lolflakes:

Väldigt snyggt anpassat! Vissa utvecklare hade totalt skitit i utseendet

Det här är väl inte mycket bättre. Ser ju inte klokt ut.

Håller med dig...färgerna matchar inte det minsta (och sen en enormt ful logga framtill...)

Medlem

Krånglig lösning. På Xbox One behöver man bara koppla in hårddisken via USB så är det fixat.

Medlem

Inte dumt. Då kan man lägga in en 4TB SSHD och få en snabb och stor disk.
Min 1TB SSHD börjar bli full och jag har inte många spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Vore ju bättre om man kunde installera och lagra på en usb-hd imo. Men detta är väl bra det med...

Sen när blev 6 Tb 12 gånger så mycket mer än 500 GB? 6 Tb = 750 GB. Men jag antar att det bara är skrivfel

Medlem

ja bättre lagring. fan måste ju ta bort spel hela tiden efter jag köpt ett nytt.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Inte dumt. Då kan man lägga in en 4TB SSHD och få en snabb och stor disk.
Min 1TB SSHD börjar bli full och jag har inte många spel.

Blir det någon skillnad på laddningtider med en SSHD?

KoP
Medlem

Varför erbjuder inte Sony bara möjligheten till extern lagring? Själv blir det en på 4TB när det börjar tryta till Xbonen. Är ju dessutom rätt billigt med en WD hdd på 4TB jämfört med detta.

Medlem

Hade väl nästan varit bättre ifall de tillåtit folk lagra spelen på en extern hdd, sen är nog lösningen som vissa gjort där man bara dragit en förlängningsata-kabel till en 3.5" något billigare med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Sen när blev 6 Tb 12 gånger så mycket mer än 500 GB? 6 Tb = 750 GB. Men jag antar att det bara är skrivfel

Haha va?
0,5x12=6
6 TB=6000GB.

Om inte du är som jag och tänkte på terabit

Medlem

Blir lätt ett köp.

Inaktiv
Skrivet av DAoG:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Sen när blev 6 Tb 12 gånger så mycket mer än 500 GB? 6 Tb = 750 GB. Men jag antar att det bara är skrivfel

Haha va?
0,5x12=6
6 TB=6000GB.

Om inte du är som jag och tänkte på terabit

Jo, han åsyftade ju på felskrivningen "Tb". Alltså en åttondel av en TB.

Medlem

tur man köpte xbone

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:
Skrivet av marcus8958:

Inte dumt. Då kan man lägga in en 4TB SSHD och få en snabb och stor disk.
Min 1TB SSHD börjar bli full och jag har inte många spel.

Blir det någon skillnad på laddningtider med en SSHD?

Ja, enorm skillnad efter ett tag.
Nyinstallerade spel är det inte speciellt stor skillnad på men efter du kört spelet ett bra tag märker man av en ganska stor skillnad.
Är inte lika bra som en SSD men mycket billigare om du siktar dig in på 1TB under 900kr.
Med den här grejen som låter dig använda 3.5" diskar så blir 4TB SSHD tillgängligt och det är en relativt billig disk.

Ganska bra video för att förstå grunderna.
https://www.youtube.com/watch?v=HGjSJwlHK6M


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Väldigt snyggt anpassat! Vissa utvecklare hade totalt skitit i utseendet

Bra med måttanpassning, men jag tycker att det såg förjävligt ut. Men jag har heller inte så förtjust i PS4:ans design för övrigt. Den går att acceptera men inte mer än så.

ZF
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Lolflakes:

Väldigt snyggt anpassat! Vissa utvecklare hade totalt skitit i utseendet

Bra med måttanpassning, men jag tycker att det såg förjävligt ut. Men jag har heller inte så förtjust i PS4:ans design för övrigt. Den går att acceptera men inte mer än så.

föredras XBOnes exteriör så kan man ju alltid skaffa en sån att förvara PS4an i. (och kanske några handkontroller)

funderat, på tal om det, lite på varför inte den har 3.5" diskar i sig då det ju finnes gott om plats liksom. men jag gissar att den främsta anledningen (nej, värme eller ljud köper jag inte riktigt) är att massköp av 2.5"-enheter trots allt är billigare. (vilket såklart även förklarar varför dessa sitter i PS3/4)

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

tur man köpte xbone

Va? 500 GB även i den. Förstår inte vad du menar...

Medlem
Skrivet av krille1986:
Skrivet av Swedenrock:

tur man köpte xbone

Va? 500 GB även i den. Förstår inte vad du menar...

Använder bara usb för extern lagring till xbone

Medlem
Skrivet av MarKy:
Skrivet av krille1986:
Skrivet av Swedenrock:

tur man köpte xbone

Va? 500 GB även i den. Förstår inte vad du menar...

Använder bara usb för extern lagring till xbone

Fast PS4 är en bättre konsol, med bättre handkontroll, så extern hd är mindre viktig då... varför måste man ha 100 spel på maskinen, när du kanske spelar 10 samtidigt. Du kan alltid ladda ner spelen igen senare, så jag raderar spel jag klarat av eller inte spelar om så behövs...

Ps. Har också SSHD på 1tb, räcker gott och väl och av det jag läst på nätet, så funkar den ibland bättre än en riktig SSD av den anledningen att PS4 använder en partition filsystem som inte gör SSD rättvisa. Men även för att PS4 är inställd på att ha en 500gb HDD? Vet ej vad som stämmer, men jag är nöjd, för testade med en samsung EVO 256gb SSD, och tyckte inte att det blev någon skillnad mot SSHD:n....tvärtom...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av MarKy:
Skrivet av krille1986:
Skrivet av Swedenrock:

tur man köpte xbone

Va? 500 GB även i den. Förstår inte vad du menar...

Använder bara usb för extern lagring till xbone

Jaha där ser man. Visste inte om det alls haha men där ser man. Måste vara riktigt najs att bara plugga in en extern hd. Annars så räcker 500GB helt okej för mig personligen.

12
Skriv svar