Ilska, irritation och intolerans
Jag är förbannad. Riktigt jävla förbannad. Jag gjorde misstaget att köpa #Overlord II. Det var jävligt dumt.
Ett buggigt gränssnitt, tveksamma kontroller och en jäkligt låg framerate kändes inte alls som ettan. Men det stora problemet kom först senare. När jag fastnade på en bana därför att ett scriptat event inte utlöste, då blev jag riktigt irriterad. En lång stunds försök gav ett rejält googlande som i sin tur ledde till en enda slutsats. Jag var inte den enda.
Några i Codemasters forum hade lyckats komma vidare ändå, genom att om och om igen gå tillbaka till föregående zon och sen åter, och genom zonladdning åstadkomma den händelse som behövdes. Jag prövade. Det krävdes fyra försök, med långa laddtider mellan varje.
- Fair enough, tänkte jag och spelade vidare. Nu är det i alla fall över.
En halvtimma senare kommer jag till nästa bugg, vars namn jag redan sett nämnas i trådarna utan att ha reflekterat över vad det var. "The green hive bug". Och vips är jag fast igen.
Denna gång kan jag inte gå tillbaka. Laddar jag zonen innan så kraschar spelet, tv-skärmen blir helt svart och xboxen svarar inte längre.
Jag ger det här förbannade jävla skitspelet en vecka, sen reklamerar jag köpet.
Ugh, fan vad drygt. Hade beställt spelet men avbeställde eftersom att jag redan har så jäkla mycket att spela just nu, kanske var lika bra?
Annars tyckte jag att spelet såg mycket "rikare" ut än det första, som enligt mig var ett ganska skönt spel. Det blir nog ett köp i framtiden nångång, då kanske dom (förhoppningsvis) har fixat lite av buggarna.
Köpte på Webhallen. De har inte så mycket att sätta emot, är det fel på spelet så är det.
har inte haft nå problem med overlord 2 förutom att sweep med sina minions kan var lite puckat, annars så tyckte jag spelet var lite mediokert. Efter några timmar kändes det som att vara på jobbet istället för att spela något underhållande.
The definition of insanity?