Blandade musiktips

Medlem
Blandade musiktips

Tänkte dela med mig av lite musik från ett par av mina favoritband som gör musik åt det lite mer metalliga hållet.

Först upp är Sleepytime gorilla museum som enligt mig är ett av de bästa avante garde/metallbanden någonsin. Gillar ni det här borde ni också kolla in "Formicary" vilken är deras i särklass bästa låt, kunde dock inte hitta någon version som höll tillräckligt bra kvalitet uppe på youtube.

Nästa band är Sikth som jag verkligen älskar när det kommer till musiken men sången däremot är jag inte så glad i, som så ofta när det gäller mig och sång så undviker jag det helst. Den bästa musiken är instrumental musik.

Meshuggah! Gudomliga Meshuggah! Få band gör mig så upphetsad som meshuggah som kort och gott kan beskrivas som polyrytmisk magi!

sist för dagen blir Ulver som också spelar i en egen division, gillar man elektronisk musik och metal i en härlig blanding så är Ulver en självklar favorit, annars är man korkad.

På återseende!

EDIT:

Måste ju såklart ta med ett medley av låtar från fredrik thordendals(Meshuggah) sidoproject "Fredrik Thordendals special defects" platta Sol niger within. Här spelar han lite riff från plattan tillsammans med den legendariske trummisen Morgan Ågren som också spelar på studioinspelningen av skivan!

#blogg

1
Skriv svar