Levnad utan speldator

Medlem
Levnad utan speldator

Det har gått snart en hel vecka utan speldator. Jag är nöjd över vad jag åstadkommit på en vecka än så länge. Det finns de personer som inte klarar en dag medan jag är uppe i fem dagar.

Saken är, jag har praktik på en seriös IT-avdelning i min hemma ort, vilket betyder att jag kommer stanna i flera veckor hos mina föräldrar. Jag har mitt PS3 och en bärbar arbetsdator att leva med, vilket har gått bra hittills, sitter och spelar lite Dark Souls och ska titta på MLG snart.

Men nu till poängen. Att vara utan speldator ger dig som person möjligheten att plugga, studera... kalla det vad du vill. Men om det är något som du kommer göra, är det plugga. Jag har arbetat med min Matematik C otroligt mycket denna vecka och har nog chansen att uppfylla godkänt om jag har tur (fuckar alltid ur på prov). Att vara utan speldator ger dig ett bättre liv med jobb och förhoppningsvis lycka. Nå? Nu tänker dig troligtvis bara: "Det handlar om att kontrollera sitt spelande; spela lite per dag, säg två timmar". Svaret är enkelt, nej, varje minut är till spillo.

Jag är glad över mitt beslut att jag aldrig tog med (spel)datorn hem. Nu kan jag leva som människan var menad till att leva som, med matematikboken, arbetsdatorn och ett Playstation 3.

#blogg


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Levnad utan speldator

Så vad är det för skillnad på ett PS3 och en speldator?
Räknad i speltid menar jag.
Är 1 timmas spelande på ett PS3 bättre än 1 timmas spelande på en dator?...

Hehe, jag gillar bloggdesignen... Ger mig vibbar av både schizofreni, psykbryt och allmän awsumness i en enda, ohelig röra. I approve!

Medlem

+1 på Svanberg...

Medlem

Så när jag sitter och kör skyrim på min bärbara dator som verkligen inte kan räknas som en speldator så slösar jag inte bort tid? awesome!

Kul att du säger att det är slöseri att spela på en speldator, men inte att spela på en icke-speldator eller ps3 (y)

Medlem

Känner totalt igen mig känns inte detsamma utan speldator. Man vill lixom inte spela vissa spel på en annan dator just för att det är så mysigt och gott att lira på sin stationära imba dator! GL HF med matte C vill man så kan man!

Medlem

Känner totalt igen mig känns inte detsamma utan speldator. Man vill lixom inte spela vissa spel på en annan dator just för att det är så mysigt och gott att lira på sin stationära imba dator! GL HF med matte C vill man så kan man!

Medlem

Det va ta mig fan det dummaste jag läst

Medlem

Så.... det går alltså inte göra läxa, spela ps3, vara med föräldrarna eller allmänt leva för att du har en speldator?

Själv disciplin är något man får lära sig med, väx upp och ta tag i livet fast du har en speldator, som Roxxer, något av det dummaste jag läst.

Medlem

Mycket särskrivet både i bloggen och i kommentarerna. I do not approve !

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Mycket särskrivet både i bloggen och i kommentarerna. I do not approve !

Mmm, vi kanske skulle gått till skolan eller spelat ps3 istället för att suttit vid speldatorerna.

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av schmuttah:

Mycket särskrivet både i bloggen och i kommentarerna. I do not approve !

Mmm, vi kanske skulle gått till skolan eller spelat ps3 istället för att suttit vid speldatorerna.

Word!

Medlem

Min dator pajjade igår, så nu sitter jag på min iPad. Känner mig lättad på något vis, fått massor gjort idag. Ska nog erkännas att man lätt tar spelandet till missbruk, på ett vis inte en konsol kan göra. Finns mer att göra på en dator helt enkelt och jag tror det är det som Mosola1 menar. Jag har Skype där mina polare sitter och spelar långt in på natten t.ex, det har jag däremot inte på konsollen. Sen är det roligare att spela på en dator imo.


signatur

Life is short , play more

Medlem

Btw Borotroth, du kan ju iallafall spela på den datorn. Det är en skillnad på en sån och enbart surfdator, som typ youtube-hd laggar på


signatur

Life is short , play more

Medlem
Skrivet av SajCo:

Min dator pajjade igår, så nu sitter jag på min iPad. Känner mig lättad på något vis, fått massor gjort idag. Ska nog erkännas att man lätt tar spelandet till missbruk, på ett vis inte en konsol kan göra. Finns mer att göra på en dator helt enkelt och jag tror det är det som Mosola1 menar. Jag har Skype där mina polare sitter och spelar långt in på natten t.ex, det har jag däremot inte på konsollen. Sen är det roligare att spela på en dator imo.

Precis! Detta är delar jag syftar på


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar