Nya GeForce drivare 314.07 WHQL

Medlem
Nya GeForce drivare 314.07 WHQL

NVIDIA GeForce 314.07 WHQL drivare optimerade för Crysis 3, Assassin’s Creed 3 & Far Cry 3 finns att hämta hem på geforce.com.

Mer detaljerad info finns här.

#blogg

Nya GeForce drivare 314.07 WHQL

Den förra versionen kraschade W8, så jag står över ett tag till.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Den förra versionen kraschade W8, så jag står över ett tag till.

Jag har precis installerat på Windows 8 (utan problem), på vilket sätt kraschade det för dig?

Blev det svarkskärmproblemet efter omstart när Windows försökte installera om "sina" geforcedrivare samtdigt som de nya drivarna försökte installeras?

De senaste versionerna så har jag struntat i att avinstallera de gamla drivarna innan jag installerar de nya och då har jag inte åkt på det problemet.

En del har sagt att det är viktigt att klicka i rutan "clean install" också. Som skall sätta tillbaka alla inställningar till Nvidia default.

Men jag kör ingen komlicerad setup med många skärmar utan har bara ett kort och en skärm.

Jag installerade som vanligt, sedan vid omstart gick inte OS:et igång alls. Jag fick leta reda på felsäkert läge, vilket var ett helvete och fick igång den på det sättet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag råkade också ut för det där engång när de första 310 drivarna kom, datorn startade bara upp till en svart skärm, med samma helvete att hitta det felsäkra läget...

Har dock uppgraderat några gånger sedan dess utan problem. Varje gång jag uppgraderat sedan dess så har jag struntat i att avinstallera de tidigare drivarna och jag har klickat i clean install rutan i installationsprogrammet. (Man kanske måste välja custom install för att få det valet.)

Det gick bra idag också.

Jag ger det kanske ett försök igen inom kort


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
1
Skriv svar