Google är för bra

Medlem
Google är för bra

Jag hade suttit och skrivit ett långt bloginlägg och skulle bara ladda upp en passande bild och råkade använde samma tab där jag skrivit inlägget.

Givetvis är all text borta, varför skulle den inte vara det? Så klart måste man klicka på spara innan man går till en ny sida.

Jag skyller på Google. Gmail, youtube och alla andra Google-tjänster, där sparas allting automatiskt hela tiden, när tryckte man senast på spara när man sitter med ett utkast?

Jag skyller på Google för att man tar för givet att datorn gör det du borde ha gjort.

#blogg

Medlem
Google är för bra

Vilken webläsare använder du? Som du själv sa, google-prylar sparar sådant.. Jag har skrivit inlägg och backat mängder med gånger, men när jag då bara trycker framåt igen så återställer Chrome texten jag skrivit.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Idag satt jag med Firefox men det jag var ute efter med den här posten var mer hur van man blivit vid att man inte "ska" behöva tänka på sånt och i mitt fall så tror jag att det är Googles fel.

Medlem

Eller så var det Mozillas fel då Firefox inte har den funktion som man förväntar sig idag.

I slutändan är det väl, egentligen, faktiskt ditt fel som inte hade koll på vad du tryckte på. Eller?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Givetvis var det mitt fel. Men i fallet gmail och Youtube så är det webbplatsen och inte browsern som sköter om de automatiska sparningarna. Det hela var bara en stilla reflektion över varför jag inte tänkte på att spara vilket man för några år sedan gjorde konstant och hela tiden och jag skyller på Google.

Medlem

Hah jag menade det inte som kritik, därav smile-gubben som verkar lysa med sin frånvaro. Attans.

Det jag menade var mer att det vore väl härligare om Firefox och gänget hänger med Chrome i utvecklingen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag vet inte, men nog brukar det jag skrivit finnas kvar om jag går vidare och sedan backar tillbaks. (testar) jupp det fanns kvar då jag backade tillbaka till den här textrutan efter jag klickade en bookmark. Funkade även efter jag stängde tabben och sedan tog history> recently closed tabs och återställde den.

Använder Firefox v. 22

Kanske är annat med blogginläggfunktionen gentemot kommentarsfältet här?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

@Zymac Sitter också med FF 22.0 testade precis att editera ett bloginlägg sedan gå till en ny sida och backa, det senaste jag skrivit försvann. Därmot hängde en påbörjad kommentar kvar när jag gjorde samma test.

Så tydligen är det någon skillnad mellan kommentarer och blogginlägg.

Jag använder dock alltid Firefox och gmail och youtube lyckas alltid spara undan inskrivet data så det hänger inte på browsern utan på att webbplatsen sparar hela tiden automatiskt.

Medlem

Kanske något som crew får ta en titt på, såvida det inte hänger på webbläsaren i sig.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar