Nya multiplayerdetaljer från Star Wars: Battlefront II

Robot
Nya multiplayerdetaljer från Star Wars: Battlefront II

Så här ska uppföljaren skilja sig från originalet.

#battlefront-ii, #multiplayer, #star-wars


Medlem

Detta verkar väldigt promising! De har också snackat om att de inte ska dela upp spelarbasen, vilken kan resultera i fria kartpaket? Men istället misstänker man microtransaktioner. Men så länge de enbart är kosmetiska i'd be fine with that.

Medlem

Ja efter förra fiaskot bör de ju försöka efterlikna originalserien istället för DICE:s skämt. Alltså missförstå mig rätt. Det var ett väldigt bra spel i grund och botten. Det saknade däremot content och var väldigt snålt.

Det känns som att detta kan även bli ett överambitiöst projekt om de inte inkluderar väsentlig content till alla eror och factions.

Geeks Gaming

Ger dom oss riktiga servrar och inte gör multiplayern on-rails så kan det vara av intresse.

Medlem

Jag är såld bara på SP biten.

Medlem

Ser fram emot detta men jag hoppas på en riktigt bra kampanj med bra story och djup. MP är jag helt ointresserad av.
Första spelet var ju riktigt trist, men det var snyggt.

Medlem

Hold the fuck up...spelar vi som The Empire i single-player? Isåfall är jag sjukt såld med direkten.

Medlem

Huvudsakliga skillnaden man skulle vilja se är väl att det är ett matigt spel. Det föregående verkade rätt avskalat.

Om jag inte minns fel, så var det så att i förra Battlefront så kunde man bara få tag på fordon och flygplan genom att hitta awards eller nått typ. Till skillnad från typ Battlefield 1 där man kunde hoppa in i fordon när som helst och i alla fall oftare spawna i dem om man vill. Önskar dock att det vore som i gamla hederliga BF1942, där man kunde hoppa i in i fordon över allt och att de även spawnade på andra ställen än "hem baserna" så att säga som de gör i BF1. I BF1942 var man ju även tvungen att starta flygplanet och ta av själv vilket gjorde det extra spännande.

Medlem

Så DICE gör MP.
Motive for sp, Criterion gör space battle.

Premium och seasons pass är verfierat att det inte kommer.

Alla filmer av Star Wars kommer att vara med.

Låter Nice

Medlem
Skrivet av zumo:

Ja efter förra fiaskot

14+ miljoner sålda exemplar är knappast ett fiasko.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

14+ miljoner sålda exemplar är knappast ett fiasko.

14 miljoner besvikelser däremot..

Medlem
Skrivet av Pirazy:

14 miljoner besvikelser däremot..

Då landar spelet i samma kategori som Diablo 3.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det som saknas mest av allt i dag är själ.
Själ i spel fås genom att någon "lever och andas" med tanken av ett spel.
Man kan inte "kräva" ett sånt spel. Då det kräver något som inte går prissättas.
Det vi *får* i *mängder* är spel som någon "pengapung" ser potentialen i.

Pratar man böcker och i viss mån film, snackas det om fin och fulkultur. Det borde finnas någon sån form av distinktion även inom spelvärlden.

Medlem

@marcus8958:
Fiaskot har inget att göra med antal sålda ex. Det märker man ju bl.a kraftigt på livslängden på spelet. Några månader senare hade spelarbasen mer än halveras. Det gick otroligt fort för detta att inkluderas i EA Access dessutom. De stora AAA företagen kan sätta sitt namn på en bajskorv och de skulle ändå sälja platina. Däremot om de flesta slutar spelar väldigt fort och eller är besvikna så kan man ju ändå påstå att de inte blev en hit direkt.

Medlem

@zumo: bajskorven wii u sålde inte bra dock


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag köper direkt. Älskar första spelet. Troligtvis har jag en Scorpio och nya TV eller projektor till denna release.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Då landar spelet i samma kategori som Diablo 3.

Undrar hur många procent som spelar D3 fortfarande jämfört med de som spelar Battlefront.

Edit: Det blir inget köp vid release, men ifall de skapat mer djup, fler banor osv i tvåan så är ett köp inte helt omöjligt. Det är underbart snyggt, men jag behöver mer än en Battlefield-light med SW-maps för att bli nöjd.

Avstängd

Om det är en singleplayer kampanj i detta så är jag intresserad.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Det kommer vara en sp i spelet!

ELF
Medlem

@Espresso_Bengt: Var precis så i Battlefront 1 och Battlefront 2.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

@breahl: Det kommer du aldrig få reda på.

@Soldier_Blue:

Thumbs up!

Förslag på spel som kan räknas som finkultur resp fulkultur?

Medlem
Skrivet av Ender:

Undrar hur många procent som spelar D3 fortfarande jämfört med de som spelar Battlefront.

Edit: Det blir inget köp vid release, men ifall de skapat mer djup, fler banor osv i tvåan så är ett köp inte helt omöjligt. Det är underbart snyggt, men jag behöver mer än en Battlefield-light med SW-maps för att bli nöjd.

Precis, jag väntade tills alla dlcer osv var släppta till det nuvarande battlefront innan jag köpte det för 299kr på rea, mer än så tyckte jag inte det var värt. Men det är en rätt okej shooter att sitta i soffan och spela.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

@Espresso_Bengt:

Hmm sent svar här...och genast blev det lite svårt.
Det jag vill se som finkultur är ju egentligen de spel som gjorts av eldsjälar. Och det i sig kanske är lite bakvänt. Men skit samma. Utifrån det perspektivet räknar jag in följande spel som finkultur: Deus Ex (1an), Anarchy Online, Battlefield 1942 och Witcher 3.

Som fulkultur räknar jag in flera av Deus Ex-uppföljarna (noll själ där man trott att man bara kan plocka element av första spelet och kasta in i nya spel så "blir det la bra"), Call of duty bortsett från 2:an och 4:an.

@Soldier_Blue:

Haha, ja, men jag tror jag förstår. Finkultur är spel som det kännts som att utvecklarna verkligen brytt sig om slutprodukten, där de vågat ta risker och försökt att vara innovativa, till skillnad från spel som istället känns som ihopstressade projekt vars enda syfte är att vara en kassako (intäkter som visserligen kan användas till att finansiera mer high risk projekt)

Super Mario, Zelda, Last of Us, GTA, Red Dead Redemption är kanske finkultur.

Fulkultur är som sagt de senare installationerna av COD, Need for Speed, senaste Battlefront tyckte jag va ganska själlöst också.

Medlem
1
Skriv svar