Test – Gaming-laptops för under 15 000 kr

Avstängd

Woaoooww!! Jag är inte anställd eller produktrelaterad, men whoosh!, bara 15000 papp för dom här paddorna? Och med tanke på att dom bör hålla i åtminstone två till tre år innan dom går sönder, som sig bör för apparater som dessa, makalöst!

MEG
Medlem

Står under i rubriken "Gaming-laptops för under 15 000 kr" men om MSI GE62 7RE står det ca: 16,000kr


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag köpte faktiskt en sån ACER för ett litet tag sedan till min flickvän.
Det utgör ju definitivt en helt ok backupdator för mig också. Som jag kan lira på när jag reser haha. Ja, det gjorde det åtminstone fram till jag fick min Switch och Zelda i förrgår

Inaktiv

Varför visas denna recension längst upp på sidan igen? *nyfiken*

Medlem

Nej aldrig gaming laptop.
Kör helre på konsol bara om jag måste välja.
Sen alla som påstår att stationär tar för stor plats bor antingen väldigt trångt eller har inte lärt sig att det finns fler format än hightower


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: finns spel jag skulle vilja spela på PC, men på grund av att jag skulle behöva ett rum till att gömma en datorhörna i så är konsoll enklare. Är alltså inte storleken på chassit som är problemet. ☺️

Medlem

@Leffe76: ställ datorn brevid konsolen kopplad till tvn så löser det sig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: hehe, tack för tipset. ☺️

Medlem

@kebbe: Vilket dumt påstående, min 256gb ssd på min stationära räcker gott och väl. Sen är väl intresset för AAA-spel relativt svalt. Att ha en 100mb uppkoppling börjar ju bli standard idag vilket gör att installera/avinstallera blir en smidig process.

Medlem
Skrivet av MEG:

Står under i rubriken "Gaming-laptops för under 15 000 kr" men om MSI GE62 7RE står det ca: 16,000kr

Läste inte mycket av testet va?

Skrivet av zumo:

Jag köpte faktiskt en sån ACER för ett litet tag sedan till min flickvän.
Det utgör ju definitivt en helt ok backupdator för mig också. Som jag kan lira på när jag reser haha. Ja, det gjorde det åtminstone fram till jag fick min Switch och Zelda i förrgår

Man ska ju faktiskt inte underskatta folk som reser i arbetet, finns ju många som sitter i dvs husvagnar, hotellrum osv och tycker om att spela. Som kanske ligger borta 5 dagar i veckan, då är det ju perfekt med gaming-laptop, för att ha en stationär hemma gör ingen glad.

Medlem

@Håkan: Alldeles riktigt allra bäst är väl som mig att ha både och. Men de kan ju dessvärre vara relativt dyrt.

Medlem

Nu har jag nördat in på bärbar laptop, någon här på fz som har erfarenhet av datorer från msi? Den jag spanat in som ryms i min budget är: https://www.komplett.se/product/907984/gaming/gaming-pc/barba...

Skägg.
10 Chambers
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Jag gjorde en tråd i hardvara-forumet, får hoppas han hittar den. ☺️ Läst hans artiklar om bärbart som guide, då jag var helt novis inom det här. (xbox sista 10 åren)

12
Skriv svar