Toby är blind och älskar att spela

Robot
Toby är blind och älskar att spela

Se dokumentären om en man som älskar att spela, trots att han är blind sedan födseln.

#nyhetstips


Medlem

Vackert <3


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Måste sluta hacka lök när jag sitter vid datorn!

Medlem

Helvetes svårt att tänka mig att kunna njuta av spel utan att kunna se vad det är som sker. Det närmsta jag kan tänka mig är väl att jag näst intill har omöjligt att leva in mig i böcker, behöver det visuella framför mig. Så...tvärt om av det. Skumt. Men underbart att han ändå älskar att spela trots sitt handikapp!

Medlem

Riktigt intressant:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Grafiken har nog lite annan innebörd för honom än för de flesta andra.

Medlem

Det är nu man väntar på Elon Musks hjärnimplantat så vi kan komma närmre Deus Ex.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Detta visar bara att grafiken har en obefintlig roll i det stora hela, story och karaktärer är bra mycket viktigare. Men allra viktigaste är att man helt enkelt har kul.

Game on Toby 😎


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem
Skrivet av Faal-San:

Detta visar bara att grafiken har en obefintlig roll i det stora hela, story och karaktärer är bra mycket viktigare. Men allra viktigaste är att man helt enkelt har kul.

Game on Toby 😎

Det visar inte att grafiken har en obefintlig roll. Vad det visar är att att om man är helt blind så har det visuella ingen betydelse alls, vilket gör att de övriga delarna har betydligt större betydelse. Vilket i sig är ganska uppenbart.

Grafik, story och ljud men mer, allt har en betydande roll. Det handlar snarare om vad det är man försöker förmedla i sitt spel/medium och vad som krävs för det skall lyckas för att få det genomslaget.

Medlem

Imponerande minst sagt...

Medlem

Underbar personlighet killen har alltså men fick mig att tänka på denna, Lär hamna i helvetet för detta men d skiter jag i hahahah

Medlem

@grenadecx: Tänkte mest i jämförelse med vad många verkar anse när det gäller grafik. Då många spelare såväl som recensenter som kraftig klagar och ser ner på spel bara för att det inte har top-notch kvalité på grafiken.
Ett spel är så mycket mer än bara grafiken, även andra komponenter som är viktigare för mig och många andra en liten del som tillsammans bygger upp något bra och roligt.
Jag tycker att det är bättre att fokusera på helheten och det som är bra än att bita sig fast i och bara se det man inte gillar. Tyvärr så är det för många som inte klarar detta, en hobbys viktigaste roll är ju att den ska vara rolig.

Skulle ha vidareutvecklat det jag skrev för att göra det tydligt vad jag syftade på.


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem

men hur är det möjligt ens? dom spelen han spelar är ju omöjliga om man inte kan se? man kan ju inte höra direkt och gå efter det? jag fattar verkligen inte...

Medlem

Otroligt vilka kämpar det finns.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Helt otroligt. Kände en tår i ögonvrån.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

@Faal-San: Jag föstår vad du menar och jag håller mestadels med.

Skrivet av Faal-San:

Jag tycker att det är bättre att fokusera på helheten och det som är bra än att bita sig fast i och bara se det man inte gillar. Tyvärr så är det för många som inte klarar detta, en hobbys viktigaste roll är ju att den ska vara rolig.

Eller så är det just så, att de klarar av det, och lyckas sortera ut något de inte tycker är roligt (exempelvis pga de anser att det är dålig grafik) och istället spelar något annat som de upplever som roligt.

Något att tänka på

Medlem

Vackert.

Sluta nu hacka lök gubbar, det räcker!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Avstängd

Gud jag blir verkligen berörd utav detta. <3

Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Gud jag blir verkligen berörd utav detta. <3

här sitter en 32 årig man och fäller tårar som jag inte helt förstår. men tusan vilken underbar person! En sann kämpe och så ödmjuk.

KoP
Medlem

Skulle man själv bli blind så skulle man med all säkerhet lägga gaming som hobby på hyllan. Känns ju som att 50% av nöjet dör i å med att man inte kan se vad som pågår i spelet.

Medlem
Skrivet av KoP:

Skulle man själv bli blind så skulle man med all säkerhet lägga gaming som hobby på hyllan. Känns ju som att 50% av nöjet dör i å med att man inte kan se vad som pågår i spelet.

Jo, men sen ska vi komma ihåg att vi redan etablerat intresset för spel innan vi förlorar synen i det scenariot. Han föddes blind och vet inget annat.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar