FZ kollar in State of Decay 2 – "The Sims, fast med zombier"

Robot
FZ kollar in State of Decay 2 – "The Sims, fast med zombier"

Invasionen ska stoppas med basbyggande, riskhantering och volontär-multiplayer.

#e3, #e3-2017, #state-of-decay-2


Medlem

WIn10 exklusivt, lika smart som att invadera Ryssland under vintertid. Gillade första spelet men jag skippar detta

Ambassadör
Xbox

Ser väldigt bra ut.


signatur

Jump in.

Medlem

Gillade inledningen på ettan, sen kom jag inte längre för att jag blev asförbannad på prissättningen av den uppdaterade versionen där tidigare ägare inte fick någon "uppgraderingsmöjlighet" alls och avinstallerade den "gamla" (ett år var den väl då för uppdateringen - host den "nya" superuppdaterade host - hette väl något typ year one blääähaaa) versionen. Inte their finest moment precis.
Synd, alltid längtat efter ett Zombie-lir där man faktiskt samarbetar för att återuppbygga (även om det går åt h-e varje gång).

Medlem

Vilken otrolig besvikelse på utformningen av multiplayer.

Avstängd
Skrivet av Ziljun:

WIn10 exklusivt, lika smart som att invadera Ryssland under vintertid. Gillade första spelet men jag skippar detta

Inte uppgradera sin dator, lika smart som att invadera Ryssland under vintertid.

Hm..? Funkade också. Versatil liknelse måste jag säga.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Gillade inledningen på ettan, sen kom jag inte längre för att jag blev asförbannad på prissättningen av den uppdaterade versionen där tidigare ägare inte fick någon "uppgraderingsmöjlighet" alls och avinstallerade den "gamla"

FYI så var den "gamla" helt spelduglig och jag hade skitkul med att spela orginalet det första året.
Tror jag klarade ut spelet ett par gånger innan jag köpte YOSE-uppdateringen, som den kallades, och jag hade lika roligt (okay, ÄNNU roligare) med den.
Anyhow, ge spelet en chans och spela orginalet om du trots allt inte vill införskaffa yose-uppdateringen

Fan, har sett fram emot tvåan ett par år nu, och såg verkligen fram emot att det skulle släppas i år. Lite bittert att de skjutit på det till nästa år

Medlem

The sims? *suck* Märks att folk inte har spelat originalet.
Permadeath och samla resurser som används upp även när man inte spelar spelet själv är inte direkt sims. Att bygga upp sin bas och hjälpa sina överlevare är väl kanske lite sims.

Skulle nog mer jämföra det med Fallout 4, bara med bättre inlevelse för ens bas och dess karaktärer.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skribent
Skrivet av Dumlen:

The sims? *suck* Märks att folk inte har spelat originalet.
Permadeath och samla resurser som används upp även när man inte spelar spelet själv är inte direkt sims. Att bygga upp sin bas och hjälpa sina överlevare är väl kanske lite sims.

Skulle nog mer jämföra det med Fallout 4, bara med bättre inlevelse för ens bas och dess karaktärer.

Hehe, får ta det med lite gnutta salt


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Tråddemonen
Testpilot

Tror de försöker jämföra sims med State of decay 2 på grund utav individuella egenskaper. Om man tittar på sims så kan vissa karaktärer ha skills system där de är bra på vissa saker men dåliga på andra. Skills ger varje individ en fördel men också en nackdel i samband.

Så individ till individ systemet har en liknelse mellan de två spelen.

1
Skriv svar