Cringekillen™ från EA Play talar ut

Robot
Cringekillen™ från EA Play talar ut

När Jesse Wellens skulle snacka Need for Speed gick allt fel. Nu berättar han varför.

#e3-2017, #ea-play, #need-for-speed-payback


Medlem

Vad jag inte förstår är varför de väljer en YouTubare som inte har en gaming relaterad kanal. Det finns massor av bra YouTubare som har renodlade spel kanaler som hade gjort detta bättre och känts mer relaterad till ämnet.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Vad jag inte förstår är varför de väljer en YouTubare som inte har en gaming relaterad kanal. Det finns massor av bra YouTubare som har renodlade spel kanaler som hade gjort detta bättre och känts mer relaterad till ämnet.

För att han har 10 miljoner subscribers som alla är kids i stort sett och det kostade antagligen EA inte ett öre heller så de behöver inte lägga massa pengar på att marknadsföra.

Jag tycker förövrigt inte att Youtubare och streamers har där att göra. Skiter totalt i om gamerboi123 tycker att ett spel är awesome eller whatever när han antagligen fått betalt för att säga det. Låt spelen tala för sig själva.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Vad jag inte förstår är varför de väljer en YouTubare som inte har en gaming relaterad kanal. Det finns massor av bra YouTubare som har renodlade spel kanaler som hade gjort detta bättre och känts mer relaterad till ämnet.

En snabb sökning på google, och man hittade /user/DownRangeGaming

Ungefär som Barkbiten säger, tror inte det spelar någon roll vilken Youtuber de ställer där, bara det är någon av de lite större namnen. Handlar ju endast om att nå ut till den yngre marknaden som hänger på Youtube.

Medlem

vad är det med alla dessa mediaskökor som inte gör något annat än babblar?

Medlem

Jag märkte inget konstigt i hans presentation.
Kanske för att jag tycker att det verkar vanligt att de flesta håller på sådär.


signatur

autograph

Medlem

@autograph: precis
En massa ordbajseri utan att faktiskt säga nått, inget ovanligt inget unikt för honom.
Tydligen väldigt populärt också....


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

E ge karln en chans säger jag, han är inte mer än människa, personligen visste jag inte vem han ens var, men hur än dåligt det var så fick han budskapet fram antar jag ^^

Medlem
Skrivet av Natrium:

E ge karln en chans säger jag, han är inte mer än människa, personligen visste jag inte vem han ens var, men hur än dåligt det var så fick han budskapet fram antar jag ^^

Eller så fick han fram budskapet bak?


signatur

autograph

Medlem

För mig som också har fobi för att tala inför folk så förstår jag honom direkt. En gång skulle jag hålla ett föredrag om en hjärtsensor som jag dumt nog demonstrerade på mig själv. Den låg på 170+ slag i minuten under hela föredraget vilket alla glatt kunde se på projektorbilden. Det gjorde mig inte direkt lugnare...

Själv tappar jag kontrollen på muskler och hela kroppen börjar skaka mycket synligt. Dessutom får jag ordentligt tunnelseende. Jag känner mig som jag föreställer mig att rådjur känner sig i strålkastarljuset på motorvägen när bilarna susar förbi i mörkret. De enda känslorna jag har är panik och flykt. Så kudos till honom för att han stod kvar på scenen!

Medlem

Ugh, alla dessa Youtubers är fan lika illa. Fattar inte vart alla kommer ifrån, de förökar sig som flugor. Fattar även inte hur de kan bli så stora när 9 av 10 gör exakt samma sak.

Medlem

Youtubers har kontroll och klipper sina egna grejer, något dom inte kan göra live, och då går det som det går när det skiter sig. Även Pewdiepie har detta problem, som tex. på Skavlan eller hos Conan, dom måste ha kontroll över sina meningar och klippningar, annars blir det platt.

Medlem

Det måste finnas intressantare spelnyheter än dessa "cringe-saker" att skriva om?

Visst finns det svenska ord att använda också?

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Ugh, alla dessa Youtubers är fan lika illa. Fattar inte vart alla kommer ifrån, de förökar sig som flugor. Fattar även inte hur de kan bli så stora när 9 av 10 gör exakt samma sak.

De tjänar massor av pengar för att de producerar innehåll som tilltalar en viss publik och stora pengar lockar fler som vill bli framgångsrika.
Du har ju uppenbarligen analyserat dem ganska noga så nu bör du veta hur man gör för att utan vidare bli miljonär, kör på och starta en egen kanal nu, YOLO!

Medlem

Fan vad alla är bittra gamla gubbar i kommentarerna. Om ni tycker att 9 av 10 gör samma sak då har ni missat en del. Jag följer...3 youtube-kanaler. Varav 1 är helt för att supporta kanalen, annars är de två jag tittar på nästan dagligen. Man finner rätt snabbt vilka kanaler som har ett bra upplägg, som kan prata, och som tilltalar på en mer personlig nivå och jag har börjat inse att det är som vilken underhållning som helst. Jag har attention span som en 1 åring och klarar titta på klipp som är max 2 minuter långa, sen stänger jag av. Men med de kanaler jag själv följer har jag inga problem med att se hela klippen.

Om ni anser att 9 av 10 är exakt samma och ni inte förstår grejen, då har ni inte hittat de kanaler som tilltalar er gissar jag.

OnT: Vet inte vem snubben är, men tyckte oerhört synd om killen när jag såg de båda klippen. Det låter inte som om det hade så mycket att göra med att han inte kan snacka live, snarare att eventet gav honom helt fel information - både när han skulle börja prata och vad han skulle säga. Tänk själva om man ska snacka inför tusentals människor och sen slås kamerorna på 30 sekunder tidigare än du hade tänkt dig, och teleprompten som ska hjälpa dig visar helt annat än vad du har övat in. GG.

Medlem

Det som är gemensamt för alla dessa youtubers är väl att de är hur m-o-d-e-r-n-a som helst. Inte direkt nån 50-talsfilm de ser ut att komma från prat- eller utseendemässigt.

Gen
Medlem
Skrivet av ClockWise:

OnT: Vet inte vem snubben är, men tyckte oerhört synd om killen när jag såg de båda klippen. Det låter inte som om det hade så mycket att göra med att han inte kan snacka live, snarare att eventet gav honom helt fel information - både när han skulle börja prata och vad han skulle säga. Tänk själva om man ska snacka inför tusentals människor och sen slås kamerorna på 30 sekunder tidigare än du hade tänkt dig, och teleprompten som ska hjälpa dig visar helt annat än vad du har övat in. GG.

Jag gissar på en konspiration av EA. De hade medvetet gjort så så att snubben skulle råka göra bort sig. Sen visste de att han skulle göra en video om saken som nu har blivit viral vilket ger EA ytterligare marknadsföring om sitt spel.

1
Skriv svar