Recension – Total War: Warhammer II

Robot
Avstängd

Hur är det här inte en expansion?

Medlem

@Sickness666: Helt ny kampanj, helt nya raser att spela. Anser du att alla Fifa,BF och CoDspel som kommer varje år också borde räknas som expansioner?

Medlem

Ser fram emot det här, specielt när 1-2 kartorna blir kombinerade! synd att det inte blev någon FZ event som till warhammer 1, var väldigt kul

Medlem

Kollat varenda gameplay. Är kär i Skavens - och lirat sönder 1:an. Torsdag så smäller det. Hemtentor, barn, hus och jobb existerar inte för husse då=)

RH

Skribent

@Ricomaniac: Jag är lite bitter över att inte kunna säga ”jag jobbar” här hemma längre.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Om man äger blod och splatter till WH1 så får man blod och splatter till WH2 gratis när det väl kommer!

Skribent

@Christoffer B: Känner mig fortfarande smutsig som faktiskt betalat för det..


signatur

I am the black wizards.

Medlem

@Johan Olander: Ja lite smutsig blir man ju.. Men det är åtminstone inte Crusader kings 2 där de delar upp 1 dlc i två halvor *Ryser*

Medlem
Medlem

Sjukt taggad på detta.
Helt klart ett nytt spel. Det innehåller ju lika mycket content till som första spelet, om inte mer. Så om inte det är ett fristående spel, så är inte första delen det heller xD
Liksom 4 raser, med minst 2-3 st till inom 1 år.
Större karta och kontinent. Mer units, större skilltree etc etc.

Det är enligt den uppfattning jag har idag ett nytt Total War: Warhammer med allt från första spelet och lika mycket till.
Däremot är endast två kampanjer(Old World och Vortex) inkluderade till en början. Skulle tippa på att en ny stor kampanj som inkluderar Old World kampanjen oxå kommer runt årsskiftet.
Och jag är ledig resten av September... Oj oj oj.

Medlem

Att dom ska applicera många features på de äldre fraktionerna i Mortal Empires-kartan lär bli kanones!

Medlem

Är rätt säker på att jag inte gillar den här typen utav spel, men jag blir sugen på att skaffa det enbart på grund utav skavens.

Kan man avbryta ett uppdrag mitt i och återkomma senare, eller får man spela om allt?

Medlem

@gottkaffe: Vad menar du med uppdrag? "Uppdragen" är en serie slag, ska du be fiendegeneralen att få återkomma eller?

Medlem
Skrivet av gottkaffe:

Är rätt säker på att jag inte gillar den här typen utav spel, men jag blir sugen på att skaffa det enbart på grund utav skavens.

Kan man avbryta ett uppdrag mitt i och återkomma senare, eller får man spela om allt?

Detta spelet, precis som ettan har inte uppdrag på det sättet.
Det är en sandbox-miljö med en väldigt stor karta/värld och du gör därför vad du vill, men självklart kan du spara kampanjen och återkomma vid ett senare tillfälle.
Det finns quests och missions och dyligt, men sparar du kampanjen så sparas det hur långt du kommit i dom också. Kan rekommendera att du tittar på valfri "lets play" för kampanjen innan köp kanske.

Medlem
Skrivet av gottkaffe:

Är rätt säker på att jag inte gillar den här typen utav spel, men jag blir sugen på att skaffa det enbart på grund utav skavens.

Kan man avbryta ett uppdrag mitt i och återkomma senare, eller får man spela om allt?

Skrivet av Makkapakka:

@gottkaffe: Vad menar du med uppdrag? "Uppdragen" är en serie slag, ska du be fiendegeneralen att få återkomma eller?

Skrivet av Khorney:

Detta spelet, precis som ettan har inte uppdrag på det sättet.
Det är en sandbox-miljö med en väldigt stor karta/värld och du gör därför vad du vill, men självklart kan du spara kampanjen och återkomma vid ett senare tillfälle.
Det finns quests och missions och dyligt, men sparar du kampanjen så sparas det hur långt du kommit i dom också. Kan rekommendera att du tittar på valfri "lets play" för kampanjen innan köp kanske.

Antar att du menar uppdrag som i slag. Nej de kan man inte pausa och återkomma till. Har du börjat ett får du spela färdigt det innan du kan spara och fortsätta en annan gång.

Medlem

Vad för sorts dator hade recensenten?

Medlem
Skrivet av gottkaffe:

Är rätt säker på att jag inte gillar den här typen utav spel, men jag blir sugen på att skaffa det enbart på grund utav skavens.

Kan man avbryta ett uppdrag mitt i och återkomma senare, eller får man spela om allt?

Spelet är både turnbaserat och i realtid.
Kampanjen är turnbaserat och du kan spara när som helst.
När två arméer möts på kartan så blir det en realtidsstrid. Men de är oftast korta. 10-15 min som mest.
Jag har för mig att man kan spara mitt i striden också...? Brukar inte spara mitt i en strid då de är så korta
Är så taggad! Är "ledig" torsdag och fredag...

Medlem

Bra recension!

Medlem

Jag gilla Vampyrer i ettan för den rasen var galet bra i närstrid, vilken ras ska man vara i tvåan om det är "melee" ras man är ute efter ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

@Snabeltorsk:

Hmm... Magic betyder mer i tvåan. Men det känns som alla raserna är ganska blandade gällande truppslag. Dark Elfs och High Elfs har bra bågskyttar, men ändå ganska bra spjutmän. Likadant med Skaven och lizzardmen egentligen. Svårt att säga på rak arm. Har kollat en massa gameplay och försökt att skapa mig en uppfattning.

Medlem

@Snabeltorsk: Melee ras i 1an torde ändå vara Chaos. Vampire Counts är bra ja (mina favoriter också) men en väbyggd och uppgraderad Chaos armé sliter det mesta i stycken i närstrid.

1
Skriv svar