Nu har den sista NHL 94-spelaren lämnat NHL

Robot
Nu har den sista NHL 94-spelaren lämnat NHL

I och med Jaromir Jagr nu lämnat NHL finns det inga spelare från EA-spelet NHL 94 kvar i Nordamerikas högsta hockeyliga.

#Jaromir-Jagr, #NHL-94


Medlem

NHLPA93 ägde jag på 90-talet (Fick det i 12-årspresent, well, -94 ^^) . Det var först för några år sedan som jag köpte NHL94. Dock föredrar jag personligen Elitserien-spelen till Mega Drive

Medlem

NHL 99 till 64:at var grejor.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Konsolspelen i all ära men redan på den tiden var det pc master race.
Men alla gamla NHL spel, vilka minnen.
Sörjer att NHL inte kommer på pc längre


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Minns när jag för 20? år sedan var inne i en datoraffär och NHL rullade på ett par stationära demonstrationsdatorer. Det var när riktig 3D-grafik var nytt och bland det bästa man kunde demonstrera den med var NHL.

Medlem

Skojsig onödigt vetande, säger sig lite hur länge ett spel kan fortfarande vara "relevant". Samt historiskt värde

Men, NHL 94 i all ära, men inget slår det gamla hederliga :

Dock, *host* #Fuckkonami *host*


signatur

Nämen!

phi
Medlem

Kommer ihåg när jag och vår klass i femman kom med i "Vi i femman"-programmet på TV och jag var en av deltagarna. Jag hade precis fyllt år innan och fick NHL -94 till SNES.

Jag struntade i TV-programmet och tävlingen och stannade hemma och spelade NHL istället utan att ens ha nämnt något om tävlingen till mina föräldrar. Varken mina föräldrar, min lärare, min rektor eller klassen var särskilt glada på mig efteråt och jag blev tvungen att be om ursäkt till hela skolan.

Good times.

Medlem

Oj fan, bytade hockeykort i skolan vid den tiden.. Är idag helt ointresserad av hockey men kommer ihåg att Jagr lirade i Pinguins?
Får ju säga att det är en hyfsat stadig idrottskarriär

Medlem
Skrivet av Molotov:

Konsolspelen i all ära men redan på den tiden var det pc master race.
Men alla gamla NHL spel, vilka minnen.
Sörjer att NHL inte kommer på pc längre

Låt mig friska upp minnet;
SNES releaser 1994:
- Super Metroid
- Final Fantasy VI (USA)
- Donkey Kong Country
- Breath of Fire II
- Wild Guns
- Blackthorne
- Mega Man X2
- The Adventures of Batman and Robin
- Earthworm Jim (även Sega Megadrive/Genesis)
- Sparkster (även Sega Megadrive/Genesis)
- Killer Instinct
- Stunt Race FX

Arkad
- Virtua Cop

PC
- Little Big Adventure
- Star Wars: Tie fighter
- Doom II
- Warcraft: Orcs and humans
- Theme Park
- Descent

Smaken är ju helt olika och jag har säkerligen glömt en hel del (dessa var bara några spel jag hade i minnet). Nintendo utropar även 1994 till "year of the cartridge"! Dessutom lanseras både Saturn och Jaguar i Japan på hösten och PlayStation i december!

SNES ligger mig väldigt varmt om hjärtat, 1994 som 2018!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Relik 📜

Körde NHL 94 som sjutton hos en kompis. På Megadrive! Han var alltid Penguins, jag var typ.. Rangers kanske?


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

@Lepr: Man kunde varenda jäkla spelare på de där hockeykorten:) Boston Bruins!!!

För övrigt hatar jag sport och hockey. Men hockeykort - hade flera tusen (bortskämd ungjävel)

Medlem

@Red_warning: Mitt första NHL-spel, men till PC, synd att det inte funkar till nya datorer. Var kul att starta upp det ibland och insupa nostalgin med b la musiken.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Spelade NHL spelen nästan dygnet runt på Megan när det begav sig.
-94 Tyckte dock inte jag var något speciellt?
-93 hade blodiga slagsmål och
-95 (som är världens bästa sportspel ever. Fakta!) hade bättre spelkänsla. Styrningar, slagskotten upp i krysset och one-timer passar och skott var alla fulländade här.

-96 och framåt var inte samma känsla.

CHICAGO är förresten laget som gäller i NHL-spelen (och Hartford i 93:an)


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Minns att jag och kompisen tog oss till grannkomunen där ett varuhus hade NHL94 som vi spelade i timmar. Sen köpte han spelet och vi kunde spela hemma. Flera årgångar senare brukade vi lira NHL. Riktig nostalgi.

Medlem

@SID 6.7: Håller med, äntligen någon som nämner NHL 95, mycket bättre än 94an. Det var ju faktiskt skillnad år från år förr. 96 gick dom över till 3d har jag för mej (pc), blev riktigt dåligt, men kom igen starkt 98. ☺️

Ja, jag har spelat nästan alla årgångar men faktiskt inte årets. Till slut tröttnade till och med jag.

Medlem
Skrivet av Roten:

Låt mig friska upp minnet;
SNES releaser 1994:
- Super Metroid
- Final Fantasy VI (USA)
- Donkey Kong Country
- Breath of Fire II
- Wild Guns
- Blackthorne
- Mega Man X2
- The Adventures of Batman and Robin
- Earthworm Jim (även Sega Megadrive/Genesis)
- Sparkster (även Sega Megadrive/Genesis)
- Killer Instinct
- Stunt Race FX

Arkad
- Virtua Cop

PC
- Little Big Adventure
- Star Wars: Tie fighter
- Doom II
- Warcraft: Orcs and humans
- Theme Park
- Descent

Smaken är ju helt olika och jag har säkerligen glömt en hel del (dessa var bara några spel jag hade i minnet). Nintendo utropar även 1994 till "year of the cartridge"! Dessutom lanseras både Saturn och Jaguar i Japan på hösten och PlayStation i december!

SNES ligger mig väldigt varmt om hjärtat, 1994 som 2018!

Personligen skulle jag stryka hela nintendolistan förutom Donkey Kong och Earthworm Jim (Virtua cop fattade jag aldrig helelr tjusningen med) Men smaken e ju som baken Hade dock både Nintendo och PC på den tiden men spelade mest på PC.

Medlem

@Roten: jag håller med dig.
I det här fallet.menade jag nhl spelen.
Det är dom till nintendo och sega som är "kända"en alla spel sen 94 kom även på pc och dom var i början samma spel men mer.pc anpassat med bättre grafik och ljud bla
Sen drog pc versionerna från 96 ifrån rejält men slaktades sen när pc nhl bara var ps2 portar till att sen helt försvinna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Konsolspelen i all ära men redan på den tiden var det pc master race.
Men alla gamla NHL spel, vilka minnen.
Sörjer att NHL inte kommer på pc längre

Varför slutade egentligen NHL släppas till PC?

Jag minns NHL 94 men minns mest NHLPA 93, det var de första NHL spelet jag spelade.

http://www.2up.se/wp-content/uploads/2017/10/NHL_nhl.jpg


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: dombtyckte inte nhl på pc var lönsamt. Men jag tror egentligen gillade dom inte att deras spel moddadesoch på så sätt gjorde att man kanske på pc än mindre kände behovet att köpa nyare version varje år.
Då började dom släppa sunkiga ps2 portar av spelet som ingen ville ha medans nya versionerna till xb360 och ps3 då blev.överlägsna.
Jag är dock.övertygad om att ea skulle kunna släppa nhl på origin och dra en hel del kunder till sin plattform.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Struggle: Blades of Steel i all ära men Ice Hockey är min favorit till NES. Alltid kul att få spela i ett lag fullt av överviktiga svenskar

Medlem
Skrivet av Molotov:

@breahl: dombtyckte inte nhl på pc var lönsamt. Men jag tror egentligen gillade dom inte att deras spel moddadesoch på så sätt gjorde att man kanske på pc än mindre kände behovet att köpa nyare version varje år.
Då började dom släppa sunkiga ps2 portar av spelet som ingen ville ha medans nya versionerna till xb360 och ps3 då blev.överlägsna.
Jag är dock.övertygad om att ea skulle kunna släppa nhl på origin och dra en hel del kunder till sin plattform.

Spelar aldrig sportspel men just NHL skulle jag köpa om det kom till PC igen då jag spelade dem mycket på pc förr.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Spelade NHL spelen nästan dygnet runt på Megan när det begav sig.
-94 Tyckte dock inte jag var något speciellt?
-93 hade blodiga slagsmål och
-95 (som är världens bästa sportspel ever. Fakta!) hade bättre spelkänsla. Styrningar, slagskotten upp i krysset och one-timer passar och skott var alla fulländade här.

-96 och framåt var inte samma känsla.

CHICAGO är förresten laget som gäller i NHL-spelen (och Hartford i 93:an)

Jag har alltid tyckt att NHL96 till SNES var det bästa av de första. Har nu på senare tid kört på SMD och där är det lite skillnad, SMD lite kraftigare prestanda gör att det känns smidigare och mer actionfyllt! Men det här skulle jag aldrig ha vågat avslöja på tidigt 90-tal - att Sega levererade bättre än Nintendo!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Komured:

Personligen skulle jag stryka hela nintendolistan förutom Donkey Kong och Earthworm Jim (Virtua cop fattade jag aldrig helelr tjusningen med) Men smaken e ju som baken Hade dock både Nintendo och PC på den tiden men spelade mest på PC.

Oj oj oj oj... ja - smaken är ju olika! Bra att du står för vad du tycker! Alla gillar ju inte Super Metroid (även fast det är asbra!)

Kommer ihåg första gången jag lirade Virtua Cop på arkad på finlandsfärjan - var helt förbluffad över grafiken samt att man fick skjuta folk! Tyckte väl då att hoppa på Goombas och Koopas var i våldsammaste laget!

Jag gick över till PC nån gång 98 skulle jag tro, även fast jag var först på skolan med ett PlayStation (vilket till dags datum är min "nyaste konsoll" i samlingen. Allt efter PlayStation är "nytt" för mig! )


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Molotov:

@Roten: jag håller med dig.
I det här fallet.menade jag nhl spelen.
Det är dom till nintendo och sega som är "kända"en alla spel sen 94 kom även på pc och dom var i början samma spel men mer.pc anpassat med bättre grafik och ljud bla
Sen drog pc versionerna från 96 ifrån rejält men slaktades sen när pc nhl bara var ps2 portar till att sen helt försvinna.

Ja, fast jag vill nog framhålla NHL96 till SMD som det sista riktigt bra NHL spelet på konsol, så här i efterhand.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

@Roten: ja NHL96 minns jag mycket väl.
Sega var bra, Supernintendo var buggat. Pc versionen drog iväg och blev "3d"
Arenan var 3d osv.men själva gubbarna var 2d sprites, det var först 97 som blev helt 3d


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Roten:

Oj oj oj oj... ja - smaken är ju olika! Bra att du står för vad du tycker! Alla gillar ju inte Super Metroid (även fast det är asbra!)

Kommer ihåg första gången jag lirade Virtua Cop på arkad på finlandsfärjan - var helt förbluffad över grafiken samt att man fick skjuta folk! Tyckte väl då att hoppa på Goombas och Koopas var i våldsammaste laget!

Jag gick över till PC nån gång 98 skulle jag tro, även fast jag var först på skolan med ett PlayStation (vilket till dags datum är min "nyaste konsoll" i samlingen. Allt efter PlayStation är "nytt" för mig! )

Spelade egentligen aldrig direkt mycket arkad, blev nån gång på 80 talet när jag var liten men när Virtua cop släpptes var jag inte direkt intresserad av arkad längre då jag sen jag var 5 har haft Datorer att spela på

1
Skriv svar