Recension – Sea of Thieves

Tråddemonen
Testpilot

@Juel91: Man tar ofta upp det som kanske är mest aktuellt inom spelets prestationer, även om det kan vara ganska hård kritik med mycket fel i spelet, så kan man fortfarande få uppfattningen av ett bra spel i sig. Mycket Open World spel som har fått topp betyg har ofta buggar och glitches som kan förstöra spelkänslan, men resten av det spelets innehåll kan vara riktigt bra och ge en riktigt uppskattad spelkänsla i överlag.

Lite därför recensioner är roliga att läsa och skriva, för man kan få en helt oväntad sammanfattning när man såväl reflekterar kring spel som man kanske har haft mycket negativa tankar kring.

Inaktiv

En 3a var ett för bra betyg. Det låter verkligen inte som ett bra spel på recensionen utan som en 2a högst. Det är även samma betyg jag själv skulle sätta på spelet. Riktigt kul i några timmar med kompisar men sedan faller spelglädjen raskt.

För 150kr hade jag gått med på att kalla det bra för pengarna. Men de 649kr det kostade vid release var det verkligen inte värt.
Vill dock passa på att tacka Microsoft för den 2 veckor långa demon av spelet. Man hann uppleva nästan allt content på några timmar och under den tiden var det bra.

Medlem

Tack för en bra recension! Tråkigt att spelet hade väldigt stor potential som de verkar ha sumpat. Har själv inte spelat det men ser riktigt roligt ut, om de nu, precis som ni skriver, hade fyllt det med mer innehåll. Jättemärkligt då jag förstått att produktionen har varit igång under lång tid (4 år)?

Inaktiv

Asså det är aningen beklämmande när man märker att recensenten lagt relativt lite tid på spelet och ändå bildat sig en stark åsikt. Ganska lite info i artikeln(spoiler varning ) om de småsmarta skelettvariationerna och underbart svåra gåtorna man ställs inför....Eller varför inte spelt spelet till högre rang och bifogat lite av de undrbara customizations som finns för skepp och karaktärer.

Har ni spelat med de olika vapnen och testat taktiker som shore bombardments mm. Sea Of Thieves blir vad man gör det till, har man taskig inställning från början kanske någon annan skulle recenserat?

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Asså det är aningen beklämmande när man märker att recensenten lagt relativt lite tid på spelet och ändå bildat sig en stark åsikt. Ganska lite info i artikeln(spoiler varning ) om de småsmarta skelettvariationerna och underbart svåra gåtorna man ställs inför....Eller varför inte spelt spelet till högre rang och bifogat lite av de undrbara customizations som finns för skepp och karaktärer.

Har ni spelat med de olika vapnen och testat taktiker som shore bombardments mm. Sea Of Thieves blir vad man gör det till, har man taskig inställning från början kanske någon annan skulle recenserat?

Så man måste från början ha en positiv bild av spelet för att få recensera det..? Betyget var lite väl generöst om man tänker på hur innehållslöst det är.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

De har tydligt sagt (t.ex. till mig här) att allt extramaterial som säljs kommer vara kosmetiskt och inte utesluta spelare som inte köper det. Det ska komma en innehållspatch i vår, i maj har jag för mig. Den behövs.

Tillåt mig tvivla på det.

Inaktiv
Skrivet av lampis:

Så man måste från början ha en positiv bild av spelet för att få recensera det..? Betyget var lite väl generöst om man tänker på hur innehållslöst det är.

Öhh nej. Tänk ex God of war som jag förstår att du har spelat 300 h hittintills, det fick rätt bra betyg, men i bästa fall har man 15h speltid på det. Inte särskilt spännande att spela om och om igen...

Jämför sedan med SoT som jag personligen spelat en jädra massa timmar och de flesta jag känner med det har spelat 30-50h +....
Märkligt att du dömer det som innehållslöst...
Spelade senast igårkväll och det e lika förbannat roligt idag som vid release...

Redaktör
Skrivet av Bucephalus:

Tillåt mig tvivla på det.

När de dragit så hårt på att innehållsuppdateringarna inte ska kosta något, blir det usel publicitet för dem om de ändrar såg. Så jag tror de kommer hålla fast vid det.


signatur
Redaktör

@anon_81726: Om något så har jag haft väldigt positiv inställning till spelet från start. Det är extremt kul med polare, och har makalöst bra mekanik. Men att grinda massa timmar för kosmetiskt levlande tog snabbt ner mina initialt höga förhoppningar.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

@the_o: Om något så har jag haft väldigt positiv inställning till spelet från start. Det är extremt kul med polare, och har makalöst bra mekanik. Men att grinda massa timmar för kosmetiskt levlande tog snabbt ner mina initialt höga förhoppningar.

Ja det är ju lite vad man förväntat sig. Hade man förhoppningar för högt ställda så är det ju inte Rares fel

Jag spelar det än iafl, i konkurrens med PUBG / Fortnite / Laser League (riktigt bra spelidé) mfl. vilket för mig är en win då jag är rätt kräsen vad det gäller spel jag spelar.....

12
Skriv svar