Ny Battlefield V-trailer - med Battle Royale!

Medlem

Usch och fy var rörig den här trailern var. Alldeles för många cuts vilket gjorde den förvirrande...

Medlem

Det här kommer bli bra!
Men jag vägrar fortfarande förboka av ren princip.

Avstängd

Jag säger som jag sa till en snubbe på Mumble för flera år sen när Star Wars Battlefront (moderna versionen) kom, "Det ser sjukt jävla snyggt ut, men ser extremt tråkigt ut spelmässigt talat".

Medlem

undrar varför de inte kan göra ett battlefield ww2.
Vad är det i trailern som visar battle royal, ser ju ut som conquest.

Medlem

Mycket gnäll, trodde jag inte när jag tryckte på kommentarerna.

När ska de testa BR läget då, eller är det med redan?

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

undrar varför de inte kan göra ett battlefield ww2.
Vad är det i trailern som visar battle royal, ser ju ut som conquest.

Efter Battlefield V kommer upp, precis i slutet.

Går att se eldcirkeln som blir mindre och mindre, dvs, gamet är på väg att ta slut.

Medlem

Mycket negativa vibbar här tkr jag..

blir ett givet köp med eller utan royal..!

Medlem

Hahahahha dessa jävla storföretag som inte har någon form av yrkesstolthet överhuvudtaget.

Man kollar på indie som gör spelet DE drömmer om och folket älskar det.

Sen har vi storföretag.
Skapar ett spel med trailer som är "politiskt korrekt" som är regisserat av feministiskt initiativ.

"Dåliga förbokningar"

Släpper ny trailer i sann Battlefield anda, inget PK, inget FI och kör lite battle royale istället.

Är det inte dags för att bestämma sig för vilken produkt man skall släppa egentligen?

Medlem

Bombastiskt precis om en BF trailer ska vara.
Och ja ni har blivit gamla och bittra

Om man gjorde om 1942,s trailer med modern grafik och bildspråk så skulle du hamna väldig nära detta.

Har nog kanske 3000h + i alla BF spel från 1942. 1200h loggade i BF3 och BF4 så är nog väldigt mycket i underkant, då det var betydligt mera under BF1942 och BF2 tiden. Genom turnerings spelande i bland annat UP-North (Om ni gamla stofiler minns).

Finns nog tre spel i serien jag inte spelat i BF serien

Bad company: Men hallå konsol rest my case

Hardline: Tjuv och polis är inte Battlefield

BF1 : Här blir det komplicerat. Gillade betan la ner ganska mycket tid på den och köpte spelet och känslan för det bara dog.
Tror det var en kombination av spelkänsla och hur belönings systemet fungerade.

BF5:
Gillar vad jag sett på tuben i form av gameplay och de kommentarer jag hör från de som hade tillgång till första alfan.
Har själv spelat ca 10-12h i andra omgången och får en mera direkt respons från spelet än vad jag fick ifrån BF1 i från släpp.
Detta trots att jag hade problem med FPS,n.
Sitter på en 6600K och den fick verkligen jobba för att mata mitt GTX 1070. 6600K var mini recommendation i alfan
FPS ner på 40 talet låg runt 50-60 när det var lugnt. Hittade lite inställningar och den klämde till med upp till 70 fps med dropp till 50 talet.
Är egentligen inte orolig detta var ju trots allt en alfa. Spelet kommer att vara klart körbart när drivisar och optimeringar är gjorda. (För min hårdvara)

Medlem
Skrivet av Landelusen:

@Maysay Riktigt bra poäng. Du har kanske rätt, jag börjar nog bli gammal och gnällig, men jag blir ledsen över att det blir en sådant smalt, ensidigt spelutbud i den här genren.

Vi är gamla, vi är gråa och vi vill att ni håller er borta från våran gräsmatta, ungjävlar!


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Var det en sturmtiger jag skådade? Maffigt.

...men Sturmmörser har visats tidigare ju!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av tricky:

@Pretorian24: Eftersom det enbart var vapenbalansering och inget annat och jag var rätt oimponerad av första vågen alpha så behöver du inte hålla dig på halster och boka av helgens planer :>

Alphan stängdes kl 16 idag så.... Nej, avboka inget

Medlem

1. Ta bort alla miljarder äckliga upplåsbara attachments
2. Ta bort 70% av alla vapen
3. Använd standard vapen som användes under tids-epoken
4. Inför medaljsystemet från Battlefield 2
5. Ha 2-3 stycken vapen som man låser upp till varje klass
6. Låt uniformerna från kriget vara normen, inga ROSA glimrande vattenpistoler eller hjälmar
7. Inför flygfält igen, inget jävla start från luften
8. Sega ner tempot
9. Inför fatigue mätare så att man inte kan spurta fullt lastad till max i 1000 mil utan att bli trött
10. Gör om, gör rätt!


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Tja, känner mig nog mer sugen på detta än på BO4 i alla fall.

Medlem

Bara ordet Battle Royale får mig att spy lite nuförtiden, men trailern var ju iaf bättre än den första.

Medlem
Skrivet av Kane:

Får hela tiden känslan av att man skinnat om SW Battlefront och lagt till lite kross- och explosionseffekter...

Jasså är det chefen Kane från BF2/BFHQ tiden


signatur

If u can´t kill me, Join me

Medlem
Skrivet av Maysay:

Undrar om generationen som har följt spelserien börjar bli äldre (därför känns det inte bra). DICE kanske försöker hitta en ny & samtidigt behålla den äldre. Blir svårt.

Tänkte också på det nu när jag ser alla negativa kommentarer :). Vissa pratar om att underhålla kidsen, men vi var ju kidsen när vi började lira Battlefield :P. Om sanningen ska fram så är Battlefield ett kids spel, that's it. Dice/EA kommer bara förändra sitt koncept när det längre inte säljer. En av anledningarna varför man inte spelat ett BF spel sedan BF2.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Usch och fy var rörig den här trailern var. Alldeles för många cuts vilket gjorde den förvirrande...

Verkligen! Känns inte som den säger ett skit om gameplay, hade made more senare om det var reklam för en film?!

Det jag saknar är som alltid, 1942/Vietnam.
Jag antar att det fortfarande kommer vara fokus på levels, unlocks?
Det jag gillar så skarpt med Overwatch är att det är ett lagspel med fokus på att vinna. Finns t ex ingen kill-lista per match.

Battlefield känns numera som ett lagspel fyllt av soloister som spelar för att få mer levels och unlocks. Tycker tyvärr känslan av att spela som ett lag för fokus att vinna rundan har försvunnit.

Får se hur det blir i bfv, har tyvärr inte lyckats få spela alphan.

Gnällkuk

@tappad_bakom: haha, såg det. "thanks for participating in the closed alpha-mail som kom vid 18-tiden eller något. trodde det skulle vara lite längre, nåja. väntar på betan istället. det blir nog roligare, får hoppas att någon av mina polare fått invites då också.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av FEIF:

Jasså är det chefen Kane från BF2/BFHQ tiden

Så är det... IRC-kanalen lever än. Ibland är vi 3-4 stycken


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Ankh:

...men Sturmmörser har visats tidigare ju!

Har inte följt BFV så noga, vet inte ens om jag kommer köpa det, men det är ju en helt sjuk vagn så jag kände mig tvungen att reagera. Den var väl byggd för att slå ut bunkrar eller dylikt. 380mm-pjäs

Medlem

såg bättre ut än vad man sett tidigare men jag är fortfarande osäker.
känns Hollywood av nån anledning och jag gillar det inte.
Känns som många säger inte WW2 utan som ett WW2 skin på vad som helst.

Vill också som nån skrev tidigare, sänk tempot. tillbak med flygfält. inte 1000 olika unlocks. mm.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ser ut som rätt många som postar eftersöker ett lugnare spel. Inte realistiskt lägre tempo men likväl ett lägre tempo. De som sökt efter den där gömda jäveln på Wake Islands flygfält i BF1942 vet vad jag menar med "långsamt".

Dagens glättiga BF-spel är i sånt rasande tempo att det mestadels handlar om att delta i nån sorts tsunami för de flesta där det väller in folk på samma plats och någon vinner en lottostrid.

Fick jag välja skulle jag helst se ett BF1942 med BF2's spelsystem och uppiffning av grafiken lite runt BF4...

Dessutom är en av de viktigaste sakerna för mig att fordonen är sega. Att köra en WW2-tank är inte att ratta en modern sportbil som fordon i nyare BF-spel visat sig vara. Det blir för jönsigt med sånt där arcade-ös.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag är taggad oavsett vad folk säger om det. Jag har iallafall lärt mig genom åren att folk alltid gnäller på ett spel innan det är släppt. Kunde inte bry mig mindre vad folk tycker. När spelet är släppt, då kan jag ta att folk kan gnälla. Men när folk inte ens har testat spelet och säger "meh", då handlar det ju bara om att man inte är så intresserad av bf serien.
Och man nämner att man vill ha något orginellt från Dice, men hur gör man när man har ett av världens bäst säljande spelserie? Man gör små förändringar för man vågar inte ta ut svängarna för mycket. Det är vi konsumenter som kan ge fan i att köpa spelet och tvinga företagen att förnya sig.
BF1 var enligt mig orginellt och vågat. Men jag föredrar ändå 2a världskriget då jag har större koppling till det tack vare underhållningsbranschen.

Medlem
Skrivet av donniedarko:

1. Ta bort alla miljarder äckliga upplåsbara attachments
2. Ta bort 70% av alla vapen
3. Använd standard vapen som användes under tids-epoken
4. Inför medaljsystemet från Battlefield 2
5. Ha 2-3 stycken vapen som man låser upp till varje klass
6. Låt uniformerna från kriget vara normen, inga ROSA glimrande vattenpistoler eller hjälmar
7. Inför flygfält igen, inget jävla start från luften
8. Sega ner tempot
9. Inför fatigue mätare så att man inte kan spurta fullt lastad till max i 1000 mil utan att bli trött
10. Gör om, gör rätt!

This guy gets it! Gubbkrig!

Skrivet av Drapan:

Vad har de 'populistiskt kopierat' och vad har de gråat ut som gjorde Battlefield till Battlefield?

Jag har inget empiriskt belägg för exakt vad som kopierats, men det känns som man strävat efter att efterlikna (kopiera) CoD i speltempo, scriptade singleplayer stories, vapenupplåsning och det konstanta jagandet av gizmos som förstör spelet mer än det berikar "core gameplayet". Flygande drönare och diverse otyg som påminner mer om helistrikes och grejer ifrån Activision-tolkningarna av krig i CoD t.ex. #BringBackTheGubbkrig Jag är så gammal att jag säkert bara är grinig, men det känns lite väl populistiskt att jaga samma fans med exakt samma formula. Bara min feeling, säger inte att det ÄR så objektivt.

Skrivet av Svartsmurfen:

Vi är gamla, vi är gråa och vi vill att ni håller er borta från våran gräsmatta, ungjävlar!

Hahaha, touché fellow gubbstrutt! Strutt the gubbstrutt! #BringBackTheGubbkrig

Inaktiv
Skrivet av ecHo!:

Jag är taggad oavsett vad folk säger om det. Jag har iallafall lärt mig genom åren att folk alltid gnäller på ett spel innan det är släppt. Kunde inte bry mig mindre vad folk tycker. När spelet är släppt, då kan jag ta att folk kan gnälla. Men när folk inte ens har testat spelet och säger "meh", då handlar det ju bara om att man inte är så intresserad av bf serien.
Och man nämner att man vill ha något orginellt från Dice, men hur gör man när man har ett av världens bäst säljande spelserie? Man gör små förändringar för man vågar inte ta ut svängarna för mycket. Det är vi konsumenter som kan ge fan i att köpa spelet och tvinga företagen att förnya sig.
BF1 var enligt mig orginellt och vågat. Men jag föredrar ändå 2a världskriget då jag har större koppling till det tack vare underhållningsbranschen.

Jag är intresserad av BF-serien. Eller jag var åtminstone det tills efter Battlefield 3. Detta ser riktigt kasst ut.
Mjo precis därför tänker jag inte köpa detta, för att visa att jag ogillar riktningen serien har gått i.

Fattar förövrigt inte varför man envisas om så tråkig grafik. Varför finns det ett vitt sken på allting? Och vit dimma hela tiden. Allting ser bara vitt och färglöst ut.
Det var det jag gillade med Battlefront, de körde mer på fotorealism. Jämför med detta liksom:

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

wow, jag trodde att den här trailern skulle få lite mer kärlek, men alla verkar ju hata trailern innerligt ändå.

en sak som verkar vara bra med battle royale delen dock. Jag skulle gärna se någon som försöker gömma sig bakom den där eldmuren.

En del män kan tydligen inte komma över att dom har med kvinnliga soldater, jävligt sorgligt hur något sånt kan få så många att gråta ögonen ur sig.

Medlem

Ja vad skönt, då slipper vi de som gnäller (dock kommer det vara några som köper det ändå, fast de har gnällt..)

want some cheese with that whine?

det är ett underhållande spel för X antal timmar för en liten peng om man ska jämföra det med bio eller nått annat man kan spendera pengar på.. inte hela världen om det inte är perfekt, orka bry sig.. BF har alltid varit ett lir som man inte ska ta för seriöst, bara lira me sina vänner och ha kul.. billigt för de timmar man får ut av spelet

Medlem

Har inte följt BFV något förrutom kikat lite filmer? Blir det en SP kampanj eller är det som i BF1? Den SP sög ju verkligen rått balle...

Medlem

BF5 får det faktiskt bli. BFV är redan upptaget av BF Vietnam


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

123
Skriv svar