Fallout 76, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Spelare / Hjälp / Guide / Frågor / Events

Medlem
Skrivet av spikes:

@Zimpan: Betan var ett par timmar på vissa dagar och sista dagen var den åttonde.

Den var upp emot 6-7 timmar vissa dagar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Tråddemonen
Testpilot

@spikes: Attans! Får se när man har tid att införskaffa spelet.

Inaktiv

@Zimpan: Kan jag rekommendera att göra likt mig en fuling att förboka spelet på t ex Webhallen, använda betanyckeln för att sedan avboka förbokningen om det inte är så bra som man hoppas på. Vet ej hur andra sidor är då jag aldrig förbokar spel men det var oerhört enkelt att avbeställa på Webhallen.

Tråddemonen
Testpilot

@anon_119148: Smart! Det tänkte man ju inte!

Medlem

@Dunder: En dag. Den dagen blev mitt konto "trasigt" efter att spelet hängde sig när jag försökte gå ur min power armor, fick inte spela dom sista 4 timmarna pga korrupt konto. "bra spel!"

@Zimpan: Eller köpa en betakey för 12kr på g2play som jag gjorde

Medlem
Skrivet av spikes:

@Newklear: En dag. Den dagen blev mitt konto "trasigt" efter att spelet hängde sig när jag försökte gå ur min power armor, fick inte spela dom sista 4 timmarna pga korrupt konto. "bra spel!"

@Zimpan: Eller köpa en betakey för 12kr på g2play som jag gjorde

1:a november, nio timmar.
3:e, fyra timmar.
4:e, sju timmar
8:3, sex timmar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Thursday, Nov. 1: 2 to 7 p.m. ET.

Sen när är det 9 timmar mellan två och sju?

(sen verkar det som att vissa dagar så öppnade servrar innan tiden och stängde efter dock)

Medlem
Skrivet av spikes:

@Newklear: Thursday, Nov. 1: 2 to 7 p.m. ET.

Sen när är det 9 timmar mellan två och sju?

(sen verkar det som att vissa dagar så öppnade servrar innan tiden och stängde efter dock)

Nov. 1: 2pm - 11pm. Borde bli 9 timmar om jag inte räknar jättekonstigt. Även om det hade varit sju timmar hade faktum kvarstått.

https://twitter.com/Fallout/status/1059463811613241344


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Känns lite som det där är riktlinjer, jag vet att jag lirade mer än två timmar den sjätte liksom. Märkligt som fan

Medlem
Skrivet av spikes:

@Newklear: Känns lite som det där är riktlinjer, jag vet att jag lirade mer än två timmar den sjätte liksom. Märkligt som fan

Ja, den brukade starta lite innan och timer:n drog igång strax efter sluttiden. Poängen var att den höll på mer än "ett par timmar".


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Total beta-tid under november månad var för få timmar iaf. Speciellt med dom problem som många hade. Gick ju inte att få hjälp från support innan en dag var över och den var helt wastead för att man inte fick ladda in i världen eller skapa nya chars...

Tråddemonen
Testpilot

@spikes: Kommer nog inte ha tid till att hinna testa på. Jag får avvakta tills spelet har släppts. Men annars var det ju ett bra tips! Tack!

Redaktör
Ponny

Hoppsan, Fallout 76 verkar inte ha klarat av att vänta till midnatt och går att spela redan nu. Det berättas på Reddit, och Eurogamer bekräftar att PS4-versionen går att spela i UK, och enligt Windows Central verkar även det gälla pc och Xbox One. Oklart varför Bethesda inte kunde hålla på sig.

Har något här kommit igång ännu?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag väntar nog tills betan är över om 1-2 år och det är free to play innan jag ens testar det här.

Medlem

Jag har inte ens fått hem spelet, webhallen är riktigt segt.
eller är det några salty bois som kapade postnords leverans för att få min collector's :>

Vill någon köpa hjälmen?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Kan vi ens kalla detta spel för ett riktigt Fallout-spel?

Eller är det mer = Generiskt MP-Spel: Fallout Edition?

När jag tittar tillbaka på Fallout 1-3 så verkar de vara mer Fallout än detta?

Medlem
Skrivet av AplAy:

Kan vi ens kalla detta spel för ett riktigt Fallout-spel?

Eller är det mer = Generiskt MP-Spel: Fallout Edition?

När jag tittar tillbaka på Fallout 1-3 så verkar de vara mer Fallout än detta?

Det är verkligen inte ett fallout spel i själen
Skulle dom ha släppt det med ett annat namn så skulle det ha varit ett okay spel ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av AplAy:

Kan vi ens kalla detta spel för ett riktigt Fallout-spel?

Eller är det mer = Generiskt MP-Spel: Fallout Edition?

När jag tittar tillbaka på Fallout 1-3 så verkar de vara mer Fallout än detta?

Ett Fallout 4 med multiplayer, skulle jag säga. Mindre handhållning, mer fokus på utforskning och överlevnad.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Kan vi ens kalla detta spel för ett riktigt Fallout-spel?

Eller är det mer = Generiskt MP-Spel: Fallout Edition?

När jag tittar tillbaka på Fallout 1-3 så verkar de vara mer Fallout än detta?

Inget kan jämföra sig med Fallout 1 & 2

Wasteland 3 däremot

Medlem
Skrivet av Vinkelslipen:

Jag trodde att detta skulle vara te.x som Dying light. Att man kan köra solo, och om man vill så kan man köra co-op tillsammans. Sen att det inte finns några Npc:s begränsar verkligen spelupplevelsen tycker jag, det känns verkligen dött. Sen var det även väldigt segt. i5-2500k (4,3ghz), 24gbram samt gtx 980 och jag fick köra på Medium för att det skulle flyta i 1080p. Det kommer säkerligen bli mer optimerat i framtiden, men det gav inget bra intryck,

Jag kommer att inte köpa detta : ( .

I5 2500k är en väldigt gammal processor numera, så där misstänker jag att du har en flaskhals,..moderkort å ram oxå lika lastgamla?

Medlem

Asså, jag har precis lirat typ 2 timmar på PC....

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Hoppsan, Fallout 76 verkar inte ha klarat av att vänta till midnatt och går att spela redan nu. Det berättas på Reddit, och Eurogamer bekräftar att PS4-versionen går att spela i UK, och enligt Windows Central verkar även det gälla pc och Xbox One. Oklart varför Bethesda inte kunde hålla på sig.

Har något här kommit igång ännu?

Spelade en timme efter jobbet i dag. Min betagubbe var kvar så det är beta, inte release. Innan release ska vi dessutom få en 50g patch.

Relik 📜
Skrivet av mattssonhg:

Spelade en timme efter jobbet i dag. Min betagubbe var kvar så det är beta, inte release. Innan release ska vi dessutom få en 50g patch.

Mja, karaktärerna från beta ska väl komma med till release?


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av emilakered:

Mja, karaktärerna från beta ska väl komma med till release?

Det stämmer, "Beta" karaktärerna är kvar och förs över till live.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det stämmer, "Beta" karaktärerna är kvar och förs över till live.

Fast knappast levels och loot

Medlem
Skrivet av mattssonhg:

Fast knappast levels och loot

Allt förs över.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Fan jag känner mig ofta som den enda svensk som värkligen vill spela spelet men kan inte får sitta och titta på när andra spelar.

Men en sak fick mig och tänka lite alla klagar på hur spelet är skit hur spelet inte är fallout hur bethesda är så skit som skapar detta spel när dom ofta gör skit bra spel. Men för i helvete har folk dåligt minne ?

Är det seriöst ingen som mins Fallout tatcis ? Ett multiplayer spel där man enbart spela med vänner för o döda varndra utan npcs utan story utan quests ens och Inte ens någon exploring fan fallout 76 har fan mer än det spelet.

Sedan ska vi prata dåligt Fallout spel? Har folk glömt Fallout: Brotherhood of Steel till PS2 ? Och folk har fan mage och klaga på Fallout 76.

Ja ja det blev inge fallout 5 shit happens, men det är inte första gången det görs en Fallout spin off och ska vi vara mer petnoga Fallout är en spin off på Wasteland för att skaparna av wasteland hade inte rättigheter kvar längre på den tiden att skapa wasteland 2 så dom skapa fallout 1. Ha och folk säger dom är fallout fans men värkar inte veta mer än ööh jag Älska fallout new vegas bästa spelet ever döh önska alla fallout spel var som new vegas. Ja men spela då för helvete new vegas.

Ja jag är förbenad för det klagas en jävla massa men ingen kommer med en vettig andlening mer öh spelet suger spelet är buggigt fine om spelet inte är något för dig fine då är spelet inget för dig och det är bra du erkänner det. Men jag har sätt folk bara klaga o gnälla utan komma med något vettigt. Jag menar säger man spelet är skit för det är buggigt ja men då är alla spel skit för alla spel har mer eller mindre buggar som senare patchas ut vissa spel buggigare än andra typ Assasins creed unity.

Medlem
Skrivet av ThePeon:

Fan jag känner mig ofta som den enda svensk som värkligen vill spela spelet men kan inte får sitta och titta på när andra spelar.

Jag lider med dig Beställde från Webhallen och det blir inget spelande förrän imorgon.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av ThePeon:

Är det seriöst ingen som mins Fallout tatcis ? Ett multiplayer spel där man enbart spela med vänner för o döda varndra utan npcs utan story utan quests ens och Inte ens någon exploring fan fallout 76 har fan mer än det spelet.

Om det är samma fallout tactics som jag spelade back in the days. (Fallout Tactics: Brotherhood of Steel)
Så hade den en singleplayer kampanj. Det gick dock att spela multiplayer också.

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Om det är samma fallout tactics som jag spelade back in the days. (Fallout Tactics: Brotherhood of Steel)
Så hade den en singleplayer kampanj. Det gick dock att spela multiplayer också.

You are correct, spelet hade en Singleplayer kampanj
Dock Fallout 3 gjorde att storyn i Tactics vart non-canon ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skriv svar