Hämta Subnautica gratis från Epic Store

Robot
Hämta Subnautica gratis från Epic Store

Havet är djupt. Och tillfälligt kostnadsfritt.

#epic, #subnautica


Medlem

Ett mycket bra spel.

Medlem

Ett av årets bästa för mig personligen, missa INTE att testa nu när det är gratis

Medlem

Mycket bra spel; snyggt och atmosfäriskt! Testa testa testa...gratis (i det här fallet) är mycket gott!

Medlem

Man får se till att ha på sig de bruna byxorna om man använder vr🙂

Releasehästryttare

https://store.steampowered.com/app/990030

Om man är fegis och vill ha ett "snällare" alternativ, utan mördar monster så kommer detta spelet ut i april nästa år.

Försökte hitta trailern på youtube men ingen "fiske" lycka

Måste ju personligen säga att det är vansinnigt snyggt, kommer ju ihåg när subnautica va nytt hur snyggt det va, men grafik håller ju inte för evigt.

Medlem

https://www.willys.se/produkt/Vattenkastanj-Skivad-100071217_...

Antar att det var här man bara skulle länka precis vad som helst som på något vis hade med vatten att göra?

Medlem

Gratis spel på en platform som man troligen aldrig kommer att använda.... hmmmmmmm


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Kineserna måste ju locka med något så att folk villigt går med på att dela sin personliga information med dem.

Inaktiv

Det lönar sig att vänta. Har velat köpa spelet sedan jag såg jacksepticeyes video om det för kanske ett halvår sedan. Nu får jag det helt gratis! Dock inte till Steam, men ändå... det är gratis och jag får spela det hur mycket jag vill!

Medlem

Det känns ju bra detta. Skapade ett konto för igår å laddade hem subnautica.

Idag några timmar senare lyssnade jag på en podcast från p1 kallat konflikt när dom tar upp bla tencent hur dom samlar in data osv. Om man säger såhär; spelen får va fett bra om jag skall köpa ett spel på den plattformen 😄


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

Kineserna måste ju locka med något så att folk villigt går med på att dela sin personliga information med dem.

Är USA det nya Kina, eller vad menar du? Förklara dig!

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Är USA det nya Kina, eller vad menar du? Förklara dig!

Epic ägs av ett kinesiskt företag.

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

Epic ägs av ett kinesiskt företag.

https://www.polygon.com/gaming/2012/3/7/2852141/epic-games-ch...

"Reached for further comment, Epic clarified that they have a minority stake in YingPei Games, but do not control the studio, nor do they develop their games. YingPei licenses Epic's tech to studios in China and is provided more support from Epic than most Unreal Engine developers."

Vad jag förstår det som, så är Epic Games fortfarande Epic Games. Unreal Tournament, Fortnite och fler (men inte Mercenary Ops) är skapade i USA. Tar det då som att Epic Games Launcher är utvecklad i USA och inte av Kinas Yingpei Games. I sådana fall skulle det ju stå "Yingpei Games" och inte "Epic Games" i programmets logga. Men att alla transaktioner går genom Yingpei Games, kanske är möjligt.

Det står även i deras copyright-text på deras webbsida, vad som skapas i USA: "Epic, Epic Games, the Epic Games logo, Fortnite, the Fortnite logo, Unreal, Unreal Engine, the Unreal Engine logo, Unreal Tournament, and the Unreal Tournament logo are trademarks or registered trademarks of Epic Games, Inc. in the United States of America and elsewhere."

Om jag har misstolkat något av de källor jag har hänvisat till och även citererat från, så får ni ursäkta mig.

Medlem

Epic får kasta guld över mig innan jag godkänner deras licensavtal. Och göra refund på spel ska tydligen vara nåt i hästlängd. Du måste veta när du reggade dig, när du köpte spelet, när du spelade sist, och en massa annan dravel. Steam, inget snack du gör refund på 1 minut.

Medlem
Skrivet av tjompa:

Epic får kasta guld över mig innan jag godkänner deras licensavtal. Och göra refund på spel ska tydligen vara nåt i hästlängd. Du måste veta när du reggade dig, när du köpte spelet, när du spelade sist, och en massa annan dravel. Steam, inget snack du gör refund på 1 minut.

Om inte Subnautica gratis är att kasta guld hejvilt vet jag inte vad som är.

Men som jag förstår det så är returvillkoren de snackade om när de lanserade affären inte aktiva än, men tror jag läste att de nyligen gjort ändringar så endast kvitto behövs. Under 2019 kommer de nya villkoren sättas igång, men kan ha fel.

Medlem

För en som inte är förtjust i survival-spel överhuvudtaget, är jag ändå lite sugen på att testa detta då man har hört så positivt om det, plus att det ser så jäkla mysigt ut.

Vad jag förstått så finns det tillräckligt mycket av en story i spelet som får en att vilja veta mer, Det är väl därför jag är lite sugen också, för att det enbart inte är ett survival-spel, utan att det finns lore och story som driver en framåt. Någon som kan bekräfta detta eller har jag helt fel?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

För en som inte är förtjust i survival-spel överhuvudtaget, är jag ändå lite sugen på att testa detta då man har hört så positivt om det, plus att det ser så jäkla mysigt ut.

Vad jag förstått så finns det tillräckligt mycket av en story i spelet som får en att vilja veta mer, Det är väl därför jag är lite sugen också, för att det enbart är ett survival-spel, utan att det finns lore och story som driver en framåt. Någon som kan bekräfta detta eller har jag helt fel?

Det stämmer, finns story, väldigt bra sådan också, tycker jag.

Medlem

Allt beror väl egentligen på hur utvecklaren tjänar på sin gratisvecka. Får dom betalt en klumpsumma oavsett eller per "köp" av Epic.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

https://www.polygon.com/gaming/2012/3/7/2852141/epic-games-ch...

"Reached for further comment, Epic clarified that they have a minority stake in YingPei Games, but do not control the studio, nor do they develop their games. YingPei licenses Epic's tech to studios in China and is provided more support from Epic than most Unreal Engine developers."

Vad jag förstår det som, så är Epic Games fortfarande Epic Games. Unreal Tournament, Fortnite och fler (men inte Mercenary Ops) är skapade i USA. Tar det då som att Epic Games Launcher är utvecklad i USA och inte av Kinas Yingpei Games. I sådana fall skulle det ju stå "Yingpei Games" och inte "Epic Games" i programmets logga. Men att alla transaktioner går genom Yingpei Games, kanske är möjligt.

Det står även i deras copyright-text på deras webbsida, vad som skapas i USA: "Epic, Epic Games, the Epic Games logo, Fortnite, the Fortnite logo, Unreal, Unreal Engine, the Unreal Engine logo, Unreal Tournament, and the Unreal Tournament logo are trademarks or registered trademarks of Epic Games, Inc. in the United States of America and elsewhere."

Om jag har misstolkat något av de källor jag har hänvisat till och även citererat från, så får ni ursäkta mig.

Problemet är väl (om jag fattat rätt) att Kina inte har gdpr (eller vad nu förkortningen heter) vilket gör att dom inte alls behöver följa våra digitala lagar vad dom får göra med den insamlade datan dom får in. Även om Epic är sitt egna styre så kommer med största sannolikhet deras ägare behålla datan då den är jättevärdefull.

Tydligen används mycket av den totala insamlade datan i världen för att utveckla ai där Kina (och alla andra länder också för den delen) försöker bli världsdominerande år 2030 om man ska tro "konflikt" på p1.

Varför det är mindre trevligt om Kina blir världsledande är givetvis det jag skrev innsn, att dom inte följer gdpr och kan och får göra en massa med vår info utan att fråga. Farliga tider...


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Om inte Subnautica gratis är att kasta guld hejvilt vet jag inte vad som är.

Men som jag förstår det så är returvillkoren de snackade om när de lanserade affären inte aktiva än, men tror jag läste att de nyligen gjort ändringar så endast kvitto behövs. Under 2019 kommer de nya villkoren sättas igång, men kan ha fel.

I dagsläget så är jag väldigt skeptisk till deras och jag är inte lättköpt.

Medlem

värt det, älskade subnautica


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Problemet är väl (om jag fattat rätt) att Kina inte har gdpr (eller vad nu förkortningen heter) vilket gör att dom inte alls behöver följa våra digitala lagar vad dom får göra med den insamlade datan dom får in. Även om Epic är sitt egna styre så kommer med största sannolikhet deras ägare behålla datan då den är jättevärdefull.

Tydligen används mycket av den totala insamlade datan i världen för att utveckla ai där Kina (och alla andra länder också för den delen) försöker bli världsdominerande år 2030 om man ska tro "konflikt" på p1.

Varför det är mindre trevligt om Kina blir världsledande är givetvis det jag skrev innsn, att dom inte följer gdpr och kan och får göra en massa med vår info utan att fråga. Farliga tider...

Just att de inte måste följa GDPR är inte sant. Om de ska göra affärer i EU och ha EU medborgare som kunder måste de följa de regler som GDPR innefattar.

Sen om de följer det eller inte vet jag inte 100%, är väl ett par saker som behöver åtgärdas. Men de måste följa GDPR ändå, annars riskerar de rejäla böter hit och dit.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

https://www.polygon.com/gaming/2012/3/7/2852141/epic-games-ch...

"Reached for further comment, Epic clarified that they have a minority stake in YingPei Games, but do not control the studio, nor do they develop their games. YingPei licenses Epic's tech to studios in China and is provided more support from Epic than most Unreal Engine developers."

Vad jag förstår det som, så är Epic Games fortfarande Epic Games. Unreal Tournament, Fortnite och fler (men inte Mercenary Ops) är skapade i USA. Tar det då som att Epic Games Launcher är utvecklad i USA och inte av Kinas Yingpei Games. I sådana fall skulle det ju stå "Yingpei Games" och inte "Epic Games" i programmets logga. Men att alla transaktioner går genom Yingpei Games, kanske är möjligt.

Det står även i deras copyright-text på deras webbsida, vad som skapas i USA: "Epic, Epic Games, the Epic Games logo, Fortnite, the Fortnite logo, Unreal, Unreal Engine, the Unreal Engine logo, Unreal Tournament, and the Unreal Tournament logo are trademarks or registered trademarks of Epic Games, Inc. in the United States of America and elsewhere."

Om jag har misstolkat något av de källor jag har hänvisat till och även citererat från, så får ni ursäkta mig.

Du misstolkade mig baserat på det du länkar. Epic Games ägs av Tencent Holdings som är ett kinesiskt konglomerat.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Just att de inte måste följa GDPR är inte sant. Om de ska göra affärer i EU och ha EU medborgare som kunder måste de följa de regler som GDPR innefattar.

Sen om de följer det eller inte vet jag inte 100%, är väl ett par saker som behöver åtgärdas. Men de måste följa GDPR ändå, annars riskerar de rejäla böter hit och dit.

De kan få böta upp till 2% av den GLOBALA omsättningen närmare bestämt, för ett sånt här företag handlar det om miljarder.

Med det sagt är det ärligt talat skrattretande att folk oroar sig för vad ett kinesiskt företag kan göra med deras personuppgifter när hela världens underrättelsetjänster skiter fullständigt i vilka lagar som gäller i näringslivet.
CIA plockar tex. mer eller mindre öppet upp folk i hela världen för att tortera dem sedan lång tillbaka och då kan man ju undra vad som försiggår bakom ridåerna och hos de stater som till skillnad från USA måste bry sig om ytan, CIA har dessutom upprepade gånger blivit påkomna med att scanna Google och andra nätverk efter personuppgifter och insamlad data. Det är GLOBALA nätverk som redan har allt du någonsin matat in på internet, man behöver inte befinna sig i Europa för att komma åt den.

Vill någon i Kina åt dina uppgifter så behöver de med andra ord inte använda Subnautica som ursäkt.

Medlem
Skrivet av Ahris:

De kan få böta upp till 2% av den GLOBALA omsättningen närmare bestämt, för ett sånt här företag handlar det om miljarder.

Med det sagt är det ärligt talat skrattretande att folk oroar sig för vad ett kinesiskt företag kan göra med deras personuppgifter när hela världens underrättelsetjänster skiter fullständigt i vilka lagar som gäller i näringslivet.
CIA plockar tex. mer eller mindre öppet upp folk i hela världen för att tortera dem sedan lång tillbaka och då kan man ju undra vad som försiggår bakom ridåerna och hos de stater som till skillnad från USA måste bry sig om ytan, CIA har dessutom upprepade gånger blivit påkomna med att scanna Google och andra nätverk efter personuppgifter och insamlad data. Det är GLOBALA nätverk som redan har allt du någonsin matat in på internet, man behöver inte befinna sig i Europa för att komma åt den.

Vill någon i Kina åt dina uppgifter så behöver de med andra ord inte använda Subnautica som ursäkt.

Gillar att du jämför CIA med tencent. En statligt finansierad underrättelsetjänst vs aktiebolag som säljer spel bla.

Sen får du gärna länka lite källor på dina påståenden. Vore intressant att läsa.

Medlem

Iri att spelet har problem i vissa länder på ps4s psn. Hoppas på att dom löser det tills på tisdag. Annars så får man nog vänta tills jan feb någon gång.

Medlem

Drog ner spelet i går, asmysigt. Funderat länge och nu är det släppt och gratis så varför inte? Har jobbat natt senare fyra dagarna så dygnsrytmen är kocko, 02:35 nu och vaknade nyss, ska koka te och sätta mig en sväng.. Och det här med kineserna, jag kör med VPN, borde lösa den problematiken eller?

eld
Medlem
Skrivet av Fezk:

För en som inte är förtjust i survival-spel överhuvudtaget, är jag ändå lite sugen på att testa detta då man har hört så positivt om det, plus att det ser så jäkla mysigt ut.

Vad jag förstått så finns det tillräckligt mycket av en story i spelet som får en att vilja veta mer, Det är väl därför jag är lite sugen också, för att det enbart inte är ett survival-spel, utan att det finns lore och story som driver en framåt. Någon som kan bekräfta detta eller har jag helt fel?

Det är lite survival, mest exploration, nästan lite metroidvania liknande, du arbetar mot att kunna bygga saker som gör att du kan utforska mer och mer.

12
Skriv svar