Berätta – Hur funkar World of Warcraft: Classic för dig?

Robot
Berätta – Hur funkar World of Warcraft: Classic för dig?
Releasehästryttare

Vem visste att det skulle vara que simulator

Medlem

På Zandalar Tribe (RP-PVP) fungerade det utmärkt för mig, spelade från 12-01:30 ungefär utan några större problem (förutom kö till quest items då).
När jag loggade ut var det ej längre kö till realmen heller.

Medlem

Spelat från 00:01. På gehennas med mindre pauser pga DC. Men de första 5 timmarna var helt onödiga. Kunde gjort samma levels på en timma efter 7 imorse..

Medlem

Hade inte tänkt spela alls, meen, ska väl testa lite ändå.

Skulle logga in nu och testa lite men Gehennas är ganska full som väntat - 11380 personer i kö, 222 minuter. Ah, påminner om gamla goda tider.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det var helt ospelbart vid launch 00:01 på Pyrewood. Accept'ade man en quest tog det 2 minuter att bara få gensvar från servern. Tog lite screenshots en kvart och gick la mig istället. Men vid 07:00 fungerade allting prima igen!

Medlem

Jodå, var inga problem att logga in direkt vid tolvslaget inatt. Men det var lite för mycket folk samtidigt så jag tittade bara runt lite. Avvaktar nog några dagar så man slipper stå i kö för questerna.

Gen
Medlem

Raceway tog ca 10 sekunder att komma in på vid 00:05 men rubber banding var extrem så det var mest att springa runt lite och titta på allt folk sen logga. Blir antagligen bättre om några dagar/en vecka.

Medlem

Spelade från 00:00 - 03:00 igår utan problem. Eller ja det var mycket folk så questsen tog sin lilla tid för går ju inte så snabbt att tagga mobs som mage... Just nu är det 7311 före mig i que så kanske kommer in om några timmar igen

Medlem

Jag drog igång imorse och har inte stött på några alltför galna problem. Jobbigast och samtidigt roligast var nog att köra för att loota en quest item i Valley of Trials. Väldigt trevligt och mysigt - men gu' så störande med 100 personer som gör samma sak Mindre problem utanför startzonen där folk är aningen mer utspridda. In world-bossarna kräver dock grupp för att ha rimlig chans på.

Bild: https://i.imgur.com/31YqSNx.jpg


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Inga direkta problem egentligen. Någon gång har de blivit att den loot som funnits försvunnit vid själva lootandet. Bortsätt från de så har de flutit på bra 😀

Medlem

JA folk ville ju ha classic så de fick dom Server kö och allt
Så var de vid launch kommer ihåg de var lång kö på Silvermoon så man logga aldrig ut nä man väl kom in.
Sen så ser jag folk säga hela tiden de finns servers med 0 kö tid.

Avstängd

Stått i kö i fyra timmar. Snart inne

Medlem

Hoppade in vid 12-rycket, kom in efter kanske fem minuter. Spelade i fem timmar innan shutdown. Hade något kort litet problem med world server en stund, men bortsett från det - klockren launch för mig iaf.

Medlem

Kul att de gjorde även så det blev classic är det kommer till köande också ^_^

Medlem

Hellre köer nu än döda realms om nån månad. Men folk kan inte tänka så långt.

Medlem

Share quest.. oh vad jag har saknat dig!
Jag har på allvar pratar mer med folk nu den timmen jag spelat än jag har pratat med folk i spelet senaste 5 åren!

Skribent

Haha shit vad mayhem det är ute på n00bområdena. 100 pers som bara ränner runt och dödar alla vargar och gobliner om sight. Men det är fan en varm nostalgi som slår en ändå. Satt mest och smålog åt kaosen.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Johlor:

Haha shit vad mayhem det är ute på n00bområdena. 100 pers som bara ränner runt och dödar alla vargar och gobliner om sight. Men det är fan en varm nostalgi som slår en ändå. Satt mest och smålog åt kaosen.

40 minuter för att döda 8 kobolds – fyrtio jäkla minuter! Och då lirar jag på en server med "low" befolkning

Medlem

Realm is full
Position in queue: 11422
Estimated time: 111 min

Det har ändrats mellan 15 min, 427 min och nu nere på 11min..


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Realm is full
Position in queue: 11422
Estimated time: 111 min

Det har ändrats mellan 15 min, 427 min och nu nere på 11min..

Går man in i kö nu lär man hamna runt 24000 i kön.

Medlem

Det var inte så kul som jag trodde det skulle vara


signatur

Meep!

Medlem

Skapade en druid på en " low " server under förmiddagen, loggar in 5 timmar senare och det är en kö på cirka 2 timmar.

Medlem

Jag spelade i 2-3 timmar men fattar inte riktigt hypen med Classic, det är WoW och ingen större skillnad.
Finns bättre spel att spendera sin tid på


signatur
Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Realm is full
Position in queue: 11422
Estimated time: 111 min

Det har ändrats mellan 15 min, 427 min och nu nere på 11min..

...fortfarande i kö...

4278 med en est wait på 115min. Då har jag alltså köat sedan ca kl.17.00 idag. Humor :]


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Blev level 10 innan. Fungerat bra förutom att jag blev utloggad 1 gång. Inne efter ca 12 min igen.

Medlem

Över förväntan på hur kul jag tycker att det har vart. Spelat ca 6h. Nostalgitripp!

Medlem
Avstängd

Vad är det egentligen som skiljer WoW-Classic från dagens WoW förutom uppenbara saker som nya områden, fiender, bossar, hjältar, klasser, items, quests och raids?

Jag minns att jag spelade på någon 2x XP-server när Burning Crusade kom och levlade till lvl50 sen la jag av. Men jag spelade aldrig heller WarCraft som spelserie så troligen pga. det.

Medlem

Jag har stått i kö i fyra timmar och är på plats 7172. Jag orkar inte leva längre!!!!!!!

12
Skriv svar