Activision stäms på mångmiljonbelopp

Inaktiv
Skrivet av QueloR:

De har säkert rätt i sin sak... Men tvekar på att ett så stort och mäktigt företag som Activision kommer förlora detta...

Det beror alldeles på vad IW folket hade för kontrakt och vilka papper de har på alla avtal. Om Activision har brytit mot dem, och kanske som det också påstås mot anställningslagar i Kalifornien så kommer de åka dit oavsett vilka försvarare de skaffar.

Om Activision inser att IW har ett solitt mål kommer de med all sannolikhet erbjuda någon form av förlikning så småningom. Är det mer oklart så kommer de väl försöka dra det så långt som det går.

Medlem

THE RISE AND FALL OF AN EMPIER
The new hope dom som hoppar av gör ett eget företag

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av NympH:

Dom borde bli stämd själva för att dom gjorde ett sånt brutalt dåligt spel.

Resten av världen verkar inte hålla med dig. Försäljningssiffror och recensioner talar sitt tydliga språk.

http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/modernwarfare2

Fast, du kommer ju säkert hävda att recensenterna är köpta eller fega...? Och alla som köpte spelet har blivit "lurade"?

Själv tycker jag att spelet är ok men om du tittar på länken du själv angivit så är användarrecensionerna horribla. Jag skulle inte säga emot hur t.ex. NympH tycker genom att visa en länk med massa missnöjda användare.

Medlem

"Call of Duty: Modern Warfare 2 orsakar mångmiljonstämning." Så dåligt är spelet.^^

Medlem

Det är vad activision förtjänar!!!

Medlem

Ahhh... njut av skadeglädjen! Det är den bästa glädjen!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Activision... Vad har ni ställt till med egentligen?
Ni förlorar en av era bättre studios, och nu stäms ni?!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

rätt åt dem!

Medlem

Fuck Activision.

Men jag ville åtminstone se storyn i MW3. Lär inte bli av nu

Medlem

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv
Skrivet av Dummy:

Själv tycker jag att spelet är ok men om du tittar på länken du själv angivit så är användarrecensionerna horribla. Jag skulle inte säga emot hur t.ex. NympH tycker genom att visa en länk med massa missnöjda användare.

Det är för att det var en massa gnäll när spelet släpptes om att det inte supportade dedikerade servrar etc på PC. Därför röstades det ner av en massa i protest mot detta. Det var tom en tid efter detta några screenshots på folk som var med i bojkottgrupper mot spelet, men 90% av dem var inloggade och körde det på screenshotet.

Så ta user-betyget med en nypa salt.

Medlem
Skrivet av Buio:

Det är för att det var en massa gnäll när spelet släpptes om att det inte supportade dedikerade servrar etc på PC. Därför röstades det ner av en massa i protest mot detta. Det var tom en tid efter detta några screenshots på folk som var med i bojkottgrupper mot spelet, men 90% av dem var inloggade och körde det på screenshotet.

Så ta user-betyget med en nypa salt.

Visst är det så, jag kände till det. Innan jag postade så gick jag igenom ett antal av dem senare inläggen och många är missnöjda för att det förekommer mycket lagg och fuskande. att där inte finns dedikerade servrarna är fortfarande ett samtalsämne. Men trotts det så är min mening att man inte ska säga att alla inte tycker som någon eller liknande. Där är många som är missnöjda för olika anledningar. Där är såklart även dem som anser att spelet är det bästa som finns.

Medlem

Själv så är det med nöd och näppe jag inte tycker det är mitt sämsta spelköp någonsin. Och det är ENBART för Spec-Ops som var riktigt kul att spela med min kompis.

Anledningen till att många trots allt gillar MW2 är att det finns många som inte tycker MW1 är bra då dom är värdelösa spelare och andra spel där den bästa vinner. I MW2 kan vem som helst vinna, skit i uppdraget och campa som en gris och du "vinner", vilket mer än 50% av alla gör.

Jag spelade prestige 6 varv i WaW och motsvarande i MW1, i MW2 kom jag inte ens ett varv innan jag gav upp. Single player var för mig enormt tråkigt, så det har jag inte ens spelat igenom en gång heller.

Varför köpte jag MW2 då jag "visste" att det var skit (dvs inga dedikerade servrar mm), jo jag hoppades... För jag ville så väldigt gärna att det skulle vara bra. Men tyvärr.

Hade Bad Company släppts innan hade jag aldrig köpt MW2, för BC2 är kul som bara den (nu när senaste patchen fixat det som gjort det ospelbart).

Personligen kommer jag med stor sannolikhet aldrig köpa ett IW spel igen, för oj vad jag känner mig lurad.

(och för att inte prata om allt fuskande i MW2, bästa var ju ändå en med 160 kills och 0 death...)

Medlem

YES YES hoppas man slipper se mer CoD spel!!

Medlem
Skrivet av Pliskin:

"..för att de skulle göra klart Modern Warfare 3"
"Call of Duty 2 orsakar mångmiljonstämning."

Wut?

Det syftas på Modern Warfare 2.
Dom skulle antagligen få pengarna dom förtjänat från MW2 när dom släppte MW3, osv.

Medlem

Tyckte själv att det var lustigt att dom kunde släppa MW2 så tätt intill MW1. Dom måste jobbat aset av sig.

12
Skriv svar