Recension - The Last of Us Part II

Robot
Recension - The Last of Us Part II

Naughty Dog levererar en bländande PS4-final, med vissa sprickor i fasaden.

#betyg, #recension, #the-last-of-us-part-ii


Medlem

Det kommer bli magiskt att återigen få träffa Ellie och Joel!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Moderator | Testpilot

Jag är riktigt taggad. Inte ett super fan av ettan som många andra, men allt gameplay och olika trailers vi fått se har gjort mig väldigt sugen på denna uppföljare. Tack för en bra text, Jocke!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Suverän text! Längtar till nästa fredag

Medlem

Nice, tänkte köpa en billig ps4 till jul och avnjuta detta!

It's not a lake, it's an ocean

Vilken härlig recension. Det verkar vara ungefär det jag förväntat mig. Vilket är gott nog.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Grymt spel, ett givet köp.

Snittet efter ca 66 recensioner ligger enligt Opencritic och Metacritic på stabila 95


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Bra recension! Älskade ettan och kommer säkert älska detta, men väntar tills PS5 släpps!

Medlem

Tack. Underbart gubbig recension!

Medlem

Jag vågar inte läsa även om det står att den är spoilerfri.

Frilansare
Skrivet av KaptenKanel:

Tack. Underbart gubbig recension!

Gubbar unite!

Medlem

Texten får 5/5! Väldigt vackert språk - som balsam för själen. Tack för det
Lite ågren över att ha nyligen sålt PS4:an, men får leva på minnet av det första spelet (vilket var en av anledningarna till köpet av konsolen).

Medlem

"Vissa vändningar i storyn är rent kassa"

Kanske kommer folk som läste/såg läckorna och klagade över vissa storybitar bli bättre förstådda när andra väl får uppleva det.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=GB20A8CitRU

Skill Up, som jag håller högt, är inte imponerad


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Frilansare

@Leon_:

Det var snällt sagt, tack!

Älskade verkligen första spelet med sitt gameplay där man fick vara metodisk och ta tid på sig för att på bästa sätt lösa situationen. Det här verkar leva upp till mina förväntningar. Tack för en bra recension!

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag vågar inte läsa även om det står att den är spoilerfri.

det var den mer eller mindre.

Medlem

Jag gillar det pretentiösa språket som Jocke använder i recensionen. Det skapar en känsla av att han tycker sig vara för gammal för spel proppade med övervåld och grafiska avrättningar, trots att han uppenbarligen älskar spelet. Det låter bitvist lite högtravande och moraltantigt, lite Siwert Öholmskt, men utan att för den sakens skull bli pinsamt. Jag får associationer till när jag som ung pojkspoling försökte övertala min konservativa far att Goldeneye 007 till Nintendo 64 inte alls var speciellt våldsamt, något jag misslyckades med. Bra recension!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Frilansare

@lampis:

Haha! Din kommentar får 5/5.

Medlem
Skrivet av Waliant:

https://www.youtube.com/watch?v=GB20A8CitRU

Skill Up, som jag håller högt, är inte imponerad

Ja dom målade verkligen upp en helt annan bild av spelet, och dom brukar oftast ha rätt i mitt tycke.

Tycker det är udda att FZ inte benämner embargot som ligger på recensionerna, att en stor del av spelets miljöer och karaktärer inte ens får diskuteras. Nog för att jag inte hade velat få allt spoilat men känns som att man bara får halva bilden om bara halva spelet för diskuteras.

Väntar nog tills spelet är ute i det vilda och kompletta recensioner får göras, ska bli intressant att se om rykten man hört stämmer.

Frilansare
Skrivet av Heggiiman:

Ja dom målade verkligen upp en helt annan bild av spelet, och dom brukar oftast ha rätt i mitt tycke.

Tycker det är udda att FZ inte benämner embargot som ligger på recensionerna, att en stor del av spelets miljöer och karaktärer inte ens får diskuteras. Nog för att jag inte hade velat få allt spoilat men känns som att man bara får halva bilden om bara halva spelet för diskuteras.

Väntar nog tills spelet är ute i det vilda och kompletta recensioner får göras, ska bli intressant att se om rykten man hört stämmer.

Tycker nog att jag skriver ut rätt mycket mellan raderna men ja, det var ett väldigt strikt embargo för att få recensionsexemplar så pass tidigt som vi fick. Bland de mest ingående jag sett, faktiskt.

Ser fram emot att diskutera spelet i detalj med alla er sen när ni kört det. Vi får skapa en stor tråd där det spoilas friskt.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

@lampis:

Haha! Din kommentar får 5/5.

❤️


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Bra recension som alltid!

Men efter att ha läst denna recension och andra recensioner, är jag ännu mindre sugen på spelet. Det känns som ett spel med skyhöga produktionsvärden och sedan inget mera. Våld, våld och våld. Verkar tom vara svårare att smyga i detta jämfört med ettan, med tanke på tex hundar. När kan vi få ett känslomässigt AAA-spel som inte tvingar oss att döda massor? Verkar ha blivit som jag var rädd för, att dom valde att bygga spelet kring strider istället för att lösa tidigare problem med strider.

Medlem

Svanesång...

Medlem

Utifrån Eurogamers recension (som även den var bra skriven) låter det som smygande fortfarande funkar bra.

"So is stealth, which thanks to some mechanical lifts from Uncharted 4 and the addition of a prone stance is much more viable and satisfying to play; this is now a pretty well-sorted stealth game in its own right. "


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Och så måste man vänta en hel vecka...

96 på metacritic av 76 recensioner just nu.

Medlem

Mycket bra recension! Historien upprepar sig - The last of us var det bästa spelet till PS3 - The last of us part II är det bästa spelet till PS4.

The last of us part III blir således det bästa spelet till PS5!

Medlem

Ser väldigt mycke fram emot att spela spelet, tack för en bra skriven recension.


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Fragtjuv

Valde tillslut att läsa och det var ett stort misstag...hur ska jag orka vänta en hel jävla vecka???

Recensionen var bra skriven, hade en bra disposition och tog upp det som kändes relevant trots ett hårt embargo. Bra skriver Jocke, precis som vanligt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

@Joakim Bennet: Hur var det förresten med fläktljudet från PS4:an. Har ju märkt att vissa spel får maskinen att förbereda sig för en månresa. Det här ser ut att kunna vara ett av dom.

Skriv svar