Bästa handhållna konsol?

Medlem

Min egen röst hamnade på 3DS:en förresten för det är den jag själv spelat mest på. Och då har jag också gamla Game Boy-spel nedladdade till den. Annars gillar jag gamla Sonic en hel del och 3DS:en har faktiskt en bättre version av Sonic 2 än den de gav ut till Switch tidigare i år.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

alla konsoler är ”bärbara” medans vissa inklusive psone med skärm här ovan kräver extärn ström försörjning.

Detta är inte att förväxla med handhållna konsoler där strömförsörjning är från batteri.

Medlem
Skrivet av Shadee:

För att försvara TS lite så verkar Switchen vara överlägsen, så det kanske var lika bra att den inte var med?

Vi har en tävling, men vi utesluter den bästa deltagaren, för den kan vara "för bra".

Tjena! 🤮

Skrivet av Shadee:

Sedan tycker jag vi ska sluta anmärka på TS val av konsoler för sin omröstning, det har tillräckligt många gjort redan.

Kanske borde säga TS något att vi är så många som anmärkt på det?

Hmmm...


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Ducci:

alla konsoler är ”bärbara” medans vissa inklusive psone med skärm här ovan kräver extärn ström försörjning.

Detta är inte att förväxla med handhållna konsoler där strömförsörjning är från batteri.

Exakt. Pinsamt dåligt försök till bortförklaring av TS.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Skribent
Skrivet av martinot:

Vi har en tävling, men vi utesluter den bästa deltagaren, för den kan vara "för bra".

Tjena! 🤮

Kanske borde säga TS något att vi är så många som anmärkt på det?

Hmmm...

Alltså. Varför så aggressiv? Det är en hobbyomröstning skapad av en vanlig medlem på en spelhemsida, är du missnöjd med alternativen så varför återkomma till den här tråden och fortsätta posta?

Sedan ligger det något i det TS säger om att Switchen är mitt i sin livscykel medan de andra har passerat bäst före datum.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Alltså. Varför så aggressiv? Det är en hobbyomröstning skapad av en vanlig medlem på en spelhemsida, är du missnöjd med alternativen så varför återkomma till den här tråden och fortsätta posta?

Visserligen, men omröstningen postades ändå på toppsidan på FZ.SE?

Det var så jag såg den, och försökte hitta Switch som alternativ, även om lönlöst tydligen.

Nej, jag driver också lite/mycket med det (om du inte redan insett det)...

Skrivet av Shadee:

Sedan ligger det något i det TS säger om att Switchen är mitt i sin livscykel medan de andra har passerat bäst före datum.

Oj, en ny bortförklaring!

Missat den (sorry, varit så många olika spretiga sådana). Stod visserligen inget som helst om att det bara gällde "retro".

Men inte förvånad att du återigen "råkar" instämma!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Skribent
Skrivet av martinot:

Visserligen, men omröstningen postades ändå på toppsidan på FZ.SE?

Det var så jag såg den, och försökte hitta Switch som alternativ, även om lönlöst tydligen.

Nej, jag driver också lite/mycket med det (om du inte redan insett det)...

Oj, en ny bortförklaring!

Missat den (sorry, varit så många olika spretiga sådana). Stod visserligen inget som helst om att det bara gällde "retro".

Men inte förvånad att du återigen "råkar" instämma!

Jo, har märkt att du överdriver så antar ju inte att du är helt seriös men det är svårt att veta i text.

Nja, jag tycker inte jag håller med eller säger emot. Påpekade i mitt första inlägg att Switchen kanske borde varit med och sedan i mitt andra inlägg spekulerade jag i varför den var utelämnad och nämnde att tråden var på väg att spåra ur eftersom många upprepade samma sak. En tråkig utveckling på en tråd som från början var lite smårolig att läsa med alla minnen från svunna tider .

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jo, har märkt att du överdriver så antar ju inte att du är helt seriös men det är svårt att veta i text.

Livet är inte alltid lätt!

Skrivet av Shadee:

Nja, jag tycker inte jag håller med eller säger emot.

Där får vi vara överens om att inte vara överens.

Skrivet av Shadee:

Påpekade i mitt första inlägg att Switchen kanske borde varit med och sedan i mitt andra inlägg spekulerade jag i varför den var utelämnad och nämnde att tråden var på väg att spåra ur eftersom många upprepade samma sak. En tråkig utveckling på en tråd som från början var lite smårolig att läsa med alla minnen från svunna tider .

För att vara lite seriösare:

Hade omröstningen definierats som "Retro", och att man inte fick rösta på dagens handhållna, så hade jag köpt det till 100%.

Inga problem alls, och tror det är samma sak för alla andra 15+ som kommenterat om missen av Switch i tråden. Kan inte svara för någon annan (självklart), men skulle misstänka starkt att det då inte skulle blivit alls samma uppståndelse. Tror de flesta hade varit med på om omröstningen enbart avsedde handhållna retrokonsoler.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Jag tycker att det blev en bra omröstning ändå. Det är kul att se hur alla röstat och hur vissa motiverat sina val och det var lite oväntat att det trots allt finns så många som väljer Vita.

Skrivet av martinot:

alla andra 15+ som kommenterat om missen av Switch

Just det. Det var kanske 15 personer som anmärkte på detta. 15 av totalt 355 som fram till nu varit med och röstat... Gnällspikarna utgör alltså vad man brukar kalla en högljudd minoritet.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Jag tycker att det blev en bra omröstning ändå. Det är kul att se hur alla röstat och hur vissa motiverat sina val och det var lite oväntat att det trots allt finns så många som väljer Vita.

Inget problem om man definierat den som en omröstning av bästa handhållna retrokonsol. Kan absolut vara intressant att se och läsa om. Inget snack om det.

Skrivet av Mortyman:

Just det. Det var kanske 15 personer som anmärkte på detta. 15 av totalt 355 som fram till nu varit med och röstat... Gnällspikarna utgör alltså vad man brukar kalla en högljudd minoritet.

https://www.afr.com/world/europe/putin-s-political-overhaul-k...

"After a rise in consumption tax, a change to the pension laws to make people work longer and tight fiscal policies that have seen the government run a budget surplus while real incomes have slipped, trust in Putin fell to a 13-year low of 31.7 per cent last summer, before the Kremlin ordered a revamp of the polling methodology."

Sicka gnällspikar ryssarna är!

Seriöst; hade Switch funnits att rösta på, så är det inte omöjligt att den kommit på första plats. Fanns säkert många fler än oss 15+ som klagade i forumet som hade röstat (om det hade gått).

Gillar man inte vad folk röstar på, kan man ju alltid rigga valen och hävda att de är i minoritet.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Inget problem om man definierat den som en omröstning av bästa handhållna retrokonsol. Kan absolut vara intressant att se och läsa om. Inget snack om det.

Hårklyverier som jag ser det.

Skrivet av martinot:

Seriöst; hade Switch funnits att rösta på, så är det inte omöjligt att den kommit på första plats.

Själv tycker jag att resultatet av omröstningen hade varit supertråkigt om Switch var med och fick kanske 90% av rösterna som någon nämnde innan. Nu blev det istället ett mycket mer intressant resultat.

Förresten spelar jag själv nästan uteslutande handhållet på Switch men ser heller inte den som ett dedikerat bärbart format av den anledningen att den helt enkelt inte är det! Den är ju inte det så vad är problemet? Och vad gäller Switch Lite så köper jag Nomad-argumentet som togs upp innan. Att Sega släppte Nomad som var en bärbar Mega Drive gör ju inte Mega Drive i sig till ett bärbart format. Och att Nintendo släppte Super Game Boy som spelade Game Boy-spel på TV:n gör heller inte Game Boy till ett stationärt format.

Att sedan verkligen göra skillnad på bärbart och handhållet är ju bara ännu mer hårklyverier. Att vissa bara orkar. Vår stationära PC från 1995 var ju i så fall också "bärbar" i den bemärkelsen att man kunde plocka upp den och bära med sig den från punkt A till B. Men inte fasiken kallar jag den för en bärbar dator.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Hårklyverier som jag ser det.

Själv tycker jag att resultatet av omröstningen hade varit supertråkigt om Switch var med och fick kanske 90% av rösterna som någon nämnde innan. Nu blev det istället ett mycket mer intressant resultat.

Japp, det är det jag säger; rigga valen när du tror att du inte gillar utgången av fria val!

Sedan kan man säkert kalla det "hårklyverier" när man blir påkommen eller ifrågasatt gällande riggningen...

Putin hade helt klart diggat eran filosofi!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Du får ju det att låta som valfusk i Vitryssland. Svårt att veta om du menar allvar eller om du bara trollar. Varför inte bara se det som en kul grej? Och om det nu verkligen är så himla viktigt för någon att det får framgå att man tycker bättre om Switch än någon av de alternativen som finns att välja mellan så kan man faktiskt avstå från att rösta och bara kommentera. Återigen, jag ser inte problemet? Och återigen, Switch är trots allt inte är ett helt dedikerat bärbart format (alla Switch-spel funkar inte ens på Switch Lite) medan de valalternativen som gavs är det. Helt dedikerade bärbara format alltså. Switch skiljer sig.

För övrigt hade resultatet blivit skevt med Switch med. För vilken är Nintendos senaste stationära konsol? Jo, det är ju Switch. Hade Switch varit med som alternativ, då hade ju en del av rösterna som den fått varit från folk som främst eller bara använder den som en stationär konsol. Många spelar ju inte alls på bärbara konsoler. Men de kanske spelar Switch. Och då hade den varit det enda alternativet för de personerna. Det är väl mer relevant vad de som spelar bärbara konsoler tycker är den bästa bärbara konsolen.

Medlem

Vad är det förresten som är så svårt med att rösta på något av de alternativen som ges? Om någon frågar mig vad för smak på glass som jag tycker bäst om så svarar jag choklad. Men om jag bara får välja mellan vanilj, jordgubb och banan t ex, då håller jag inte på och gnäller som ett barn ("buuää, jag vill ha chocklad!") utan då väljer jag jordgubb helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Du får ju det att låta som valfusk i Vitryssland. Svårt att veta om du menar allvar eller om du bara trollar.

Slappna av lite! Allt behöver inte vara dödsseriöst. Det är inte en riksdagsdebatt här... Sedan är det även en hel del sann kritik.

Skrivet av Mortyman:

För övrigt hade resultatet blivit skevt med Switch med. För vilken är Nintendos senaste stationära konsol? Jo, det är ju Switch. Hade Switch varit med som alternativ, då hade ju en del av rösterna som den fått varit från folk som främst eller bara använder den som en stationär konsol. Många spelar ju inte alls på bärbara konsoler. Men de kanske spelar Switch.

Bara att definiera: "vilken konsol föredrar du att spela handhållet på?" (eller liknande).

Enkelt.

Om man vill (tror det är det är där det brister - precis som i Ryssland!).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

123
Skriv svar