PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av EmSeta:

Pratade, som jag skrivit tidigare, med MM igår och då såg de det som osannolikt att de skulle bli utan leverans under december.

Medlem
Skrivet av e3henri:

CDON bokningen stängd nu - står som slut och leveranstid 5-15 arbetsdagar. Någon som vet hur CDON brukar göra (kan man hoppas att det blir tidigare än 28 feb nu då)

Jag har bokat en SE från cdon 5/11 och fick besked om leverans i februari/mars

Medlem

Hur kommer det sig att CDON kan öppna upp bokningar som de gjorde idag och hävda leverans i februari när övriga återförsäljare inte kan göra det? Fulspel från deras sida eller har dem en specialdeal som ingen annan?

PS: Jag lyckades lägga en bokning ikväll.

Medlem

Mediamarkt säger olika varje gång. Först säger dom decemberleverans, sen första kvartalet, osv. Dom vet ingenting, och kan ingenting.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Beställde vanliga 2020-10-01, aaaaaarggghhhh varför tog jag inte digitala som jag egentligen ville ha.
T.o.m Ginza får digitala att skicka ut, men komplett blir utan såklart.

Yeah på inet stod det först 21/12 och ändrades sedan till okänt leveransdatum samt det där med jag fick sms även om den inte var på väg osv även om även det stod det på hemsidan. Det hade dom aldrig varit med om så skönt dom kunde lösa och skicka en åt mig.
Ginza var faktisk bara en chansning som jag är glad för då Brorsan nu även fick en då jag bara spelar med honom i princip.

Hehhe jag tänkte som dig i början varför tog jag Digitala när alla fick disc men värt vänta på digitala inte rört en cd-skiva på ca 10+ år.

Önska alla lycka till samt god jul och hoppas ni får era innan jul!

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

1. Digital är snyggare
2. Skivläsare låter
3. Skivor är fula, tar plats och måste bytas varje gång man byter spel
4. Skivläsaren är oduglig som bluray spelare då den inte stödjer dolby vision
5. Har tillgång till Benify via jobbet som ger 30% rabatt på valutan i PSN-store, dvs alla spel kostar mig 30% mindre
6. Finns möjlighet att fixa utländska konton som ger ännu lägre priser för den som orkar.

Fan min Benify rabatt ger bara 20%

Medlem

5. Har tillgång till Benify via jobbet som ger 30% rabatt på valutan i PSN-store, dvs alla spel kostar mig 30% mindre

Gäller även detta för oss privat som är Benify - hur fixar jag det?

Medlem
Skrivet av Twicefire:

2020-10-06 kl 12.30 Digital Edition .

Enligt ginzas support så har de inte skickat ut nånting och kommer inte skicka nått förrens "tidigast q1 2021". Antingen har du haft enorm tur, eller så är det nått annat de har skickat till dig.

Benify ger 20% året om tydligen (visste jag inte). Under black week ger de 30% (och kanske under andra rea-perioder).

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Enligt ginzas support så har de inte skickat ut nånting och kommer inte skicka nått förrens "tidigast q1 2021". Antingen har du haft enorm tur, eller så är det nått annat de har skickat till dig.

Benify ger 20% året om tydligen (visste jag inte). Under black week ger de 30% (och kanske under andra rea-perioder).

Har enbart beställt Ps5 digital edition och det är det som är skickat på både mått och vikt stämmer överens med den från inet.
Så antar enormt tur!

PS5 Basenhet - Digital edition 4995:- Skickad
Enligt ginza hemsida.

Mvh
Niclas

Medlem
Skrivet av PriPPs:

Hur kommer det sig att CDON kan öppna upp bokningar som de gjorde idag och hävda leverans i februari när övriga återförsäljare inte kan göra det? Fulspel från deras sida eller har dem en specialdeal som ingen annan?

PS: Jag lyckades lägga en bokning ikväll.

Det är väl inget som helst löfte att den kommer i februari utan en ren gissning att de kommer få x antal och då öppnade de upp så många i kön. Alltså väldigt preliminärt - de har inte bundit sig till något.
Webhallen har ju en kö som är 14 månader lång utan någon aning när den kommer betas av. Så att CDON öppnar upp en gissning för närmsta 2-3 månaderna tycker jag är schysst.
Vissa butiker tillåter bara bokningar på bekräftade leveranser. Vissa butiken tar emot bokning på kommande månaderna (CDON) och vissa tar emot planlöst (webhallen - som dock haft den stängd ett bra tag nu). Det är upp till var och en vilket upplägg man vill boka mot

Medlem

Får inte ut någon information från amazon.se om PS5 SE, är det någon som lyckats få något halvkvädet löfte om tidsram? Beställde 20/11

Medlem
Skrivet av e3henri:

Det är väl inget som helst löfte att den kommer i februari utan en ren gissning att de kommer få x antal och då öppnade de upp så många i kön. Alltså väldigt preliminärt - de har inte bundit sig till något.
Webhallen har ju en kö som är 14 månader lång utan någon aning när den kommer betas av. Så att CDON öppnar upp en gissning för närmsta 2-3 månaderna tycker jag är schysst.
Vissa butiker tillåter bara bokningar på bekräftade leveranser. Vissa butiken tar emot bokning på kommande månaderna (CDON) och vissa tar emot planlöst (webhallen - som dock haft den stängd ett bra tag nu). Det är upp till var och en vilket upplägg man vill boka mot

Yup tror exakt samma sak. En gissning från CDON som ändå är ett ganska bra upplägg. Antingen kör man Elgiganten style och öppnar upp i 10min så är det först till kvarn, eller så kör man super lång bokning ala Webhallen.

Jag föredrar nog mellantinget som CDON precis körde faktiskt.

Medlem

CDON bokning har varit öppen hela tiden förutom nu. De har inte koll om man få det i februari(nu står det 2021 bara). Jag bokade 19 oktober på CDON ,då var det ocksp februari. Alla sidor har stängde för Sony/Nordisk film vill det.

Medlem

CDON har haft sin förbokning stängd sjukt länge nu, jag refreshar CDON typ 50 gånger per dag.
De öppnade tillfälligt bokningen för någon dag sedan och stängde den några timmar senare igen.

Medlem
Skrivet av limonass:

CDON bokning har varit öppen hela tiden förutom nu. De har inte koll om man få det i februari(nu står det 2021 bara). Jag bokade 19 oktober på CDON ,då var det ocksp februari. Alla sidor har stängde för Sony/Nordisk film vill det.

Stämmer inte. CDON har varit stängd sedan release och lite innan dess också. Med undantag för igår

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

CDON har haft sin förbokning stängd sjukt länge nu, jag refreshar CDON typ 50 gånger per dag.
De öppnade tillfälligt bokningen för någon dag sedan och stängde den några timmar senare igen.

Skrivet av e3henri:

Stämmer inte. CDON har varit stängd sedan release och lite innan dess också. Med undantag för igår

Puh, skönt att höra.
Hade för mig att det var precis så det var men blev lite nojig nu när det skrevs att den varit öppen hela tiden haha

Medlem

Ytterligare en dag utan någon ny information från Mediamarkt.
Snart börjar även jag att tvivla på att det kommer ligga en PS5 under vår gran.

En liten avstickare, men hur många här har Pulse-hörlurarna? Och hur många har beställt men ännu inte fått?

Funderar på att beställa, men vill inte ha en beställning som inte kan levereras likt PS5. Och hittills har jag inte lyckas hitta dem i de affärer jag har besökt.

Medlem

Beställde Xbox Series X den fjärde december på Webhallen, kom idag! Jag har haft väldigt tur (för en gångs skull i mitt liv) då jag lyckades få tag på både PlayStation 5 och Xbox Series i år trots jag inte förbokade varken den ena eller den andra.

signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

En liten avstickare, men hur många här har Pulse-hörlurarna? Och hur många har beställt men ännu inte fått?

Funderar på att beställa, men vill inte ha en beställning som inte kan levereras likt PS5. Och hittills har jag inte lyckas hitta dem i de affärer jag har besökt.

Köpte det och fått , använt till ps4 pro nu tills idag då det blir ps5 DE. Tycker dom är grymt sköna och bra ljud. Går inte jämnföra med typ senheiser för 3k men inte samma liga.

Medlem
Medlem

Och där var dem slut.. Öppet i ca 10 min, såg tipset på sweclockers. SE tog tydligen slut superfort.

Medlem

Alltså har Mediamarkt ens levererat någon ps5a sen releasen? Har fan inte hört något om Mediamarkt 😂

Medlem
Skrivet av MLundin:

Och där var dem slut.. Öppet i ca 10 min, såg tipset på sweclockers. SE tog tydligen slut superfort.

Nej då, de kom tillbaka igen.
Lyckades beställa en DE!

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Jag beställde förrförra veckan på Webhallen och kunde hämta ut dem samma dag. Gissar dock på att det var någon som beställt till samna affär och sen struntat i att hämta ut dem.

Jag har dock ingen PS5 än, men de funkar fint till PS4 också.

Medlem

Tack för tipset. Missade igen, men någon gång får man väl träff

Medlem
Skrivet av Spacmec:

Nej då, de kom tillbaka igen.
Lyckades beställa en DE!

Grattis!! Vad kul För er andra: Fortsätt spamma F5 då!

(Jag själv lyckades norpa en på CDON för två veckor sedan, men har en Amazon-bokning jag håller åt en kompis, följer därav fortfarande trådarna)

Medlem
Skrivet av Deekar:

Alltså har Mediamarkt ens levererat någon ps5a sen releasen? Har fan inte hört något om Mediamarkt 😂

Nej jag tror inte att de har gjort det.
Väldigt konstigt att de bara fått in en leverans när andra återförsäljare redan fått in flera.

Medlem

En fråga till er som har bokat på CDON. Går det att avboka ordern om man till exempel får konsolen tidigare ifrån en annan återförsäljare, eller är bokningen bindande?

Medlem
Skrivet av PriPPs:

En fråga till er som har bokat på CDON. Går det att avboka ordern om man till exempel får konsolen tidigare ifrån en annan återförsäljare, eller är bokningen bindande?

Man kan inte avboka via Mina sidor utan man får kontakta de via msil och uppge ordernummer man ska avboka
Alltid tyckt cdon i det avseendet varit bökiga

Skriv svar