Se gameplay från turordningsbaserade Warhammer Age of Sigmar: Storm Ground (pust!)

Robot
Se gameplay från turordningsbaserade Warhammer Age of Sigmar: Storm Ground (pust!)

Age of sugiga titlar.


Medlem

Helt sinnes att det fortfarande bara är RTS och massa skit som släpps när det kommer till WH... Konspiration, Games Workshop vill inte släppa ett Warhammer RPG för de vill inte att något spel ska överträffa deras table-top.... Näe vem vet, vill ha ett RPG som Massa Effect eller Witcher. Men neej bara niche RTS som ingen frågat om. Space Marine var ok men ribban är så sjukt låg när det kommer till Warhammer spel. 3 factions, Inga alver eller dvärgar och bara Nurgle? :////////

Gnällkuk

Lägger lite motvilligt till i min wishlist...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Helt sinnes att det fortfarande bara är RTS och massa skit som släpps när det kommer till WH... Konspiration, Games Workshop vill inte släppa ett Warhammer RPG för de vill inte att något spel ska överträffa deras table-top.... Näe vem vet, vill ha ett RPG som Massa Effect eller Witcher. Men neej bara niche RTS som ingen frågat om. Space Marine var ok men ribban är så sjukt låg när det kommer till Warhammer spel. 3 factions, Inga alver eller dvärgar och bara Nurgle? :////////

Age of Sigmar är inte klassiska Warhammer. Jag vet inte ens om det finns alver och dvärgar längre. AoS verkar bara som en stinkande hög med skit så jag har undvikit den.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Age of Sigmar är inte klassiska Warhammer. Jag vet inte ens om det finns alver och dvärgar längre. AoS verkar bara som en stinkande hög med skit så jag har undvikit den.

Det finns både alver och dvärgar i nya tappningar. Jag spelar AoS, har gjort det i några år nu, och det är riktigt kul. Dock har GW alltid haft problem med reglerna till sina spel, och detta är inget undantag. Men det är det bästa spelet de har för tillfället tycker jag.

Frilansare

Håller med någon ovan - ett rejält Warhammer-rpg vore smutt! Så kan prebs som jag ta del av loren utan att behöva börja med böcker och tabel top. Lite för hög tröskel för mig.

Medlem

Det är nåt med Warhammer som alltid skaver.
Teorin som ovan skrev att Games workshop vill inte att ett "datorspel" ska överträffa deras egna spel har man läst många ggr tidigare. Undra om det inte kan ligga sanning i det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

3 faktioner är väldigt tanigt tyvärr.. när det finns minst 24st att välja emellan.
Självfallet förstår man ju att fler kommer via DLC, som om spelet är bra väntar jag nog in en samlingsbox om några år.

Ser ut som ett spel till Paddan.. inte mer.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Håller med någon ovan - ett rejält Warhammer-rpg vore smutt! Så kan prebs som jag ta del av loren utan att behöva börja med böcker och tabel top. Lite för hög tröskel för mig.

Böcker borde du läsa ändå. Både Fantasy och 40k Warhammer har grymt bra böcker!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Age of Sigmar är inte klassiska Warhammer. Jag vet inte ens om det finns alver och dvärgar längre. AoS verkar bara som en stinkande hög med skit så jag har undvikit den.

Jo det ska finnas dvärgar och alver, alver kallas dock aelves nu :P. Det finns även Orks, Lizardmen som nu heter Seraphon, naturvarelser och Skavens. Skavens guden har tydligen fått en befordran till en Chaos God också. Sen vet jag inte vad för typ av miniatyrer som finns men de ska finnas med i loren.

Har bara snabbläst och det finns vissa coola saker som Stormcast Eternals men sen mycket annat mög. Kanske behöver några år att utveckla universumet. Bryr mig inte så mycket om fantasy settingen utan är mer för 40K

Medlem
Skrivet av Mirage:

Böcker borde du läsa ändå. Både Fantasy och 40k Warhammer har grymt bra böcker!

Har du något tips på bra böcker att börja med till en warhammer noob?
Har spelat warhammer 2 och that's it.
Alltid tyckt att resten av universumet ser fränt ut med space marines och the emperor osv men aldrig orkat sätta mig in i det mer än lite googlingar här och där.

Medlem
Skrivet av Instant:

Har du något tips på bra böcker att börja med till en warhammer noob?
Har spelat warhammer 2 och that's it.
Alltid tyckt att resten av universumet ser fränt ut med space marines och the emperor osv men aldrig orkat sätta mig in i det mer än lite googlingar här och där.

Endast läst ett par Warhammer Fantasy böcker. Började som dig, endast spelat Warhammer TW men även Vermintide och började läsa lite på diverse wiki sidor & lyssna in på youtube om lore, ett tag senare läste jag första "riktiga" boken Headtaker, sedan Witch Hunter samt inne på Gotrek & Felix böckerna nu.

Sofar har Gotrek & Felix inte gjort mig besviken och Headtaker var bra med.

Medlem
Skrivet av Instant:

Har du något tips på bra böcker att börja med till en warhammer noob?
Har spelat warhammer 2 och that's it.
Alltid tyckt att resten av universumet ser fränt ut med space marines och the emperor osv men aldrig orkat sätta mig in i det mer än lite googlingar här och där.

Jag älskar speciellt WH40k universumet men har inte heller läst några böcker. Har dock läst säkert över 100 sidor på wikin och massa på reddit. Tror Horus Heresy böckerna är det som folk läst mest av men det är väl typ 50 böcker eller något sånt med varierande kvalité. Finns extremt många WH böcker. Kolla på Reddit vad folk rekommenderar.

Inaktiv
Skrivet av Instant:

Har du något tips på bra böcker att börja med till en warhammer noob?
Har spelat warhammer 2 och that's it.
Alltid tyckt att resten av universumet ser fränt ut med space marines och the emperor osv men aldrig orkat sätta mig in i det mer än lite googlingar här och där.

40k är grymt bra i bokform. Brukar lyssna på ljudböcker på kvällen.

Eisenhorn-trilogin är allmänt ansedd att vara en bra start i bokform. Och den är riktigt bra. Följer en Inquisitor vid Gregor Eisenhorn med följe. Första boken heter "Xenos".

Annars är Gaunts Ghosts serien också bra, följer Ibram Gaunt med sitt förband Tanith First and Only genom krig och smuts. Första boken i denna serien heter "First and Only".

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Endast läst ett par Warhammer Fantasy böcker. Började som dig, endast spelat Warhammer TW men även Vermintide och började läsa lite på diverse wiki sidor & lyssna in på youtube om lore, ett tag senare läste jag första "riktiga" boken Headtaker, sedan Witch Hunter samt inne på Gotrek & Felix böckerna nu.

Sofar har Gotrek & Felix inte gjort mig besviken och Headtaker var bra med.

Skrivet av Fiigaro:

Jag älskar speciellt WH40k universumet men har inte heller läst några böcker. Har dock läst säkert över 100 sidor på wikin och massa på reddit. Tror Horus Heresy böckerna är det som folk läst mest av men det är väl typ 50 böcker eller något sånt med varierande kvalité. Finns extremt många WH böcker. Kolla på Reddit vad folk rekommenderar.

Skrivet av anon_326114:

40k är grymt bra i bokform. Brukar lyssna på ljudböcker på kvällen.

Eisenhorn-trilogin är allmänt ansedd att vara en bra start i bokform. Och den är riktigt bra. Följer en Inquisitor vid Gregor Eisenhorn med följe. Första boken heter "Xenos".

Annars är Gaunts Ghosts serien också bra, följer Ibram Gaunt med sitt förband Tanith First and Only genom krig och smuts. Första boken i denna serien heter "First and Only".

Tack för tipsen! Ska kolla upp detta

Inaktiv

Ska kolla upp det här spelet, men jag vill ha Dark Omen i ny kostym.

Warhammer:Online har ny kostym Iallafall.....

https://www.returnofreckoning.com/

Tror det är en av dom gamla utvecklarna som startat en server.

Medlem
Skrivet av Instant:

Har du något tips på bra böcker att börja med till en warhammer noob?
Har spelat warhammer 2 och that's it.
Alltid tyckt att resten av universumet ser fränt ut med space marines och the emperor osv men aldrig orkat sätta mig in i det mer än lite googlingar här och där.

Vill du läsa 40k rekommenderar jag starkt allehanda "omnibus" serier, det är 3 böcker hopslagna till en bok. Jag gillar bäst Ultramarines Omnibus. Space Wolves omnibus är också väldigt bra.

I fantasy gillar jag Vampire Wars (också 3 böcker i en) mycket, även Gotrek & Felix böckerna.

Skrivet av anon_326443:

Warhammer:Online har ny kostym Iallafall.....

https://www.returnofreckoning.com/

Tror det är en av dom gamla utvecklarna som startat en server.

Jag spelade där när den var ny. Ska nog köra en sväng igen


signatur

I drank what?

Medlem

Helsreach är min absoluta favorit. Handlar om Black Templars som närmast beskrivs som ett gäng fanatiska tempelriddare, under en stor invasion av orks har uppgiften att leda försvaret av en kritisk planet. Finns även en film på youtube som tar delar av ljudboken tillsammans med animationer gjorda av ett fan som nu är anställd av GW.

Verkligen bra underhållningsvärde.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Skrivet av anon_326114:

40k är grymt bra i bokform. Brukar lyssna på ljudböcker på kvällen.

Eisenhorn-trilogin är allmänt ansedd att vara en bra start i bokform. Och den är riktigt bra. Följer en Inquisitor vid Gregor Eisenhorn med följe. Första boken heter "Xenos".

Annars är Gaunts Ghosts serien också bra, följer Ibram Gaunt med sitt förband Tanith First and Only genom krig och smuts. Första boken i denna serien heter "First and Only".

Intressant!, var kan man lyssna på dom?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Intressant!, var kan man lyssna på dom?

Jag kör via Audible. Rätt många reor (3£/bok) och liknande. Fungerar väldigt bra!

1
Skriv svar