Battlefield 2042

Medlem
Medlem
Skrivet av Ankh:

Tror inte alls det blir så, vad de senaste BF spelen har saknat är mods - här får man en typ av mods åtminstone.
De kommer provas fram tills det kommer en setting som blir superpopulär snarare.

Jag är rejält taggad av denna.

Håller fan 99% med dig, tänkte inte på det sättet du beskriver. Kan verkligen lyckas! Vi lär väl få se om något år eller så. Återkoppla här i tråden

Medlem
Skrivet av Constantine:

Det här var det mest idiotiska jag sett i hela mitt liv. Alldeles för soppig meta för att folk kommer vilja spela det här i en större utsträckning. Påminner om custom games till WC3, en liten skara trogna spelare kommer finnas 1år efter release. Ni hörde det först här.

Jag tänkte faktiskt också på WC3, fast precis det motsatta rörande detta. Jag spelade massor av custom maps i WC3 och har några av mina bästa spelminnen från den tiden.

Potentialen i detta är enorm. För att ta ett exempel från WC3: titta på DotA och vad som kan hända om man ger verktygen till communityn. Var och en kan säkert komma på moddar som ligger dem extra varmt om hjärtat - storslagna saker kan hända!

Medlem
Skrivet av Constantine:

Håller fan 99% med dig, tänkte inte på det sättet du beskriver. Kan verkligen lyckas! Vi lär väl få se om något år eller så. Återkoppla här i tråden

Vi får hoppas det åtminstone - för det kan ju vara så som du sa först med


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av JRico:

Undrar om man i web gränssnittet kan göra ett slags BR mode?

Troligtvis då de hade BR i BV5


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Troligtvis då de hade BR i BV5

DICE känner till att folk gärna vill ha Battle Royale (är själv ingen större fan av spelstilen), men låter INTE som Battle Royale går att återskapa i Battlefield Portal.

Citat:

And this is just only a tiny portion of the options you’ll be able to adjust with these Settings. There will be some limitations such as not being able to build a Battle Royale mode (yes, we knew you would ask). But we mainly look forward to seeing you discover what’s possible with all these options at your fingertips.

Källa: Battelfield Briefing


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

DICE känner till att folk gärna vill ha Battle Royale (är själv ingen större fan av spelstilen), men låter INTE som Battle Royale går att återskapa i Battlefield Portal.

Källa: Battelfield Briefing

...men de kanske inkluderar sitt eget!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Här kan man ju se skillnaden mellan BF och CoD. BF vågar testa nya saker, som vågar tänka utanför boxen medan cod kör safe på det som funkat tidigare.

Jag ser ingen anledning att klaga, det här lär passa alla. Det spelar ingen roll om du gillar arkad, simulation, nostalgi eller att skapa. Det finns något för alla. Ett stort minus tidigare bf spel har ju enligt många varit avsaknaden av hardcore läget. Nu kan man ju skapa ett hardcore++ läge om man vill. Ta bort visuella hjälpmedel, redigera skadan vapnen gör osv.

Jag kommer utan tvekan köpa det här, sen kan jag ju inte säga just nu innan jag testat det att jag kommer gilla det.

Medlem
Skrivet av Meurik:

DICE känner till att folk gärna vill ha Battle Royale (är själv ingen större fan av spelstilen), men låter INTE som Battle Royale går att återskapa i Battlefield Portal.

Källa: Battelfield Briefing

Haha, ok, dom hade koll på det redan
Personligen kan jag leva utan ett BR i BF så det är lugnt.

Inaktiv

Min milsim hjärna får ju lite obehag av allt detta blandande. Men i princip borde jag ju kunna skapa ett mer milsim-ish BF, så jag är ombord!

Medlem
Skrivet av Ankh:

...men de kanske inkluderar sitt eget!

Det gamemode som inte är announcat än är väl announcat som "inte BR" men något liknande.

Medlem
Skrivet av Gurg:

Det gamemode som inte är announcat än är väl announcat som "inte BR" men något liknande.

Det vet du säkerligen bättre än jag, jag har inte läst något om det

Edit: Själv är jag dock inte intresserad av Battleroyal - men ju fler val destu roligare för alla. De som ingen spelar lär ju dö ut bara


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av blackidus:

Sitter i samma men ändå lite sämre sitts här
Sitter med ett 1060, men har en Series X i vardagsrummet som jag gärna spelar det på om mus och tangentbord stöds.

Det som tyder på att det skulle kunna komma är ju att det finns crossplay, och kollar på andra crossplay titlar som Fortnite och Warzone så har dem också stöd för mus och tangentbord. Tror det behövs om konsol spelare ska ha en chans om dem vill spela mot PC spelare.

Jag försökte få svar på hur de ska balansera konsol vs. PC, men det blev bara vaga svar där... men man hoppas på det bästa. Tyvärr går det inte crossplaya mellan bara PS5 & XSX, utan man är tvungen att ha med PC om man vill köra crossplay.

Skrivet av Sapiens:

Ser ut att vara en nyversion av mutators som exempelvis Unreal Tournament hade. Kan bli något. Man kan hoppas det innebär DICE/EA kanske även öppnar ögonen igen för var modding/mapmaking kan göra för att blåsa nytt liv i serien igen.

Exakt. Lite synd bara att det inte finns någon map editor (de menar att det blir för krångligt/komplicerat med destruction och levolution, i alla fall i nuläget), för då hade möjligheterna varit oändliga.

Skrivet av ecHo!:

Här kan man ju se skillnaden mellan BF och CoD. BF vågar testa nya saker, som vågar tänka utanför boxen medan cod kör safe på det som funkat tidigare.

Jag ser ingen anledning att klaga, det här lär passa alla. Det spelar ingen roll om du gillar arkad, simulation, nostalgi eller att skapa. Det finns något för alla. Ett stort minus tidigare bf spel har ju enligt många varit avsaknaden av hardcore läget. Nu kan man ju skapa ett hardcore++ läge om man vill. Ta bort visuella hjälpmedel, redigera skadan vapnen gör osv.

Jag kommer utan tvekan köpa det här, sen kan jag ju inte säga just nu innan jag testat det att jag kommer gilla det.

Jag körde i princip endast Hardcore (tycker det är irriterande när man avlossar ett helt magasin i ryggen på någon med så mycket hälsa att de bara vänder sig om och skjuter ihjäl en medans man laddar om), så ser verkligen fram emot det. Och precis som du säger vore det svincoolt att testa ett hardcore++-läge utan HUD.

Skrivet av anon_79617:

Min milsim hjärna får ju lite obehag av allt detta blandande. Men i princip borde jag ju kunna skapa ett mer milsim-ish BF, så jag är ombord!

Exakt! Låter väldigt spännande. Och sen när man blir irriterad är det bara att gå över och köra defib-battles eller något.

Medlem

Hoppas detta kan vara verktyget som ger kreativa själar möjligheten att skapa nästa stora genre.
Som warcraft för moba
Och arma för battle royale 😁


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Kommer snarare bli detta folk kör, eftersom man kan göra en server precis som man vill ha den (både seriös och inte). Ser riktigt lovande ut.

Skrivet av Meurik:

Skulle tro att det här läget kommer vara mer populärt, särskilt med tanke på att man får fortfarande progression (Rank up) i samma takt som om man spelar på det renodlade läget i 2042. Med skillnaden att du inte låser upp nya vapen, attachments m.fl självklart.

Har rätt svårt att tro att det är det gemene man går till på rutin för att spela framöver, moddar i all ära och de saknas verkligen från dagens spel precis som styrbara dedikerade servrar, men jag tvivlar på att ens 10 av 100 servrar kommer att fyllas upp, och då känns det ändå generöst tilltaget.

Om folk tror att bara för att de kan skjuta upp en dedikerad server på EAs bekostnad så kommer den automagisk fyllas med spelare och communitys så tror man fel, det är bara kika på valfria spel genom historien. På sin höjd blir en liten nichad community som lever på ett 20-30-tal servrar där man lyckats experimentera fram en någorlunda fungerande eller roliga meta, knappast tusentals eller ens hundratals. Däremot tror jag återigen att det kan vara ett kul party mode med polarna men inte så mycket mer tyvärr.

Medlem
Realism

Ser ju rätt spännande ut.

Hoppas ju det går lägga till uppdrag och styra villkor, minska ner GUI som crosshair, ammoinfo och automatisk hälsa och lite annat för att öka realismen i det.

Försiktigt positiv. Kan de få in lite av Arma3:s mission editor så kan det bli grymt bra.

Medlem

Hoppas detta leder till riktiga online-tävlingar igen. Nu när man äntligen kan ställa in allt för en rättvis och häftig match. Spelade i Up-North när det begav sig. Otroligt skojigt.

Kuriosa: Stallone döpte Rambo efter en svensk äppelsort.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Min milsim hjärna får ju lite obehag av allt detta blandande. Men i princip borde jag ju kunna skapa ett mer milsim-ish BF, så jag är ombord!

Din milsimskalle borde hålla sig borta från allt vad Battlefield heter kanske iofs =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av jakob.dolk:

Ser ju rätt spännande ut.

Hoppas ju det går lägga till uppdrag och styra villkor, minska ner GUI som crosshair, ammoinfo och automatisk hälsa och lite annat för att öka realismen i det.

Försiktigt positiv. Kan de få in lite av Arma3:s mission editor så kan det bli grymt bra.

Du ska kunna ändra hur mycket hälsa man har och hur mycket skada ett skott gör. Är inte helt säker men tror det skulle gå att ändra hur fort man rör sig också. Inte helt säker på det sista men det skulle ju i så fall gå att skapa ett långsammare och mer realistiskt Battlefield

Medlem
Skrivet av heady89:

Har rätt svårt att tro att det är det gemene man går till på rutin för att spela framöver, moddar i all ära och de saknas verkligen från dagens spel precis som styrbara dedikerade servrar, men jag tvivlar på att ens 10 av 100 servrar kommer att fyllas upp, och då känns det ändå generöst tilltaget.

Om folk tror att bara för att de kan skjuta upp en dedikerad server på EAs bekostnad så kommer den automagisk fyllas med spelare och communitys så tror man fel, det är bara kika på valfria spel genom historien. På sin höjd blir en liten nichad community som lever på ett 20-30-tal servrar där man lyckats experimentera fram en någorlunda fungerande eller roliga meta, knappast tusentals eller ens hundratals. Däremot tror jag återigen att det kan vara ett kul party mode med polarna men inte så mycket mer tyvärr.

Nä inte från början kanske, men när alla som bara lirar tills dom låst upp allting drar vidare till nästa spel, är det nog detta som gör att spelet lever längre.

Beror helt hur det blir utformat såklart, kan ju vara helt värdelöst också

Medlem

Det kommer nog vara många som kommer skapa det "perfekta" BF spelet bara för att upptäcka att endast en handfull kommer att spela det.

Medlem

Så kommer man kunna hyra en server, skapa ett läge eller låna ett läge från biblioteket för att sedan skapa en community på servern? Det är något som egentligen måste ske med detta, annars kommer det bli väldigt svårt att hålla liv i dessa lägen. Jag minns när jag spelade BFBC2 och spelade på Norska TV2 servers. Var väldigt kul när man ständigt såg samma spelare och skapade rivaliteter osv, sådant har saknats i de senare BF spelen.

En andra tanke som slår mig är: Hur fan ska Arica Harbor (troligen den bästa BF kartan ever) kunna stötta 128 spelare? Den var intensiv redan vid 32...

Dessutom börjar man bli orolig över att fordon fortfarande kommer spawnas i menyer och inte på kartan eftersom det ännu inte nämnts något om detta.

Medlem
Skrivet av JRico:

Det kommer nog vara många som kommer skapa det "perfekta" BF spelet bara för att upptäcka att endast en handfull kommer att spela det.

Tror de som kommer spelas mest är:
Bf1942, så likt som det vara
Bad Company 2, så likt det kan vara
Battlefield 3, så likt det kan vara

Medlem
Skrivet av Sarkofag:

Hej

Det var jag!

Han som (UNGEFÄR) called it redan 1a Juni i tråden till nyheten om att 2042 äntligen skulle avtäckas
Bevis

Var väl inte superoväntat att det skulle avtäckas på EAPlay dock.

Medlem

Dice behöver bara skapa ett bra system så att man enkelt kan hitta högkvalitativa modes så att man slipper all skit som kommer komma.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Din milsimskalle borde hålla sig borta från allt vad Battlefield heter kanske iofs =D

Av vilken anledning?

Inaktiv
Skrivet av anon_79617:

Av vilken anledning?

Om Arma 3 är på ena sidan spektret är spel som Call of Duty och Battlefield på den rakt motsatta sidan. Om man ska summera varför i ett ord så är "arkad" passande.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Om Arma 3 är på ena sidan spektret är spel som Call of Duty och Battlefield på den rakt motsatta sidan. Om man ska summera varför i ett ord så är "arkad" passande.

Men med hjälp av portal kan man skapa ett spelsätt som närmar sig Arma3 rejält

Inaktiv
Skrivet av anon_119148:

Om Arma 3 är på ena sidan spektret är spel som Call of Duty och Battlefield på den rakt motsatta sidan. Om man ska summera varför i ett ord så är "arkad" passande.

Fullt medveten.
Jag är ingen svartvit person som bara håller mig på ena sidan av spektrumet, även om jag vanligtvis trivs bäst där.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Av vilken anledning?

Gatekeeping tror jag det kallas.
Milsim fantaster har alltid drömt om ett mer verkligt BF pga AAA kvalitén som oftast saknas i sådana nisch spel. Och när de börjar komma med åsikter inkräktar de på 'spel ska vara spel' entusiasternas område och då känner de att de måste försvara sin 'ideologi'.

123
Skriv svar