Embracer shoppar igen, köper bland andra Duke-studion 3D Realms

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Snarare precis vad det är. Folk verkar glömma bort att förra PK-eran var under 90-talet, tiden vi fick se kontrakultur likt South Park födas och massor av "omoraliska" spel bli populära.

Stor skillnad mot nu. De moralpaniker som skedde under 80- och 90-talet leddes främst av de äldre (boomers) som reagerade mot den då unga generationens (X) revolt som involverade "gränslös" underhållning (ett arv från hippiekulturen).

Nu är det den unga generationen (Z) som revolterar mot den äldre (X) genom att vilja höja "moralen". Ska du marknadsföra något till en ung publik idag bör du därför ta till helt andra metoder.

Medlem
Skrivet av Bouncy:

Chief Communications Officer bör CCO vara.

Jag tänkte chief commercial officer men i det här sammanhanget låter ditt svar mer rimligt 😊

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Stor skillnad mot nu. De moralpaniker som skedde under 80- och 90-talet leddes främst av de äldre (boomers) som reagerade mot den då unga generationens (X) revolt som involverade "gränslös" underhållning (ett arv från hippiekulturen).

Nu är det den unga generationen (Z) som revolterar mot den äldre (X) genom att vilja höja "moralen". Ska du marknadsföra något till en ung publik idag bör du därför ta till helt andra metoder.

Tror mycket bara är den högljuda minoriteten, samt dassig media ute efter clickbait.

Gemene man som faktiskt köper spelet, filmen eller vad det nu är, tror jag inte bryr sig ett skit om varken påtvingat PK-trams eller om något inte råkar vara helt PK.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Duke Nukem är väl inte gångbart i dagens klimat dock 😔

Trender är till för att brytas!! 8-)


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Nej det är faktiskt inte konstigt, nu vet jag inte med säkerhet men med all sannolikhet köper de studios för lånade pengar.

Sen är det bara att titta på P/E vilket idag ligger på 369,5 (?!). Vilket tyder på att de är rejält övervärderade sett till vad aktien kostar, men det visar även på vad marknaden förväntar sig av företaget.

Men det är faktiskt inte konstigt, det drar på sig mer skulder och långt från alla uppköp som genererar vinst/inkomst i dagsläget.

Skrivet av delli:

Småspararna förväntar sig stordåd när man köper upp en massa studios, banker och de större aktörerna drar öronen åt sig som sitter med analytiker och annat folk.

Ser de lite så här:
Kul att de köper upp bolag men levereras något?

Alla kan köpa upp bolag men det gäller att få ut något av det också. Drar själv mig öronen åt när det kommer till bolag som köper och köper, spanade innan på ett invest aktie innan där några stora aktörer fanns med som tex Bygghemma, Trademax och annat men kolla vidare och såg att där sedan var en massa skitbolag också...sånt undviker gärna ja Bygghemma och dom drar säkert in kulorna men de andra är ju svarta hål kändes det som.

Håller mig själv lång på Zordix som även de köper bolag men känns mer genuint på något sätt, även om jag kommer släppa aktien inom sin tid (tror jag ligger runt 100% nu).

Okej, tack för er synvinkel.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Trender är till för att brytas!! 8-)

Ja vi får hoppas. Världen skulle behöva lite old school Duke Nukem nu.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Skumt att aktien inte har gått bättre än den gjort.
Minus ända sen jag köpte i vintras.

De köper ju mest föråldrat skräp. Det är nästan inga av deras IP'n som jag ser som värdefulla idag.

Medlem

Tänker detsamma. De enda stora titlarna är ju typ Borderlands, vilket var ett tag sedan det släpptes ett nytt nu. Metro och Darksiders likaså.

Men ändå roligt, får hoppas det sporrar att göra fler spel. De vet nog mer än gemene man om bolagen, antar jag. Men vad vet jag! Roligt initiativ i alla fall!

12
Skriv svar