Här kommer lite mer gameplay från rebooten av Saints Row

Avstängd

Utvecklarnas egna uttalanden om rebooten, i kombination med vad trailern har uppvisat, ger i varje fall mig bilden av ett projekt som kommer misslyckas. Utvevklarna är helt enkelt dondöva och på tok för politiskt korrekta för min smak.

De första spelen hade ju lite charm. Detta ser på förhand fruktansvärt mediokert ut. Tjejen med "frisyren" (biffen på huvudet och rakade sidor), snubben utan tröja sol vill bli kock, eller den taniga svarta snubben som ska utgöra nörden och vi har en ensemble edgy kids på äventyr.

Suck.

Medlem

Hade hellre velat sett karaktärer med mer inspiration från typ the big lebowski ist för disney.

men men, kan man ha openworld lattjolajban i coop kmr jag säkert bli nöjd i slutändan ändå

Medlem
Skrivet av Soligare93:

Intressant att en tröjlös ( utan anledning ) sexig snubbe är okej men hade han varit en kvinna och visat ens lite urringning så hade hela media etablissemanget i America blivit sura och skrikigt om '' sexism '' och '' objektifiering ''....
Så jävla less på det, väntar fortf på Västvärldens Bayonetta men Västerländska devs är för rädda för det...

Det här är rent skitsnack. Det är snarare mer regel än undantag man kan se minst en lättklädd tjej i västspel.

Spel där en/flera tjejer är "sexiga"/har (som minst) urringning:

Borderlands-serien
Until Dawn
Mass Effect-serien
Tomb Raider-serien
Mortal Kombat
God of War
Uncharted
GTA
Shadow of Mordor
RDR
Mafia
Witcher
Cyberpunk
Batman Arkham
The last of us
Injustice
Sen får vi ju inte glömma just Saints Row, speciellt 3an där man har minst 1 strippa i sitt synfält 90% av tiden, så att de låter EN kille gå utan tröja tycker jag är mer än fair.

Och det här var bara spel jag har på PSN. Det är väl snarare så att spelskapare från väst inte tycker det är särskilt intressant att se sina karaktärer nakna. Bayonetta är undantaget där karaktärens "sexighet" faktiskt är en del av hennes personlighet, snarare än att hon bara inte är ett fan av kläder. Vill du verkligen ha fler karaktärer som Quiet från MGS?

Medlem
Skrivet av Aarons VR:

Förstår verkligen inte kritiken. Rebooten verkar vara VÄLDIGT Saints Row. Fokus på galen action, mycket humor, stereotypa karikatyrer till karaktärer och mycket färg. Enda skillnaden är att vi får en helt ny stad. Också konstigt att Saints Row fans skulle bli upprörda över ändringar med tanke på hur olika spelen varit med zombieapokalyps, utomjordingsinvasion, besök nere i helvetet, tomteverkstan, rymden, framtiden.

Min favorit är ettan, iaf när det kom, inte spelat sen. Men det är enda spelet i serien som ville vara gta3.

Precis, som jag skrev i ett tidigare inlägg känns det som att jag har spelat en helt annan Saints Row-serie än "fansen". SR har ju alltid sett ut såhär? De gick ifrån de mer gautgäng-känslan väldigt tidigt, och även då var det mycket knas i spelen.

Sen förstår jag att folk hade tyckt det vart kul med ett seriöst gäng-spel i stil med 1an (kanske? spelade aldrig det), men då är inte det SR är längre. Hade dem gjort ett sånt spel, DÅ hade de kunnat byta titel.

Medlem
Skrivet av jk78ki:

Det här är rent skitsnack. Det är snarare mer regel än undantag man kan se minst en lättklädd tjej i västspel.

Spel där en/flera tjejer är "sexiga"/har (som minst) urringning:

Borderlands-serien
Until Dawn
Mass Effect-serien
Tomb Raider-serien
Mortal Kombat
God of War
Uncharted
GTA
Shadow of Mordor
RDR
Mafia
Witcher
Cyberpunk
Batman Arkham
The last of us
Injustice
Sen får vi ju inte glömma just Saints Row, speciellt 3an där man har minst 1 strippa i sitt synfält 90% av tiden, så att de låter EN kille gå utan tröja tycker jag är mer än fair.

Och det här var bara spel jag har på PSN. Det är väl snarare så att spelskapare från väst inte tycker det är särskilt intressant att se sina karaktärer nakna. Bayonetta är undantaget där karaktärens "sexighet" faktiskt är en del av hennes personlighet, snarare än att hon bara inte är ett fan av kläder. Vill du verkligen ha fler karaktärer som Quiet från MGS?

När det finns legitima anledningar till lättkläddhet är det väl ännu mindre fel att ha med det i spel?

"The reason Quiet is dressed like that is because she’s affected by a parasite which forces her to breathe through her skin instead of her more traditional airways. The more skin is covered, the harder it is for her to breathe, hence the skimpy outfit." - Kojima

Medlem

Haha att drömma lite om att spel skulle vara nischade till en personligen är väl en del av upplevelsen till alla nysläpp. Är väl även det som driver mkt moddande skulle jag kunna tänka mig.

Medlem
Skrivet av Dengode:

Är det så svårt att se vad folk är missnöjda med? Karaktärerna!
Personligen har jag alltid tyckt SR ser för fjantigt ut för min smak men Old school SR fansen ville ha något som var mer likt de två första spelen eller helt enkelt remakes på dem, dvs mer autentiska gangster skildringar. Vad de fick av utvecklare som tydligen inte lyssnar på sina fans var karaktärer som ser ut att vara hämtade från fortnite med tighta kläder, flugor, häftiga frisyrer, rosa hjälmar och glasögon, karaktärer som inte på något sett alls ser ut som gangsters. Och även om gangsters idag inte springer runt i kostymer som italienska mafian från gudfadern eller baggiga jeans och football tröjor som i 90-00 talet så ser de definitivt inte ut som de skildras i rebooten av SR

Lite åt det hållet, ja. SR dog i 3an för mig. 1an och 2an hade jag apkul med. SR4 var så jävla over the top att det inte ens var kul.

Detta känns som en mix av 3an och 4an. Hård pass för mig. Synd, för jag gillade verkligen SR1 och 2.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av jeppe109:

När det finns legitima anledningar till lättkläddhet är det väl ännu mindre fel att ha med det i spel?

"The reason Quiet is dressed like that is because she’s affected by a parasite which forces her to breathe through her skin instead of her more traditional airways. The more skin is covered, the harder it is for her to breathe, hence the skimpy outfit." - Kojima

Jo, det var nog mer om just MGS situationen så dåligt exempel kanske, men det är ju Kojima som bestämt att hon måste vara lättklädd av ingen egentlig anledning, att hon inte kan andas med kläder på hade man kunnat klippa bort helt och det hade gjort minimal skillnad. Det är ren fanservice, det tror jag inte ens han själv skulle neka till.

Edit: Jag tycker förresten inte det är fel att ha med sånt i spel, men att påstå att man ser mer nakna män än lättklädda kvinnor i spel är bara inte sant.

Vissa klagar på att kvinnor är löjliga med att kritisera lättklädda damer i spel, men så fort hon byts ut mot en man med bar överkropp så är det plötsligt väldigt viktigt hur mycket kläder de har på sig.

Medlem

Använda ordet hipster 2021 lmao


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Utvecklarnas egna uttalanden om rebooten, i kombination med vad trailern har uppvisat, ger i varje fall mig bilden av ett projekt som kommer misslyckas. Utvevklarna är helt enkelt dondöva och på tok för politiskt korrekta för min smak.

De första spelen hade ju lite charm. Detta ser på förhand fruktansvärt mediokert ut. Tjejen med "frisyren" (biffen på huvudet och rakade sidor), snubben utan tröja sol vill bli kock, eller den taniga svarta snubben som ska utgöra nörden och vi har en ensemble edgy kids på äventyr.

Suck.

Ja, vart har den halvnakna tjejen i högklackat och den biffiga ganstersnubben med tribals tagit vägen liksom? Jag tänker gå och äta lite smultronglass medans jag grinar över det här!

Medlem
Skrivet av jeppe109:

När det finns legitima anledningar till lättkläddhet är det väl ännu mindre fel att ha med det i spel?

"The reason Quiet is dressed like that is because she’s affected by a parasite which forces her to breathe through her skin instead of her more traditional airways. The more skin is covered, the harder it is for her to breathe, hence the skimpy outfit." - Kojima

Oj, jag trodde inte folk gick på den ursäkten på riktigt...

Medlem
Skrivet av Saxit:

Oj, jag trodde inte folk gick på den ursäkten på riktigt...

Poängen är väl mer att det inte spelar någon roll vilken anledning en karaktär har lite kläder på sig.
Även om det är en mer legitim anledning kommer det att klagas på.

För egen del bryr jag mig inte så länge det inte är hyckleri bakom spakarna. Det finns utrymme för slampighet för både manliga och kvinnliga karaktärer.

Medlem

Okej okej ni klagar på lite olika här och har olika favoriter. Men är det bara jag som störde mig på originalfrisyren och ansiktet på sin gubbe i trean och fyran? Tyckte den var riktigt hemsk.

Medlem

”Volitation”? Heter inte utvecklarna Volition?

Medlem
Skrivet av dahlis:

”Volitation”? Heter inte utvecklarna Volition?

Jo.

Daz
Medlem

Ser ut som ett gäng karaktärer som rymt från Fortnite. Dessa "Hipsterynglingar" tycker jag inte alls passar in i Saints Row. Hoppas spelet blir bra ändå och att det är roligt att spela. Men designen på dessa karaktärer som jag antar kommer vara medlemmar av ens gäng är verkligen hemsk.

12
Skriv svar