Marvel’s Midnight Suns kommer inte ha några överraskningslådor

Robot
Marvel’s Midnight Suns kommer inte ha några överraskningslådor
Medlem

Vi som spelare har verkligen flyttat stolparna åt fel riktning för vad vi tycker är bra nyheter nuförtiden.
Och det värsta är att även om de skriver att det inte är några lootlådor, så har ju historien visat på att ett sådant uttalande kan ha ett väldigt kort bäst-före datum.

Jag väntar numera någon månad efter release med att köpa ett spel som inte har lootlådor, men som har alla ingredienser för att snabbt ändra det

Medlem

Vid sidan av en bra artikel vill jag ändå understryka att jag skarpt gillar ordvalet "överraskningslådor". Rullar härligt på tungan

Skribent
Skrivet av Matrosen:

Vid sidan av en bra artikel vill jag ändå understryka att jag skarpt gillar ordvalet "överraskningslådor". Rullar härligt på tungan

Tack! Ja jag gillar också det ordet, vet inte vart jag hörde det första gången, men det har som fastnat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Första gången jag hörde någon använda det så var det EA fast de kallade dem inte lådor utan mekanik. Googlade och fann denna artikel https://www.polygon.com/2019/6/21/18691760/ea-vp-loot-boxes-s.... Jag finner det skrattretande att de överhuvudtaget gör jämförelsen med Kinder Egg, när jag köper ett sådan ägg så är det knappast frågan om något som ens liknar gambling.

Att de skulle förlora exklusiva rättigheter till Star Wars var jag helt övertygad om efter Battlefront 2 och allting som skrevs om det. När jag fick reda på att de inte fick förlängt avtal så var det en av årets absoluta höjdpunkter, för det innebär att det finns en liten men ändå en viss chans att vi får se Star Wars spel i framtiden som mer är av samma kaliber som de äldre spelen. Drömmen hade varit ett nytt Dark Forces spel i samma klass som Outcast eller Academy.

När det kommer till denna nyhet så är det sorgligt att man ens ska behöva lova något sådant här, det ska vara en självklarhet att spel inte ska ha något som ens liknar "gambling" om det säljs till personer under 18 år (eller det kanske är 20 år som är gränsen, osäker på vart den går).

Till sist jag tillhör verkligen inte de "gamers" som bidragit till den här "skiten", jag har på alla sätt och viss tagit avstånd från det. Jag har inte lagt en enda krona på s.k mikrotransaktioner och jag har inga planer på att gör det i framtiden heller. "Horse Armor" var början till det vi ser idag, många var vi som försökte få folk att förstå vad som kunde ske i framtiden om detta blev populärt, det var dock inte många som lyssnade. Man måste komma ihåg en sak, vi som är insatta i detta är en ytterst liten del av helheten, så länge det finns en avsevärd mycket större majoritet med personer som inte är det eller personer som helt enkelt inte bryr sig så spelar det ingen som helst roll ifall vi inte köper spel som har denna s.k "överraskningsmekanik",

Medlem

Det som oroar mig mest är folk som försvarar lootlådor med kommentaren "man behöver faktiskt inte köpa lootlådorna". Det som inte förstår är att hela progressionsmekaniken i spelet är uppbyggt kring köp av lootlådor (Dvs, varför ska man köpa saker om man låser upp saker i regelbunden takt). Summan av det hela är att man får nöta spelet i 100 tals timmar för att låsa upp saker, (titta bara på Battlefield 2 i början)

Medlem

Tragiskt när det är nästan viktigare att poängtera vad som inte (!) är i spelet, snarare än innehållet.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

"Marvel’s Midnight Suns kommer inte ha några överraskningslådor"

...än.

Alldeles för många idioter spenderar tusentals kronor på sånt här och spelbolagen ser detta, och de vill ha pengarna. Så det kommer tids nog...

Medlem

Tröttnat på iden att spel ska dra in pengar efter spelet är släppt utöver ren försäljning av själva spelets butik pris digitalt/fysiskt

Försäljning av ett spel är ju det som ska fostra ev utveckling till expansion/dlc till spelet eller till utveckling av nytt spel.

Patchning av spel ska ingå i försäljnings priset iaf i ett år det minska man kan begära.

Men tyvärr spelar det ingen roll vad enstaka spelare eller press tycker, krävs massiva påtryckningar för att det ska påverka.

Men att rng boxar inte finns med i spelet är iaf positivt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Tröttnat på iden att spel ska dra in pengar efter spelet är släppt utöver ren försäljning av själva spelets butik pris digitalt/fysiskt

Försäljning av ett spel är ju det som ska fostra ev utveckling till expansion/dlc till spelet eller till utveckling av nytt spel.

Patchning av spel ska ingå i försäljnings priset iaf i ett år det minska man kan begära.

Men tyvärr spelar det ingen roll vad enstaka spelare eller press tycker, krävs massiva påtryckningar för att det ska påverka.

Men att rng boxar inte finns med i spelet är iaf positivt.

Du kan man börja höja priset på spel om det ska vara så.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Du kan man börja höja priset på spel om det ska vara så.

skitsnack,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skrivet av Notumforce:

Tröttnat på iden att spel ska dra in pengar efter spelet är släppt utöver ren försäljning av själva spelets butik pris digitalt/fysiskt

Försäljning av ett spel är ju det som ska fostra ev utveckling till expansion/dlc till spelet eller till utveckling av nytt spel.

Patchning av spel ska ingå i försäljnings priset iaf i ett år det minska man kan begära.

Men tyvärr spelar det ingen roll vad enstaka spelare eller press tycker, krävs massiva påtryckningar för att det ska påverka.

Men att rng boxar inte finns med i spelet är iaf positivt.

Å andra sidan är det ju en jättebra idé, för spelare verkligen kräks upp pengar på ett spel de redan köpt.
Vilket är bra för då har de inte råd att köpa knark och godis.


signatur

Viam inveniam aut faciam

1
Skriv svar