Red Dead Redemption

Robot
Red Dead Redemption

Glöm biljakter, Balkan-bovar och brutal storstad - nästa GTA äger rum i vilda västern. Vi har provspelat ett tidigt Red Dead Redemption och vi slås av likheterna med rockstjärnornas storsäljande sandlåda.

#rockstar-games, #red-dead-redemption, #grand-theft-auto-iv, #grand-theft-auto-iii


Medlem
Red Dead Redemption

Verkar bli ett schyst lir!

Medlem

Ser flott ut!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Säkert köp om inte spelet sågas sönder i flertal recensioner...


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Frågade ni om en eventuell PC-release?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Gordon Freeman:

Frågade ni om en eventuell PC-release?

+1

Medlem

Blir nog fint, får lust att lira GTA IV ibland. Men sedan kommer jag på mig själv att jag tröttnat på storstaden Liberty City

Så ett GTA i vilda västern blir nog fint det


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv
Citat:

Det bådar förstås gott, fast samtidigt känner åtminstone jag viss mättnad efter de tre senaste äventyren i Liberty City. Mycket må vara extremt välgjort, men faktum är att Rockstars uppdrag i stort sett har varit desamma ända sedan GTA III.

Finns förstås en risk för en mättnad, men personligen tycker jag detta spel verkar väldigt lovande. De borde kanske gjort detta innan GTA IV. Miljö och stämning är i alla fall för mig mycket mer intressant.

Klart det blir bra, en klassisk western!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bokat, bokat bokat bokat! för länge sen bokat....

Hoppas som jag först tänkte och som jag senare såg efteråt att många andra skrivit på t.ex ign att det här kan bli vad GUN borde ha varit

Redaktör
Skrivet av Gordon Freeman:

Frågade ni om en eventuell PC-release?

Ja, jag frågade lite informellt och fick ett ganska nekande svar. Fast det var å andra sidan inte folk från #utvecklarna jag träffade.


signatur
Medlem

Inge 360 xclusif material denna gången? Kanske värt ett köp då.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hoppas hoppas hoppas.


signatur

Martin "The Sage"

Inaktiv

Trevligt med red dead redemption nyheter på födelseedagen

Medlem

Ska lätt köpa!

Medlem

Det här bli ett köp direkt!

Inaktiv

Fy fan vad avundsjuk jag är på han som provspelat : /
men bra förhandstitt iallafall !
blir o boka limited edition till ps3

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Gordon Freeman:

Frågade ni om en eventuell PC-release?

Ja, jag frågade lite informellt och fick ett ganska nekande svar. Fast det var å andra sidan inte folk från #utvecklarna jag träffade.

Hur tycker du att Frameraten var? I videos så har den sett lite knackig ut, något du upplevde när du spelade?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Redaktör

Jag tyckte frameraten överlag rullade på ganska bra, i förhållande till GTA IV tyckte jag den var avsevärt bättre. Men singleplayerkoden var inte purfärsk, saker kan förändras både till det bättre (optimering) och det sämre (alla effekter kanske inte var aktiverade) innan release. Känslan är hursomhelst godkänt.


signatur
Medlem

GTH - Grand Theft Horse

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Gordon Freeman:

Frågade ni om en eventuell PC-release?

Ja, jag frågade lite informellt och fick ett ganska nekande svar. Fast det var å andra sidan inte folk från #utvecklarna jag träffade.

Kan du inte ringa dina vänner i San Diego och fråga?

Börja prata om hur kul ni hade det sist, hur god maten var, hur mycket du gillar gratisdrinkar, tacka för spelmutorna och sedan flikar du in lite fint: "By the way, i've sold my xbox so... would there be a chance that you'll release Red Dead Redemption for us hardcoregamers aswell? And by that i mean to the PC"

Snälla?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Gordon Freeman:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Gordon Freeman:

Frågade ni om en eventuell PC-release?

Ja, jag frågade lite informellt och fick ett ganska nekande svar. Fast det var å andra sidan inte folk från #utvecklarna jag träffade.

Kan du inte ringa dina vänner i San Diego och fråga?

Börja prata om hur kul ni hade det sist, hur god maten var, hur mycket du gillar gratisdrinkar, tacka för spelmutorna och sedan flikar du in lite fint: "By the way, i've sold my xbox so... would there be a chance that you'll release Red Dead Redemption for us hardcoregamers aswell? And by that i mean to the PC"

Snälla?

Sen när lirar hardcore gamers bara PC och i så fall vad är din definition av hardcore gamers?

Min definition är i alla fall någon som lirar spel och är väl insatt i spel. Jag ser mig själv som en hardcore gamer och har lirat extremt många spel både på PC och konsol. Har man lirat t.ex megaman 1-10 och kanske några till så tycker jag att man är minst lika hardcore som att ha spelat igenom hela C&C serien....

Medlem

kommer bli grymt! awesome att limited edition är billig också. dom gör förmodligen som med battlefield bc 2. dom addar typ 50 spänn så får man grejer tidigare.

Medlem

Ser fram emot det här så jäkla mycket.


signatur

Memento Mori

Medlem

Kan man ratta in radiokanaler när man rider på kusen?

Skoja bara... Känns som det här kan bli sweet! Redan bokat.

Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Gordon Freeman:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Gordon Freeman:

Frågade ni om en eventuell PC-release?

Ja, jag frågade lite informellt och fick ett ganska nekande svar. Fast det var å andra sidan inte folk från #utvecklarna jag träffade.

Kan du inte ringa dina vänner i San Diego och fråga?

Börja prata om hur kul ni hade det sist, hur god maten var, hur mycket du gillar gratisdrinkar, tacka för spelmutorna och sedan flikar du in lite fint: "By the way, i've sold my xbox so... would there be a chance that you'll release Red Dead Redemption for us hardcoregamers aswell? And by that i mean to the PC"

Snälla?

Sen när lirar hardcore gamers bara PC och i så fall vad är din definition av hardcore gamers?

Min definition är i alla fall någon som lirar spel och är väl insatt i spel. Jag ser mig själv som en hardcore gamer och har lirat extremt många spel både på PC och konsol. Har man lirat t.ex megaman 1-10 och kanske några till så tycker jag att man är minst lika hardcore som att ha spelat igenom hela C&C serien....

Nej konsolspelare räknas inte till hardcore gamers


signatur
Medlem

plockar nog upp det till pc.

även om inte föregångarn kom till pc så...

allt på denna motor har ju kommit till pc hittills , gta iv och force unleashed.

Medlem

Som folk redan hintant tidigare så finns det en risk att detta spel blir för mycket likt GTA vilket gör att man kanske är redan less innan man ens börjat.
Hur mycket jag än gillade GTA när det kom ut så är jag lite less på GTA principen. Jag har fortfarande inte spelat klart 4:an.

Medlem

Har faktiskt väldigt svårt att förstå kritiken till att det skulle vara för likt GTA (eller andra "öppen-värld-spel" för den delen).

Sandboxspelen är fortfarande en helt sjukt liten genre i jämförelse med nästan alla andra genres, man kan (nästan) räkna dom spelen på 2 händer (och dom bra spelen på en hand).

Om man nu tröttnat på denna genre så måste man ju VERKLIGEN ha toktröttnat på alla andra spelgenres miljoner gånger om vid det här laget, och då specellt skräpspel som CoD eller Gears of War som FZ höjer till skyarna - trots att den genren faktiskt bara blivit mångt mycket sämre, genom att man gjort den betydligt mer hjärndöd. Te.x att man börjar ta bort features mer och mer, snart är väl dom spelen som de gamla House of the Dead-spelen där man inte ens styr längre (och FZ jublar och ger det 5/5.. )


signatur
Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Gordon Freeman:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Gordon Freeman:

Frågade ni om en eventuell PC-release?

Ja, jag frågade lite informellt och fick ett ganska nekande svar. Fast det var å andra sidan inte folk från #utvecklarna jag träffade.

Kan du inte ringa dina vänner i San Diego och fråga?

Börja prata om hur kul ni hade det sist, hur god maten var, hur mycket du gillar gratisdrinkar, tacka för spelmutorna och sedan flikar du in lite fint: "By the way, i've sold my xbox so... would there be a chance that you'll release Red Dead Redemption for us hardcoregamers aswell? And by that i mean to the PC"

Snälla?

Sen när lirar hardcore gamers bara PC och i så fall vad är din definition av hardcore gamers?

Min definition är i alla fall någon som lirar spel och är väl insatt i spel. Jag ser mig själv som en hardcore gamer och har lirat extremt många spel både på PC och konsol. Har man lirat t.ex megaman 1-10 och kanske några till så tycker jag att man är minst lika hardcore som att ha spelat igenom hela C&C serien....

Din definition låter vettig mina öron, men för -mig- skall personen även ha, bruka och vara uppväxt med en PC. Personen bör även använda denna som främsta underhållningsmaskinen. Spelar han - utöver ovan nämnda - mycket på konsoler så är det bara ett plus. Naturligtvis skall personen även vara intresserad av spelnyheter, hårdvarunyheter och trender även om han eller hon inte nödvändigvis måste följa dom.

Men sure, det lär finnas lika många definitioner på "hardcoregamer" som det finns användare på FZ.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

12
Skriv svar