Warhammer Online får gratisklient

Medlem
Skrivet av anon_19389:
Skrivet av Neatherblade:

Wow och lotro har gratisklienter med, så det är väl bara mythic som är seg.

Njaäe? Har de verkligen det? Trial vet jag att de har, men man måste väl fortfarande köpa grundspelet för att uppgradera till ett riktigt konto?

Ifall man skapar ett "testkonto" så får man gratis ladda ner klienten.

Det är väl samma spel för alla? Endast kontot som har begränsningar?

Medlem

Vad kostar det per månad?

Är intresserad av att testa ett MMORPG, och då man får spelet gratis upp till level 10 känns det bra att testa detta, har aldrig lirat MMORPG förut


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

LotRO kan du också testa gratis i 14 dagar, och är du då snabb kommer du längre än till lvl 10. Eller ja, du behöver inte vara snabb föressten, det går hyffsat snabbt att levela på lägre nivåer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Dannie:
Skrivet av Neatherblade:

Wow och lotro har gratisklienter med, så det är väl bara mythic som är seg.

Njaäe? Har de verkligen det? Trial vet jag att de har, men man måste väl fortfarande köpa grundspelet för att uppgradera till ett riktigt konto?

Ifall man skapar ett "testkonto" så får man gratis ladda ner klienten.

Det är väl samma spel för alla? Endast kontot som har begränsningar?

Om man ville ha spela spelet var man tvungen att fylla i en CD-key, alltså köpa spelet


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Förstår inte folk som säger spelet är fult. Jag tycker det är underbart rätt ton på allt. Sedan är det ju ett mmo så man får ju inte förvänta sig Crysis. (om man då inte vill äta lagg fest).

Ett tips är ju att dra upp grafiken i max då, speciellt "Texture memory cache" då det ger lite klarare o skarpare texturer.

Gjorde mig en ny choppa o hur kan man inte älska utsendet på en orc? - http://files.gurkoz.com/images/war_kozmoz.jpg

Anyhow, bra spel med bra variation. Lite flera spelare skulle inte skada men man får passa på o göra det som passar vid rätt tidpunkt.

Sen är det europeiska forumet och GOA lite störande tröga men vi får hoppas de fasas ut i framtiden. Läste något nyligen på US forumet att någon ringt till supporten och undrade över character flytt mellan US och EU men att han skulle lugna sig för att de kanske skulle slå ihop dessa servers.

Sedan så får vi hoppas det blir lite fart när Ray från Bioware är med o fiddlar på ett hörn. Han verkar personligen gilla WAR så jag tror det är i goda händer. Jag hoppas på lite nytt kul content.

Vänta till din Choppa är så fullmatad med gear att den mäter 7x7 meter. Det är det absolut snyggast jag någonsin sett i ett spel. Brutalt häftiga!

Vi får även hoppas att GOA inte får fortsatt förtroende. (Det hände i DAOC för inte alltför länge sedan.)

Förresten, om någon vill spela med mig återfinns jag på Karak Azgal under namnet Snäll med min Rune priest.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ja som många säger, WAR:s PvP/RvR är nog fan ta mig den bästa jag varit med om, dock har jag pausat från WAR nu i några månader, måste ju kunna liea lite Eve med:D

Kommer ihåg när jag så vackert hade några beta nycklar över och fick med mig några Wow spelande polare och 2 st som aldrig kört ett mmo förut^^.
Vi köpte det och spelade ett bra tag, sen hoppade Wow-geeksen ur men jag och en till håller fortfarande på!!

Så ja väldigt über Pvp!!!
Och lite mer on-topic, tror nog att dom vill utöka deras spelarbas, visst dom har fått stänga ner och "merga" några servrar, men på dom stora som är kvar är det gott om folk:D

Medlem

Att det är ny content på G är väll ingen större nyhet?

Var runt 2 månader sen jag vet att iallafall två conceptart nissar fått jobbet tillbaka på Mytic.

Bara att hoppas - war var en mycket bra spel, dog lite för mig efter 80 och konstanta citysieges - har det blivigt någon förändring?

Medlem

Köpte mig spelet när det släpptes, slutat rätt fort för det var inte direkt intressant. Tänkte jag skulle prova nu när det är gratis igen och se vad som ändrats. Laddat ner klienten, patchat men får nu

"Authentication failed, please re-enter your login credentials."

Logga in på account management fungerar, bytt lösenord 3ggr men fortfarande samma. Snabbt googlande och ser att problemet har funnit sen release i stort sett. Inte tittat något mer än, har inte tid för tillfället. Någon som har nån snabb lösning?

Medlem

Du måste skapa ett nytt account för endless trial, det fungerar inte att spela gratis med ditt andra vad jag vet. (Man måste vara subscribed för att patcha.)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Har testat spelet, och det verkar lite småroligt. Fattar inte mycket, men det kommer väl..


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Bara att skicka ett PM med frågor om du vill

Vilken server/sida spelar du?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Funderade på att aktivera mitt konto igen men kan inte ens logga in med klienten. GOA, tack för att ni snabbt visade vilket misstag jag var nära att begå.

Medlem

Du måste vara subscribed för att logga in i klienten som jag tidigare skrev. Är det så konstigt?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Har två kompisar från småland, som snackade om WAR när vi lirade PR, så testade det nu, är level 24 Shaman på -Noran servern eller vad den heter. RvR (typ world pvp) funkar så mycket bättre än i WoW, vad jag har sett, och det är värt att döda motståndarna på ett annat sett, detta är ett pvp spel, inte direkt PvE. Träffade en pro old-school Quakespelare på servern och han sa att "war är där fps-spel möter wow", och lite så kan man väll säga om det.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Funderade på att aktivera mitt konto igen men kan inte ens logga in med klienten. GOA, tack för att ni snabbt visade vilket misstag jag var nära att begå.

Skit bakom Tangentbordet, skulle jag snarare säga.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av v1ctory:

Du måste vara subscribed för att logga in i klienten som jag tidigare skrev. Är det så konstigt?

Ok, jag erkänner. Detta fel hade jag väldigt mycket då jag körde spelet tidigare, vilket fick mig att bli irriterad väldigt snabbt. Läste även på deras forum att dom som subbar får också detta fel, 2/10 trådar handlar ju om detta fel.
Men, ja.. jag skulle hellre se att man kunde patcha spelet trots att man inte har en sub.
Jag hade även uppfattat det som att jag kan skapa karaktärer men inte spela dom över T1. Ville se om shaman-animationerna fortfarande var buggade.

NIB
Medlem

Älskade detta spel hårt. Men fick sluta efter ett år, då det inte gick kombinera med familjelivet längre. Hur länge finns ens karaktär kvar? Går ibland och längtar efter min Witch Elf.

Finns servern Eltharion kvar eller är den mergad?

Medlem
Skrivet av NIB:

Älskade detta spel hårt. Men fick sluta efter ett år, då det inte gick kombinera med familjelivet längre. Hur länge finns ens karaktär kvar? Går ibland och längtar efter min Witch Elf.

Finns servern Eltharion kvar eller är den mergad?

Tror inte det finns spelare kvar i Eltharion. Dom flesta från Order sidan i Eltharion har gått över till Karak Azgal och Destruction till Karak Norn har jag för mig.

Medlem
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av NIB:

Älskade detta spel hårt. Men fick sluta efter ett år, då det inte gick kombinera med familjelivet längre. Hur länge finns ens karaktär kvar? Går ibland och längtar efter min Witch Elf.

Finns servern Eltharion kvar eller är den mergad?

Tror inte det finns spelare kvar i Eltharion. Dom flesta från Order sidan i Eltharion har gått över till Karak Azgal och Destruction till Karak Norn har jag för mig.

Eltharion är stängd, Karak Azgal och Karak Norn är de två stora återstående Engelskspråkiga servrarna. Om det kommer många nya spelare vid en expansion eller liknande är Eltharion antagligen den första servern att öppnas igen.

@Punchbag Polly
Nästan alla animationsbuggar för de spelbara klasserna är borta, endast en av mina runepriest attacker "fastnar" ibland.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag hade en gång en orc som hette Klas. Inte så populärt på RP-servern, men söt var han!

Medlem

war har stor potential, men saknas spelare! och dungeons(för low lvls) och kanske lite bättre anim....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Köpte det för 3 dar sen. Skit bra spel
pvp är underbar

Inaktiv

Har börjat lira igen så jag söker guild på karak-norn servern. adda Amekhania "lvl 16 marauder"

Medlem
Skrivet av Badman:

Köpte det för 3 dar sen. Skit bra spel
pvp är underbar

Taskigt

Utslängda pengar, det där


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Malmstrm:
Skrivet av Xarvaz:

Ge de en chans gott folk! Bättre pvp/rvr får man definetivt leta efter!

Så sant, av dem flesta MMORPG spelen jag har spelat så har det var WAR som har haft det bästa pvpn som jag har spelat

Spela fler mmos ; )

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av Malmstrm:
Skrivet av Xarvaz:

Ge de en chans gott folk! Bättre pvp/rvr får man definetivt leta efter!

Så sant, av dem flesta MMORPG spelen jag har spelat så har det var WAR som har haft det bästa pvpn som jag har spelat

Spela fler mmos ; )

Säg ett som har bättre?

Och för guds skull, säg inte WoW, för det är helt galet mycket sämre!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av Malmstrm:
Skrivet av Xarvaz:

Ge de en chans gott folk! Bättre pvp/rvr får man definetivt leta efter!

Så sant, av dem flesta MMORPG spelen jag har spelat så har det var WAR som har haft det bästa pvpn som jag har spelat

Spela fler mmos ; )

Säg ett som har bättre?

Och för guds skull, säg inte WoW, för det är helt galet mycket sämre!

SWG Pre-CU ägde, kanske inte rent grafiskt eller animation däremot spelupplevelsen

Sen kanske det inte är bättre utan mer samma nivå som WAR, dock så tyckte jag WAR inte hade så mycket bättre grafik än de flesta gamla spelen samt att jag tyckte det var lite småtråkigt. Hade iofs coola chars...

Medlem
Skrivet av nekered:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av Malmstrm:
Skrivet av Xarvaz:

Ge de en chans gott folk! Bättre pvp/rvr får man definetivt leta efter!

Så sant, av dem flesta MMORPG spelen jag har spelat så har det var WAR som har haft det bästa pvpn som jag har spelat

Spela fler mmos ; )

Säg ett som har bättre?

Och för guds skull, säg inte WoW, för det är helt galet mycket sämre!

SWG Pre-CU ägde, kanske inte rent grafiskt eller animation däremot spelupplevelsen

Sen kanske det inte är bättre utan mer samma nivå som WAR, dock så tyckte jag WAR inte hade så mycket bättre grafik än de flesta gamla spelen samt att jag tyckte det var lite småtråkigt. Hade iofs coola chars...

Nu var det PvP vi pratade om, och inte nåt utav det du nämnde :/


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar