HBO Max - Lansering 26/10

Skribent
HBO Max - Lansering 26/10

Imorgon försvinner HBO Nordic och HBO Max lanseras i Sverige. Det innebär bl.a.:

  • Priset sänks från 109:-/månad till 89:-/månad eller 699:- per år

  • Utbudet utökas (som jag förstår det finns det inte listat exakt vad som kommer tillkomma)

  • Biofilmer från Warner Bros (t.ex. Dune) kommer finnas tillgängliga på tjänsten 45 dagar efter svensk biopremiär.

Moviezine har summerat det som avslöjats än så länge:
https://www.moviezine.se/nyheter/filmerna-och-serierna-pa-sve...

Nya filmpremiärer
"Dune"
"Godzilla vs Kong"
"Mortal Kombat"
"Space Jam: A New Legacy"
"The Batman" (2022)
"The Matrix Resurrections" (2022)
"The Suicide Squad"
"Tom & Jerry"

+mycket mer, kika in på länken ovan.

Mer information från HBO:
https://www.hbomax.com/se/sv

"HBO Max är en helt ny streamingtjänst med det bästa från Warner Bros., HBO, DC, Cartoon Network och mycket mer - samlat på samma plats för allra första gången. HBO Max lanseras i Sverige den 26 oktober 2021."

Har ni andra HBO Nordic idag och vad tror ni om nya HBO Max?
Kan vi hjälpas åt att hitta guldkornen som göms inom den nya tjänsten? Bara posta dina tips i tråden.

edit: Kommer även gå att titta på 3 enheter samtidigt, det är väl färre nu?

Medlem

Tror det blir riktigt nice! Hoppas på en uppdaterad spelare också då HBO Nordics är katastrofalt dålig!

Medlem

Intressant att dom väljer motsatt väg gentemot Netflix, då man sänker priset men ändå lägger till mer innehåll (om dom nu inte tar bort något förstås!)

Medlem

Hmm kom att tänka på en sak. Det är filmen Tom & Jerry. Men ifall man vill streama alla de klassiska avsnitten av Tom & Jerry, vart kikar man då?

Frilansare

Får vi mer än sönderkomprimerad 720p nu?

Chefredaktör
Skrivet av Laddemannen:

Tror det blir riktigt nice! Hoppas på en uppdaterad spelare också då HBO Nordics är katastrofalt dålig!

This!

Skribent
Skrivet av Joakim Bennet:

Får vi mer än sönderkomprimerad 720p nu?

Utvalda titlar i 4k står det. Finns inte mycket mer info än det tror jag. Jag har däremot inte snokat så mycket än.

Testpilot

Kommer inte nya Matrix ut i år?

Medlem

Om dom inte erbjuder 4k som standard är jag inte intresserad faktiskt.
Sen att dom har nya filmer bryr jag mig inte så mycket om, jag älskar att gå på bio!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Kommer inte nya Matrix ut i år?

25e dec står det på IMDB. Så nån månad efter det på max då

Skrivet av Lord Silver:

Intressant att dom väljer motsatt väg gentemot Netflix, då man sänker priset men ändå lägger till mer innehåll (om dom nu inte tar bort något förstås!)

Fast jag är inte jättenöjd med att jag, som HBO Nordic-prenumerant, måste hosta upp en årsprenumeration direkt på HBO Max för att få det nya sänkta priset. Så efter ett år är det förmodligen tillbaka till det gamla priset.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent
Skrivet av hannes.theorell:

Fast jag är inte jättenöjd med att jag, som HBO Nordic-prenumerant, måste hosta upp en årsprenumeration direkt på HBO Max för att få det nya sänkta priset. Så efter ett år är det förmodligen tillbaka till det gamla priset.

Fast nej? 89:-/månad är nya löpande priset. Slantar du för ett helt år blir det typ 60:-/månad. Eller tänkte du att hbo nordic prenumeranter borde fått betala 60:-/månad löpande?

Skrivet av Shadee:

Fast nej? 89:-/månad är nya löpande priset. Slantar du för ett helt år blir det typ 60:-/månad. Eller tänkte du att hbo nordic prenumeranter borde fått betala 60:-/månad löpande?

För trogen tjänst?
Nä, det är jag som fattade kommunikationen fel. 89kr/månad blir ju inte årspriset de erbjuder.

Urg, jag kommer få sitta någon timme med att hjälpa päronen installera den nya HBO-appen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det heter väl ändå "HBO Max Nordic"

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Hmm kom att tänka på en sak. Det är filmen Tom & Jerry. Men ifall man vill streama alla de klassiska avsnitten av Tom & Jerry, vart kikar man då?

Finns en del avsnitt på vanliga HBO Nordic (kanske 25st). Antar att det finns på HBO Max också då. Jag och barnen har kollat igenom dem (med stor skadeglädje).

Skribent
Skrivet av hannes.theorell:

För trogen tjänst?
Nä, det är jag som fattade kommunikationen fel. 89kr/månad blir ju inte årspriset de erbjuder.

Urg, jag kommer få sitta någon timme med att hjälpa päronen installera den nya HBO-appen.

Jag gjorde samma misstag först. Lätt hänt när det handlar om en generell prissänkning på streaming.

Kom ihåg att det dina föräldrar har sparat på "min lista" (eller vad nu hbo kallr det) inte följer med till nya appen, så du måste hjälpa dem med det också

Edit: däremot har du säkert rätt i att priset är tillbaka på dagens nivå igen om cirka ett år.

Skrivet av Rakoon:

Det heter väl ändå "HBO Max Nordic"

Nja, tveksam. Jag tror epitetet nordic försvinner helt. Hemsidan heter hbomax och det benämns som hbomax överallt.

Billig peng för mycket nöje.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

När det gäller HBO Nordic har jag i flera år "röstat med pengarna" med andra ord inte betalat ett öre för deras tjänst.
På en 65" så ser HBO Nordic förjävligt ut på ren svenska.

Nu kan jag äntligen med gott samvete ge dom mina pengar igen

Får hoppas att det blir 4K, Dolby Vision och Dolby Atmos precis som jänkarna har.

Medlem

Så folk, som redan har konto på HBO nordic övergår autmagiskt till nya tjänsten eller måste man regga ett nytt?

Skribent
Skrivet av Gaara:

Så folk, som redan har konto på HBO nordic övergår autmagiskt till nya tjänsten eller måste man regga ett nytt?

Kontot blir flyttat automatiskt, men du måste ladda ner den nya hbo max-appen, logga in på nytt och börja om med "min lista".

Så har jag förstått det i alla fall.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Kontot blir flyttat automatiskt, men du måste ladda ner den nya hbo max-appen, logga in på nytt och börja om med "min lista".

Så har jag förstått det i alla fall.

Min uppfattning med.

Skribent

Appen på min LG uppdaterades precis.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Frilansare

Are we there yet?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Are we there yet?

Den är uppe nu, nya kunder får 50% livet ut så länge man kör på. Undrar om befintliga Nordic-kunder också blir erbjudna det?

Schysst erbjudande. Kan någon säga något gällande kvalitén på innehållet (främst serierna)? Vore guld att kunna avnjuta succession i 4k.


signatur

Go home and be a family man!

Skribent
Skrivet av hofwing:

Den är uppe nu, nya kunder får 50% livet ut så länge man kör på. Undrar om befintliga Nordic-kunder också blir erbjudna det?

Tror inte det. Befintliga kunder får ett år för 699:- annars 89:-/månad

Då fick @hannes.theorell rätt ändå, att det är skillnad på priset för nya och gamla kunder. Känns som jag kommer höra av mig ikväll och ifrågasätta varför nya kunder är viktigare än de befintliga. Få se vad de säger.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Tror inte det. Befintliga kunder får ett år för 699:- annars 89:-/månad

Då fick @hannes.theorell rätt ändå, att det är skillnad på priset för nya och gamla kunder. Känns som jag kommer höra av mig ikväll och ifrågasätta varför nya kunder är viktigare än de befintliga. Få se vad de säger.

Jag slutade med HBO någon gång förra året men räknas ändå som en ny kund vilket är lite ovanligt. Men 45kr i månaden är inget att klaga över

Medlem
Skrivet av Shadee:

Tror inte det. Befintliga kunder får ett år för 699:- annars 89:-/månad

Då fick @hannes.theorell rätt ändå, att det är skillnad på priset för nya och gamla kunder. Känns som jag kommer höra av mig ikväll och ifrågasätta varför nya kunder är viktigare än de befintliga. Få se vad de säger.

Det är rätt svinigt, undrar om de tänkt höja prisererna inom ett år då och fortsätta ge gamla kunder 699:-/år

Om man tecknar nu så får man ju 50% rabatt men den baseras såklart på fullpriset
Det kostar ju $14.99 i USA så det är nog den nivån vi kan räkna med här också efter deras nystartskampanj är slut

Medlem

Registrerade mig och browsade lite i morse.

- Profiler har nu lagts till vilket är väldigt välkommet
- Mycket stabilare app (testat android-telefon samt android-tv)
- Bildkvalitet kan nu jämföras med andra tjänster. Utvalda titlar har 4K

Känns väldigt värt 45kr i månaden men då gäller det ju också att man konstant är medlem för om man säger upp det en gång är det 89kr som gäller sen om man återaktiverar.

Hoppas de lägger till så man kan sortera filmer och serier för sig i "min lista".

Överlag nöjd!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Jag hade HBO Nordic och fick mycket riktigt den nya summan på 89:-/månad.
Men jag sa upp det kontot lite snabbt och startade ett nytt med en annan mail och fick då rabatten på 45:-/månaden.
Med andra ord det är väldigt enkelt att komma runt, men det känns som att trogen kund borde få det priset snarare än ny.

Skriv svar