FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)
Är det bara jag som har panik inför nästa veckas deltävling? Testade nyss Monaco för första gången. Hur i hela friden håller man kvar bilen på vägen?
Det gör man inte... Se upp för staketet av trä längs med sidan av vägen på vissa sträckor!
Fick till slut ro att ge mig på tyskland, vilket alltid är ett nervöst rally. Försökte hålla mig ren men ändå lite tempo, men kunde som vanligt inte rå på combatsanta i första halvan. Vet inte vad hen gör den sista halvan, men misstänker att slaktandet av mina tider fortsätter. Kändes som jag fick en hygglig SS5 iaf, så får se om jag kanske kunde utmana lite där.
Ändrade setup vid service, vilket tog en sträcka att vänja sig vid så SS4 blev inte riktigt bra.
Generellt nöjd, kunde gjort bättre men jag vet iaf vart tiden försvann
Det gör man inte... Se upp för staketet av trä längs med sidan av vägen på vissa sträckor!
”Trä” är ju en rätt grov underskattning 🤣
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
En onboard från när Sebastian Loeb körde Monte Carlo-rallyt 2015 på just Col de Turini, ganska tydligt hur försiktigt det körs när de börjar komma till delar med isfläckar och generell halka. Ser ut som om versionen i Dirt Rally 1 och 2 är en bra represenation av den riktiga sträckan!
Är det bara jag som har panik inför nästa veckas deltävling? Testade nyss Monaco för första gången. Hur i hela friden håller man kvar bilen på vägen?
Sänk farten. Om du har taskigt grepp så har alla andra det också.
En onboard från när Sebastian Loeb körde Monte Carlo-rallyt 2015 på just Col de Turini, ganska tydligt hur försiktigt det körs när de börjar komma till delar med isfläckar och generell halka. Ser ut som om versionen i Dirt Rally 1 och 2 är en bra represenation av den riktiga sträckan!
Sträckan såg mycket mer teknisk ut IRL än i spelet. Det hade varit mycket spännande att se nåt liknande i spelet.
Halloj, ny i gemenskapen här.
Körde första racet igår och det gick, som väntat rätt dåligt. Hade som målsättning att iallafall ta mig i mål men ett träd på sista sträckan tyckte annorlunda. Brukar normalt sett aldrig spela med realistiska skador i bilspel så det var inte helt lätt, jäkligt skoj dock!
Cause i need to watch things die
Ont om tid så hoppade rakt in utan att känna på bilen/sträckorna innan. Dessutom så har min handbroms havererat så det blev alldeles för spännande på första sträckan. Var svårare än jag trodde att åka utan handbroms, den behövs ju ofta som säkerhetslina om man kommer lite för fort in i vissa hårnålar.. Blev några "overshoots" på SS1 sen tog det ett par sträckor innan jag kände något sånär förtroende för bilen.
Inga incidenter på resten av sträckorna, bara lite allmänt slarv här och där
God tisdag på er rally-vänner!
Lite seg hantering denna vecka, jag ber om ursäkt återigen. Jag behövde en dags vila efter helgens F1-lopp, men nu har den enorma klumpen i magen lagt sig lite och naglarna vuxit ut igen så här kommer resultaten från rallyt i Das Deutschland!
TOP 3
Combatsanta står återigen längst upp på pallen med en trippel, hur länge ska segertåget hålla sig? Vi gratulerar till ännu en stark insats och delar ut 35 kakor till herrn!
Arete letar sig in på en andraplats ca 17-18 sekunder bakom Combatsanta. Det var en mycket jämn fight där det ibland rörde sig om sekunden upp till Combatsanta på vissa sträckor. Bra jobbat säger vi till Arete!
Limpler slår sig in på en tredjeplats i säsongens andra rally, omkring 6 sekunder efter Arete på andraplatsen. Det är tydligt att det är tight i toppen och denna säsongen kommer man få fightas hårt för poängen!
Tysklands rally är över och så är även vår visit i de "trygga" bilarna i klassen R5. Det var många som tog sig hela vägen i mål denna vecka, enbart 2st DNF samt 1st DQ på grund av fel bilval. Bra jobbat allihopa!
POWER STAGE
06:01.118 - Combatsanta - 5 poäng
06:03.352 - Bogani- 4 poäng
06:04.485 - Arete - 3 poäng
06:06.052 - Limpler - 2 poäng
06:07.285 - Ludde - 1 poäng
NÄSTA RALLY
Denna vecka är det Monte Carlo som gäller, så det är riktigt tråkiga underlag (och riktigt bräckliga vägräcken) blandat med en ganska så bångstyrig bil, nämligen Grupp A-värstingen Lancia Delta HF Integrale! Se till att välja rätt bil för att undvika disken.
Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen
God tisdag på er rally-vänner!
Lite seg hantering denna vecka, jag ber om ursäkt återigen. Jag behövde en dags vila efter helgens F1-lopp, men nu har den enorma klumpen i magen lagt sig lite och naglarna vuxit ut igen så här kommer resultaten från rallyt i Das Deutschland!
TOP 3
Combatsanta står återigen längst upp på pallen med en trippel, hur länge ska segertåget hålla sig? Vi gratulerar till ännu en stark insats och delar ut 35 kakor till herrn!
Arete letar sig in på en andraplats ca 17-18 sekunder bakom Combatsanta. Det var en mycket jämn fight där det ibland rörde sig om sekunden upp till Combatsanta på vissa sträckor. Bra jobbat säger vi till Arete!
Limpler slår sig in på en tredjeplats i säsongens andra rally, omkring 6 sekunder efter Arete på andraplatsen. Det är tydligt att det är tight i toppen och denna säsongen kommer man få fightas hårt för poängen!
Tysklands rally är över och så är även vår visit i de "trygga" bilarna i klassen R5. Det var många som tog sig hela vägen i mål denna vecka, enbart 2st DNF samt 1st DQ på grund av fel bilval. Bra jobbat allihopa!
POWER STAGE
06:01.118 - Combatsanta - 5 poäng
06:03.352 - Bogani- 4 poäng
06:04.485 - Arete - 3 poäng
06:06.052 - Limpler - 2 poäng
06:07.285 - Ludde - 1 poäng
NÄSTA RALLY
Denna vecka är det Monte Carlo som gäller, så det är riktigt tråkiga underlag (och riktigt bräckliga vägräcken) blandat med en ganska så bångstyrig bil, nämligen Grupp A-värstingen Lancia Delta HF Integrale! Se till att välja rätt bil för att undvika disken.
Helt makalöst att man kan hålla sån fokus som måste krävas för att köra så fort och under så varierande förutsättningar! Bra kört där i toppen! 👌
Ja den där videon gör ju att det känns lite bättre när man krypkör genom vänster 2
Monte Carlo tillhör inte mina favoriter, det är ju ren överlevnad ! Jag fick nå strul med att jag inte var inloggad på steam när jag gick i mål på SS 2, fan tänkte jag, nu blev det ingen tid registrerad, men en omstart av datorn så såg jag att tiden var reggad så det var bara att fortsätta.
2 Filmer på körningen.
Bara jag som inte kommer åt https://dirtrally2.dirtgame.com/clubs ?
Bara jag som inte kommer åt https://dirtrally2.dirtgame.com/clubs ?
Funkar för mig!
Funkar för mig!
Ja nu funkade det. Verkar som de var något strul med PSN login.
Blev en DNF på SS4. Kom upp på en snövall och gled några meter ner och fick en härlig "Terminal Damage". Tror att jag tidigare i tråden gjort uttryck för vad jag tycker om Monte carlo i DR2 så jag ska bespara er det Hade tänkt att ta 2st DNS i rad här nu men fick av någon outgrundlig anledning för mig att ändå köra... Big mistake! Men å andra sidan vet jag nu med säkerhet att jag aldrig kommer att köra någon sträcka i det "Rallyt" igen i mitt liv.
Vi ses i Wales...

Efter en total katastrof i Polen och en DNS i Tyskland pga sjukdom så var det riktigt gött att ha ett rally i Monaco utan några större problem!
Jag verkar vara en av de konstiga människorna som faktiskt gillar Monaco men det gäller mest med RWD-bilar. (Älskar att slira runt i 100% is-sektionerna 😊)
Precis som @Arete skrev så tyckte jag också att det var svårt att få känsla för vad exakt Lancian ville göra och det gjorde att jag inte riktigt fick till 100% självförtroende när det var riktigt halt.
Men men, jag är riktigt nöjd, nu gäller det bara att hålla tempot uppe resten av säsongen! 😅
SS3, min starkaste sträcka jämfört med fältet, plus ett riktigt läskigt moment vid 02:45 😂
SS6 Powerstage:
Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer
Efter en total katastrof i Polen och en DNS i Tyskland pga sjukdom så var det riktigt gött att ha ett rally i Monaco utan några större problem!
Jag verkar vara en av de konstiga människorna som faktiskt gillar Monaco men det gäller mest med RWD-bilar. (Älskar att slira runt i 100% is-sektionerna 😊)
Precis som @Arete skrev så tyckte jag också att det var svårt att få känsla för vad exakt Lancian ville göra och det gjorde att jag inte riktigt fick till 100% självförtroende när det var riktigt halt.
Men men, jag är riktigt nöjd, nu gäller det bara att hålla tempot uppe resten av säsongen! 😅
Snyggt kört! Har undrat vart du tagit vägen. Kul att ha dig tillbaka igen!
SS3, min starkaste sträcka jämfört med fältet:
https://www.youtube.com/watch?v=LBxZC8Epb1o
SS6 Powerstage:
https://www.youtube.com/watch?v=X61K9ru32lc
Grymt snyggt! Har du provat att köra Dirt med handkontroll i VR? Går det ens eller blir man helt mindfuckad? Har en Quest 2 som jag aldrig har provat till vanliga pc-spel men saknar ratt.
Grymt snyggt! Har du provat att köra Dirt med handkontroll i VR? Går det ens eller blir man helt mindfuckad? Har en Quest 2 som jag aldrig har provat till vanliga pc-spel men saknar ratt.
Nej, jag har inte testat att köra med en xbox-kontroll eller liknande men jag tror inte att det ska vara några problem. Det riktigt häftiga med att köra bilspel i VR är ändå känslan av att faktiskt sitta i bilen och den borde nog finnas kvar lite även utan ratt.
Plus så tror jag att du kommer tycka att det är lättare att "placera" bilen där du vill, det är den främsta fördelen med VR i Dirt Rally tycker jag 😄
Absolut värt att prova i alla fall!
Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer
Äntligen måndag!
Det är ny vecka, full av möjligheter och sånt! Och som grädde på moset kommer här även resultaten från förra veckans rally, WOW!
TOP 3
Patch gör en form av comeback i FZDZ och letar sig hela vägen upp på förstaplatsen, riktigt starkt jobbat! Det var en tuff fight mellan Patch och vår man på P2 men i slutändan är det alltså Patch som kammar hem det med en marginal på strax under 5 sekunder. Snyggt jobbat!
PV_544_1965 slår sig in på en andraplats i Monaco, säsongsbästa för honom! Som sagt var det nästan löjligt nära att det blev en förstaplats denna vecka, men det räckte alltså inte riktigt hela vägen. Men, man ska inte hänga läpp för en andraplats i Monte Carlo, det är ändå grymt bra jobbat!
Lerb når på något sätt upp till en tredjeplats, inför sista sträckan låg jag på en stadig femteplats ca 2 sekunder efter Thorellski och Arete, men de båda måste råkat ut för något för när målsnöret nåddes på sträcka 6 var jag uppe på pallen. Ibland ska man ha flyt!
Monaco är över, ÄNTLIGEN tänker nog vissa *host* Combatsanta *host* Tack alla som var med och sladdade denna veckan, och grattis alla som tog sig hela vägen!
POWER STAGE
07:35.764 - PV_544_1965 - 5 poäng
07:35.995 - Patch - 4 poäng
07:44.942 - Lerb - 3 poäng
07:53.021 - Thorellski - 2 poäng
07:56.729 - Arete - 1 poäng
NÄSTA RALLY
Vi packar ihop vår bröte och beger oss till varmare klimat, närmare bestämt Spanien! Här ska vi försöka överleva i klassen Rally GT, där det dessutom är fritt bilval! Vågar man gå all-in på dödsmaskinen från Porsche eller ska man köra lite mer safe och välja något i stil med Aston Martin? Det återstå att se, kör hårt
Äntligen måndag!
Det är ny vecka, full av möjligheter och sånt! Och som grädde på moset kommer här även resultaten från förra veckans rally, WOW!
TOP 3
Patch gör en form av comeback i FZDZ och letar sig hela vägen upp på förstaplatsen, riktigt starkt jobbat! Det var en tuff fight mellan Patch och vår man på P2 men i slutändan är det alltså Patch som kammar hem det med en marginal på strax under 5 sekunder. Snyggt jobbat!
PV_544_1965 slår sig in på en andraplats i Monaco, säsongsbästa för honom! Som sagt var det nästan löjligt nära att det blev en förstaplats denna vecka, men det räckte alltså inte riktigt hela vägen. Men, man ska inte hänga läpp för en andraplats i Monte Carlo, det är ändå grymt bra jobbat!
Lerb når på något sätt upp till en tredjeplats, inför sista sträckan låg jag på en stadig femteplats ca 2 sekunder efter Thorellski och Arete, men de båda måste råkat ut för något för när målsnöret nåddes på sträcka 6 var jag uppe på pallen. Ibland ska man ha flyt!
Monaco är över, ÄNTLIGEN tänker nog vissa *host* Combatsanta *host* Tack alla som var med och sladdade denna veckan, och grattis alla som tog sig hela vägen!
POWER STAGE
06:01.118 - PV_544_1965 - 5 poäng
06:03.352 - Patch - 4 poäng
06:04.485 - Lerb - 3 poäng
06:06.052 - Thorellski - 2 poäng
06:07.285 - Arete - 1 poäng
NÄSTA RALLY
Vi packar ihop vår bröte och beger oss till varmare klimat, närmare bestämt Spanien! Här ska vi försöka överleva i klassen Rally GT, där det dessutom är fritt bilval! Vågar man gå all-in på dödsmaskinen från Porsche eller ska man köra lite mer safe och välja något i stil med Aston Martin? Det återstå att se, kör hårt
Verkar vara fel på sträcktiderna på Power Stage ? Men poängen stämmer.
Verkar vara fel på sträcktiderna på Power Stage ? Men poängen stämmer.
Tack, fixar
Hmm, rally gt.. Det är något jag knappt rört. Körde en daily challenge här förra veckan, bör ha varit rally gt och kan ha varit Spanien. Hiskeliga hastigheter. Kändes som jag kommit in i ett arkadläge. Lite för lätt på nåt sätt, men kanske en mer påtaglig downforce i de hastigheterna hade den effekten på känslan.
Edit: JINX - jag inser att jag kommer ligga klistrad i en husvägg i tredje kurvan med terminal damage. 😅
Edit 2... Ah, det var Group B Peugeot jag körde. Kommer bli spännande. Rätt bra klös i Chevan (ett snabbtest med tangetbord hah).