Roblox är nu USA:s högst värderade spelföretag

Robot
Roblox är nu USA:s högst värderade spelföretag

Och därmed får Activision Blizzard se sig slagna på fingrarna.

#Activision-blizzard, #Roblox


Medlem

Finns det några över 10 som spelar Roblox?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Finns det vuxna som spelar tv-spel? 😉

Medlem

Helt jävla sjukt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns det några över 10 som spelar Roblox?

Vuxna dör, barn föds. Det föds fler än vad som dör. *End of poet

Roblox, Mojang och Nintendo kommer endast bli större med tiden, dagens Lego TM.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Inget jag vart inne på själv, men har ju växt fram som en otrolig spelskapar platform, finns folk som blivit miljonärer på sina skapelser där.

en del spel ser inte alls ut som något som skulle vara skapat i robolox längre

Medlem
Skrivet av danskung:

Vuxna dör, barn föds. Det föds fler än vad som dör. *End of poet

Roblox, Mojang och Nintendo kommer endast bli större med tiden, dagens Lego TM.

När du säger så skulle jag inte ha minskat på mitt Robloxinnehav på börsen. Nåväl!

Medlem
Skrivet av danskung:

Vuxna dör, barn föds. Det föds fler än vad som dör. *End of poet

Roblox, Mojang och Nintendo kommer endast bli större med tiden, dagens Lego TM.

Alltså att skriva Nintendo i samma mening som Roblox och Mojang ändå...

eld
Medlem
Skrivet av Ribcage:

När du säger så skulle jag inte ha minskat på mitt Robloxinnehav på börsen. Nåväl!

Det är väldigt svårt att säga, Roblox är inte en självklarhet, och lever på en massa saker som lätt kan börja regleras.

Men just nu är ju folk hype över aktien.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Inget jag vart inne på själv, men har ju växt fram som en otrolig spelskapar platform, finns folk som blivit miljonärer på sina skapelser där.

en del spel ser inte alls ut som något som skulle vara skapat i robolox längre

https://youtu.be/vfKnh0L0RpU

Finns det där på Roblox sida så är det verkligen annorlunda mot för hur spelen brukar vara/se ut.
Bonusdottern brukar spela Roblox och tvinga mig att vara med... en del spel kan vara lite småkul i början men det mesta är ju skräp enligt mig. För att inte tala om RP spelen där man kan rollspela som fåglar, katter, hönor och diverse andra djur, skittråkigt men hon tycker det är kul.
Vore det inte för henne skulle jag aldrig spela Roblox själv...

Medlem
Skrivet av eld:

Det är väldigt svårt att säga, Roblox är inte en självklarhet, och lever på en massa saker som lätt kan börja regleras.

Men just nu är ju folk hype över aktien.

Jo, precis. Jag är inte nog säker på aktien så efter rusningen sålde jag bort på toppen så jag enbart har vinst kvar där. Kan gå lite hur som helst och mitt i allt blir det ute med Roblox.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Alltså att skriva Nintendo i samma mening som Roblox och Mojang ändå...

De har till stor del samma kundbas oavsett ifall Mojang och Nintendo gör betydligt bättre spel.

Nintendo kan släppa vad som helst med namnet Pokemon och det kommer sälja som guld. Pokemon drar in mer pengar än Zelda, trots det släpps Pokemon shield som ser ut som något någon en ensam indie utvecklare slängt ihop i Unity. Men oavsett vad säljer det som glass.

Spelar massa Minecraft och mitt favorit Pokemon spel är black and white utifrån kvalitet på storyn.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns det några över 10 som spelar Roblox?

Jag spelade några timmar med dottern idag och tycker det finns en hel del bra grejer där som man kan chilla med. Tycoon-spelen är nog min favorit.

Man hade ju älskat att ha något som Roblox när man själv var ung.

Medlem

Känner mig nästan lika gammal nu som för något år sedan när jag frågade någon vad en ”hashtag” var…

Men vad är roblox? Ett spel? En community?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Jag spelade några timmar med dottern idag och tycker det finns en hel del bra grejer där som man kan chilla med. Tycoon-spelen är nog min favorit.

Man hade ju älskat att ha något som Roblox när man själv var ung.

Ja jag har barn också som spelat Roblox. Dom spelar ibland fortfarande men när det var som mest aktuellt så provade jag spela med dom men fann inget personligt nöje i spelen.
Minecraft var däremot kul att spela med dom, då var det mer dom som blev less att spela med mig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Passar dagens rastlösa barn, finns alltid nått nytt spel att testa. För att inte tala om alla youtubers som lever på roblox.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Känner mig nästan lika gammal nu som för något år sedan när jag frågade någon vad en ”hashtag” var…

Men vad är roblox? Ett spel? En community?

En plattform där folk kan skapa bland annat spel och dela med andra. Finns alla möjliga genrer att hitta, allt från Counter Strike till Rollercoaster Tycoon. Och squid game så klart.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja jag har barn också som spelat Roblox. Dom spelar ibland fortfarande men när det var som mest aktuellt så provade jag spela med dom men fann inget personligt nöje i spelen.
Minecraft var däremot kul att spela med dom, då var det mer dom som blev less att spela med mig

Ja, mina barn spelar också en hel del skräp på Roblox, men när dom låter mig bestämma så brukar jag lyckas hitta något som funkar. Har även suttit en del i Roblox Studio och skapat olika plattformsbanor som jag utmanar dom med. Brukar bli ganska kul.

ELF
Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Inget jag vart inne på själv, men har ju växt fram som en otrolig spelskapar platform, finns folk som blivit miljonärer på sina skapelser där.

en del spel ser inte alls ut som något som skulle vara skapat i robolox längre

https://youtu.be/vfKnh0L0RpU

Trodde aldrig jag skulle säga detta. Men Roblox ser ju helt plötsligt intressant ut. Detta ser ju roligare ut än dagens BF spel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Google trends sökresultat (Roblox)

1 - Philippines: 100
2 - Peru: 31
3 - Georgia: 29
4 - Ecuador: 20
5 - Thailand: 13

46 - Sweden: 6

Inaktiv

Spel som Fortnight, Roadblocks och My Craft är bland de populäraste i världen och folk undrar varför utvecklare som Dice etc inte lyssnar på oss "gamla rävar" och Bf hamnar längre och längre ifrån sin rötter.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Inget jag vart inne på själv, men har ju växt fram som en otrolig spelskapar platform, finns folk som blivit miljonärer på sina skapelser där.

en del spel ser inte alls ut som något som skulle vara skapat i robolox längre

https://youtu.be/vfKnh0L0RpU

Jag har inte sett någonting om Roblox innan , men hör inte till målgruppen direkt heller. Jag kan också förstå hur det här kan nå popularitet i olika delar av världen, speciellt där spel som i klippet du länkade kanske inte är ekonomiskt tillgängligt bland målgruppen annars. Själv skulle jag ju inte spendera mina få speltimmar jag har i veckan på något som så ut sådär ens om jag fick betalt för det...jag tvingas prioritera bort allt annat än det jag gillar absolut mest ändå nu för tiden.

Oavsett...vilka vansinniga summor det handlar om!

Medlem

Det här trodde jag inte, visste att det var populärt, men inte i dom här nivåerna.
Men är det spekulation på aktien eller får andras ungar köpa hur mycket robucks som helst? Mina ungar har fått det en enda gång sen dom började spela. För dom får väl inte samla in data om barn enligt amerikansk lag. Eller majoriteten av spelarna kanske är äldre.

Jag är förvånad och samtidigt undrande hur en sån här företagsmodell kan bli det mest värdefulla företaget.
Känns som att den globala ekonomin är helt bananas nu för tiden.

eld
Medlem
Skrivet av beltet:

Jag är förvånad och samtidigt undrande hur en sån här företagsmodell kan bli det mest värdefulla företaget.
Känns som att den globala ekonomin är helt bananas nu för tiden.

Låt andra göra arbetet, ta en stor procent av försäljningen, ignorera upphovsrättsbrott.

1
Skriv svar