Amiga Mini har releasedatum - Släpps i mars 2022

Robot
Amiga Mini har releasedatum - Släpps i mars 2022
Medlem

Coolt, och man har kört de flesta av spelen som är med 👍😀


signatur

Jäh!

Skribent

Super Cars asså. Det var någon vinter för en herrans massa år sedan när jag och en polare plöjde det varje kväll. Riktigt roligt och beroendeframkallande.

Medlem

Amiga var före min tid men kul för de som får nostalginerven kittlad.

Medlem

Vilket skämt, 1500kr för 25spel gamla spel?

Va på ica maxi för några dagar sedan och såg en gameboy liknande makapär som kostade 149kr, det va 200spel på den...

Medlem

Den där musen alltså, den är så rå! För ”några” år sen blev jag också imponerad av den, fast av en helt annan anledning.

Skribent
Skrivet av Aggur:

Den där musen alltså, den är så rå! För ”några” år sen blev jag också imponerad av den, fast av en helt annan anledning.

Ergonomi var inte det första som de tänkte på då! Tänker direkt på NES-handkontrollerna. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Flo
Medlem

Ett skämt! Amiga 500 hade ingen handkontroll, den hade joystick!

Medlem

Köp eller inte beror helt på om de fixat Chupa Chups-licens för Zool. Remastern på Steam är ju ospelbar.

Medlem

Oj! Kul!
Kan jag prokrastrinera lite till med att fräscha upp min A500.
Extra roligt också att många av ens favoritspel fanns med bland de 25 som kommer med.
Tummen upp för min del alltså.


signatur

/MJ

Medlem

Vad hände med Tac2?

Medlem

Går säkerligen att lägga in alla spel man vill men det är synnerligen märkligt imo att inte They came from the desert är med

Medlem

Synd att de inte släpper den med en digital-joystick (enda rätta), då bra sådana i princip ej finns nu.
Amiga spelad med styrkors blir missvisande för den yngre gamern och en mycket sämre faktisk kontroll och upplevelse.

wico command control eller tac-2 already... jisses vilka [insert].

(edit: oj sen på bollen)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

1299:- på Webhallen, har bokat sedan tidigare. Det kan läggas till att man kan ladda ner spel och lägga på usb så det är ju i praktiken väldigt mycket mer spel än de 25 som följer med.
Ett annat plus är att den även spelar 1200-spelen som släpptes.

KoP
Medlem
Skrivet av Gaara:

Vilket skämt, 1500kr för 25spel gamla spel?

Va på ica maxi för några dagar sedan och såg en gameboy liknande makapär som kostade 149kr, det va 200spel på den...

Ja.. och 195 utav dom där inbyggda spelen på dom där gameboy-liknande makapärerna är copy-paste-noname skit. Du får ju dessutom inte möjligheten att plugga in en usb-sticka och spela tusentals andra fin-fina spel. 😒

Sen kan man alltid debattera huruvida det är värt att skaffa denna Mini Amiga kontra att köra en likvärdig emulator på pc'n. Men jo, personligen tycker jag det.

Är uppväxt med Amigan och dessa spel och tycker att det är en ganska stilig liten kopia utav en A500, dessutom så lockar enkelheten i att bara plugga in den i tv'n å köra.

Medlem

Tss, handkontroll? Tac-2 ska det vara, tack!

Inaktiv

Många av spelen är väldigt bra, men saknar "Bards Tale" och "Eye of the Beholder"

KoP
Medlem
Skrivet av Emblaz:

Går säkerligen att lägga in alla spel man vill men det är synnerligen märkligt imo att inte They came from the desert är med

Inga Cinemaware titlar är med. Går ju inte att säkra alla licenser, dessutom är Cinemaware fortfarande halvt aktiva.

Borde dock ha gått att ordna på något sätt då Cinemaware var ganska stora under Amiga-eran.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vilket skämt, 1500kr för 25spel gamla spel?

Va på ica maxi för några dagar sedan och såg en gameboy liknande makapär som kostade 149kr, det va 200spel på den...

Haha såg den oxå.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Vilket skämt, 1500kr för 25spel gamla spel?

Va på ica maxi för några dagar sedan och såg en gameboy liknande makapär som kostade 149kr, det va 200spel på den...

Mm för det är säkert 200 unika spel på den... Makapär är kanske rätt ord då.

Medlem

Vi har förbokat den sedan den först utannonserades.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Inget Wings of Fury? 😥

Medlem

The Bug joystick ska det va!

Medlem
Skrivet av shelter:

Tss, handkontroll? Tac-2 ska det vara, tack!

Du kan använda en Tac-2 om du har en sådan här adapter.
https://www.retronicdesign.com/en/

Eller ja, adaptern fungerar i alla fall med C64 Mini som dom släppte härom året, så det fungerar nog på deras kommande Amiga Mini också.

Medlem

joypad liknar den till CD32 så helt off är det inte. Färgerna liknar den Gravis joypaden som fanns och jag hade till min amiga. Det jag är mest intresserad av är musen och hur storleksmässigt den matchar originalet. Kanske det går modda och få trådlös. Jag hade varit intresserad av att bara köpa musen faktiskt till att köra på en Amiga emulator. Detta lär ju ändå vara någon form av ARM SBC.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Visst är smaken som baken men jag tycker valet av spel är mycket underligt. Många titlar som är ytterst ointressant idag (även då) och många pärlor som missats som absolut ska ges möjlighet att upplevas igen.

Var är?

Battle Squadron - The Destruction Of the Barrax Empire {1989}
Black Crypt
Cannon Fodder
Elvira - Mistress Of the Dark
Eye Of the Beholder II - The Legend Of Darkmoon
Heimdall 2 - Into the Hall Of Worlds
Leander
Lemmings
Moonstone - A Hard Days Knight
Panza Kick Boxing
Pegasus
Pinball Fantasies
Pirates
Sensible World Of Soccer
Switchblade II
The Chaos Engine
The First Samurai
The Secret Of Monkey Island
Turrican II - The Final Fight
Virocop
Wolfchild
Z-Out

Medlem
Skrivet av 680xx:

Visst är smaken som baken men jag tycker valet av spel är mycket underligt. Många titlar som är ytterst ointressant idag (även då) och många pärlor som missats som absolut ska ges möjlighet att upplevas igen.

Var är?

Battle Squadron - The Destruction Of the Barrax Empire {1989}
Black Crypt
Cannon Fodder
Elvira - Mistress Of the Dark
Eye Of the Beholder II - The Legend Of Darkmoon
Heimdall 2 - Into the Hall Of Worlds
Leander
Lemmings
Moonstone - A Hard Days Knight
Panza Kick Boxing
Pegasus
Pinball Fantasies
Pirates
Sensible World Of Soccer
Switchblade II
The Chaos Engine
The First Samurai
The Secret Of Monkey Island
Turrican II - The Final Fight
Virocop
Wolfchild
Z-Out

I ett usb minne nära dig

Medlem
Skrivet av 680xx:

Visst är smaken som baken men jag tycker valet av spel är mycket underligt. Många titlar som är ytterst ointressant idag (även då) och många pärlor som missats som absolut ska ges möjlighet att upplevas igen.

Var är?

Battle Squadron - The Destruction Of the Barrax Empire {1989}
Black Crypt
Cannon Fodder
Elvira - Mistress Of the Dark
Eye Of the Beholder II - The Legend Of Darkmoon
Heimdall 2 - Into the Hall Of Worlds
Leander
Lemmings
Moonstone - A Hard Days Knight
Panza Kick Boxing
Pegasus
Pinball Fantasies
Pirates
Sensible World Of Soccer
Switchblade II
The Chaos Engine
The First Samurai
The Secret Of Monkey Island
Turrican II - The Final Fight
Virocop
Wolfchild
Z-Out

The Chaos Engine är med i maskinen, så varför nämna det? Sedan är väl rättigheterna rätt svåra att få från dom större företagen som Disney (Lucasarts), EA (Westwood), Sony (Psygnosis) osv. Överlag är jag rätt nöjd med spelen som kommer med, men visst, lite tråkigt är det att Moonstone inte är med.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

The Chaos Engine är med i maskinen, så varför nämna det? Sedan är väl rättigheterna rätt svåra att få från dom större företagen som Disney (Lucasarts), EA (Westwood), Sony (Psygnosis) osv. Överlag är jag rätt nöjd med spelen som kommer med, men visst, lite tråkigt är det att Moonstone inte är med.

Visst ja moonstone undrar vem som äger rättigheterna till det spelet ?

Medlem
12
Skriv svar