MMORPG:t Ashes of Creation flyttar till Unreal Engine 5

Robot
MMORPG:t Ashes of Creation flyttar till Unreal Engine 5

Och visar upp några av förbättringarna det medför.

#Ashes-of-creation, #Intrepid-studios


Medlem

Det ser riktigt läckert ut. UE5 sopar ju verkligen mattan med andra grafikmotorer.

Medlem

Snyggt som tusan, rent grafiskt. Men lite tråkig video, visade bara trånga miljöer och sjösjuka blommor. I ett MMO vill man ju se vidsträckta landskap.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jo det var snyggt men samtidigt fult. Svårt att sätta fingret på det men de NPC man såg var stela kantiga/fula. Lite konstig ljussättning/skuggor och hela videon skrek MMO miljö på något sätt.

Medlem

Jag hoppas det kommer leva upp till förhoppningarna då jag verkligen gillar denna typ av MMO.
Kommer ihåg när Arche Age kom ut och spelade i 3-4 månader och det var riktigt roligt och hoppas på samma känsla med Ashes of Creation.

Tror bytet till UE5 var ett bra val om dom vill att spelet ska leva längre. Även om grafik och prestanda inte är det viktigaste är det ett stort plus att det ser snyggt ut när man spelar
Sedan pratade dom om att det kommer bli lättare att utveckla spelet då fler personer kan jobba på samma sak samtidigt.

Medlem

Första spelet som fullständigt använder UE 5.0 lär bli Stalker 2.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Första spelet som fullständigt använder UE 5.0 lär bli Stalker 2.

Ser ut som att epic själva försöker få till att Fortnite ska bli det första spelet ut med UE 5.0
Får hoppas att Stalker 2 inte försöker slå det utan fokuserar på att få ett ordentligt bra istället för att vara först ut.


signatur

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.

Medlem
Skrivet av BoBBarN:

Ser ut som att epic själva försöker få till att Fortnite ska bli det första spelet ut med UE 5.0
Får hoppas att Stalker 2 inte försöker slå det utan fokuserar på att få ett ordentligt bra istället för att vara först ut.

Det första spelet som kommer vara byggt med alla UE 5 funktioner lär komma ifrån The Coalition. Deras kunskap inom UE gjorde att Epic lät dem bidra till majoriteten av Matrix demot.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Vi är många som blir förvånade om AoC släpps över huvud taget, men den som lever får se antar jag.

Medlem
Skrivet av CarlGran:

Vi är många som blir förvånade om AoC släpps över huvud taget, men den som lever får se antar jag.

Ja lite så.
Men hoppas kan man.

Medlem

Tycker att deras egna modeller ( spelarens karaktär och fienderna ) skär sig mot de hyperrealistiska texturerna och ljussättningen dom tagit från epics UE5 bibliotek.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Jo det var snyggt men samtidigt fult. Svårt att sätta fingret på det men de NPC man såg var stela kantiga/fula. Lite konstig ljussättning/skuggor och hela videon skrek MMO miljö på något sätt.

Ser ut som texturerna på all sten/berg och snö har skalats upp vilket gör dem lågupplösta och fula. Är dessutom ganska detaljfattigt utan små stenar, grenar, mossa, svampar, torkat gräs och allt vad som går att lägga till i den typen av miljö.

Det är några grejer jag kunde sätta fingret på rent spontant. Samtidigt vet jag inget om spelet eller dess ambition att vara så snyggt som möjligt. Att flytta till UE5 kan ju handla om helt andra fördelar om så inte är fallet.

Medlem

Med tanke på att det var en tech preview hur det kommer se ut så kan man hoppas dom kommer tweaka saker o ting en del.

Hoppas för dom som letar efter ett nytt mmorpg att de blir bra.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det ser bra ut tekniskt, men väldigt själlöst ut enligt mig. Visst är det en tidig alfa, men det estetiska lär väl inte ändras speciellt mycket gissar jag, vi får väl se.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar