Diskutera - De mest lovande spelen 2022

Robot
Diskutera - De mest lovande spelen 2022

Första kvartalet är blytungt - kan resten av året toppa det?

#2022, #diskutera


Medlem

1. Horizon 2
2. Elden Ring
3. God of war: Ragnarok
4. Cuphead: Delicious last course
5. Salt and sacrifice

Är de som jag planerar att spela nästa år. Sen får vi se om det dyker upp nått mer intressant.

Medlem

Spelen jag främst ser fram emot är följande.
Horizon 2
Weird West
Starfield
Legend of Zelda: Breath of the Wild 2
Project Witchstone
Eiyuden Chronicles

Sedan hoppas jag verkligen att Flashback 2 blir bra, men det känns rätt så osäkert för min del.

Medlem

Lost Ark verkar helt klart mest lovande av allt, för mig i vilket fall. För någon som mig som älskar spelarägda hus/ytor i mmorpg verkar det som komma skall vara mer än jag vågat önska av ett mmo någonsin, och då satte ändå Wildstar ribban rätt högt. Även PvP'n lockar mig, något få mmorpg har lyckats med. Allt jag har hört från folk som spelar det är övervägande positivt med utvecklare som faktiskt bryr sig på toppen. Rekommenderar denna video för det som inte riktigt hängt med i svängarna:

Är så glad att höra en utvecklare som bara inte satsar på hardcore end game, utan även saker för oss andra att göra som kanske inte är intresserade av PvE raids.

Medlem

Horizon, God of War, Starfield, Forspoken, Gotham Knights och Hogwarts legacy är väl några av spelen jag ser fram emot. Sen hoppas jag på FF7R del 2 och Xcom 3.

Medlem

Jag är så jäkla sugen på ett bra RPG i stil med Skyrim, Witcher osv. så Starfield hoppas jag mycket på. Hoppas Bethesda leverar rejält och visar att de har en motor, karaktärer, dialog man kan räkna med framåt (tycker detta varit brister i senaste titlarna) och kanske till och med lite mindre buggar.

Medlem

2022 ser ut att bli ett riktigt bra år.
Bara hoppas alla spel levererar också

Medlem

Starfield!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

1. Elden ring
2. Sifu
3. Hogwarts legacy
4. Horizon
5. God of war

Medlem

Jo, Starfield är ändå det som jag ser mest fram emot. Svårt att veta hur kul det blir, men mycket innehåll kan nog garanteras. Sugen på ett nytt och fräscht +300h spel!

Medlem
Medlem

Homeworld 3, Company of Heroes 3 och Starfield, resten ser för stunden ut att kvitta.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Quake-konnässsör

Sons of the Forest & Eiyuden Chronicles

Medlem

Lost Ark, Elden Ring och God of War väntar jag på

Medlem

Elden Ring tror jag kommer bli helt fantastiskt. Har väldigt höga förhoppningar på det

Medlem

Elden Ring är utan tvekan nr 1, utöver det så ska Lost Ark, Dying Light 2, God of War Ragnarok och STALKER 2 definitivt spelas.

Medlem

Stalker 2 och Starfield är dom enda jag är hypade för. Tror CoH3 kan vara bra, tror Homeworld 3 kommer vara skräp.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

stalker 2
dying light 2
Elden ring
Starfield


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Tror att jag kommer spendera en jäkla massa timmar i Dying Light 2. Sen är jag nyfiken på vad som kan komma mer... Tycker det varit lite tunt i år.

Medlem

Ser fram emot Eldritch House, The Bookwalker och Rosewater. Ska också bli intressant att se mer av Breath of the Wild 2 och Death of the Reprobate.

Medlem

1. Horizon: Forbidden West
2. God of War: Ragnarök
3. Hogwarts Legacy

Sen hoppas jag självklart på att få se mer från Beyond Good & Evil 2, men den önskan lär knappast slå in.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Elden ring, Hogwarts Legacy och Stalker 2.

Medlem

Av de jag vet är det nog bara Horizon 2 som lockar. Börjar bli sjukt trött på att alla spel ska vara open world.

Medlem

STALKER 2, Elden ring och Hogwarts blir nog de bästa liren 2022.

It's not a lake, it's an ocean

2022 ser ut att bli ett toppenår oavsett vilket format man spelar på.

Stalker 2 ser väldigt spännande ut, även om jag inte har någon erfarenhet av franchisen alls. Det ska bli kul att se vad Starfield blir för något (försening?). Tunic får gärna bli bra. I övrigt ser jag fram emot att bli överraskad av något spel som jag ännu inte har upptäckt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

1. Starfield
2. Starfield
3. Starfield
Etcetera

Ser också fram emot ett nytt Zelda men tveksam om det släpps nästa år…

Medlem

Ett mer etablerat Cyberpunk 2077.

Medlem

Starfield och Elden Ring givetvis.

Medlem

Ser mest fram emot Baldur's gate 3.
Har inte sett något av EA och har ihärdigt väntat.
Hoppas nu att få spela det 2022 - för det ska väl släppas då?

Medlem

#01: (Dying Light 2: Stay Human) blir ett givet köp till Steam så att jag kan lira med mus + KB.
_______________________________________________________________________________
#02: (S.T.A.L.K.E.R. 2) blir ett givet köp till Steam så att jag kan lira med mus + KB.
_______________________________________________________________________________
#03: (Horizon: Forbidden West)
_______________________________________________________________________________
#04: (God of War: Ragnarök).
_______________________________________________________________________________
#05: Starfield
_______________________________________________________________________________
#06: Gotham Knights
_______________________________________________________________________________
#07: Company of Heroes 3
_______________________________________________________________________________
#08: Hogwarts Legacy

_____________________________________________________________________________________________________
*** Hoppas ingen minns vilket jäkla dravvel jag skrev här först. Jag var kraftigt onykter så raderade alla galna jäkla förklaringar. Pinsamt var bara förnamnet!!!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

123
Skriv svar