Idag gör PUBG övergången till free-to-play

Robot
Idag gör PUBG övergången till free-to-play
Medlem

🙌 är väldigt trött på hoppa runt som en kanin 🐇 i fortnite just nu.

Medlem
Inaktiv

Idag gör PUBG övergången från att ha 99% fuskare till 100%.

Jäklar vad kul PUBG var när det kom och en ganska bra bit efter men senaste 1-2 åren har mitt intresse helt försvunnit. Dels för att jag spelat så pass mycket men även utvecklingen med alla cheaters

Skribent

Tveksam till Free to Play. Jag spelar inte PUBG, men det var inte direkt lyckat drag för CS:GO och det är numera inte gratis att spela CS:GO tävlingsinriktat.

Medlem

Jag är relativt ny till PUBG, har fått haka på ett gäng med hyffsat erfarna spelare.
Det är kul och jag spelar casual och orankat. Bra spel att bryta av med, även om det ofta blir en running-sim av det.

Medlem

Nej. 'Aldrig spelat Battle Royale-spel. Jag ser hellre om filmen.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
rug
Medlem

PUBG var riktigt kul i början, tills alla fuskare tog över... så... nej tack!

Medlem

Var besatt av PUBG i några månader tills jag gick tillbaka till Battlefield 1 och upptäckte hur nice det var att slippa leta vapen i 20 minuter för att sedan dö av en camper som gömmer sig i ett hus.

Medlem

Njäe, intresset för PUBG har svalnat för länge sen. Det har aldrig varit särskilt bra optimerat eller buggstädat, men det sparkade upp Battle Royale-dörren på vid gavel och banade väg för roligare tronföljare som Apex Legends. Jag hade jättekul i PUBG när det kom, men nu får det sitta på minnenas hylla.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Aaah det big OG<3
Det var så sjukt kul på sin tid, tror inget har toppat det ännu i just spelglädje med vänner.
Både Apex/Warzone har gjort konceptet mer användarvänligt och optimerat. Men det var något särskilt med pubg, det var... spännande? vilket apex/war inte lyckats fånga.
Att ens avfyra bössan var rätt så sällsynt och riskabelt.
Att lyckas skjuta ihjäl någon har aldrig känts lika bra.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

PUBG är i grunden ett ganska bra spel men det går inte att köra på PC pga alla fuskare och att det är alldeles för många som är alldeles för bra på spelet vilket gör det alldeles för svårt för mig som är medioker. På konsol är det alldeles för dåligt gjort för att spela, dom skulle behöva göra om alla kontroller och sånt så det fungerar smidigare som i tex. Blackout som fungerar väldigt bra på konsol.

Medlem

Har svårt att se att jag någonsin kommer lira PUBG igen. Spelet är förstört av fuskare och bottar, vilket är synd då det var fruktansvärt roligt och spännande en gång i tiden. Många bra minnen!

Medlem

Jag kan tipsa om Hunt Showdown, vi gick från PUBG till Hunt och även efter 1k timmar så är det väldigt kul att köra med kompisarna.

Man får lite samma adrenalin som i PUBG, då det blir ett slags mini BR (12 spelare på banan).

Skrivet av dTexN:

Aaah det big OG<3
Det var så sjukt kul på sin tid, tror inget har toppat det ännu i just spelglädje med vänner.
Både Apex/Warzone har gjort konceptet mer användarvänligt och optimerat. Men det var något särskilt med pubg, det var... spännande? vilket apex/war inte lyckats fånga.
Att ens avfyra bössan var rätt så sällsynt och riskabelt.
Att lyckas skjuta ihjäl någon har aldrig känts lika bra.

Jag är en av dom som kommit och gått i perioder spelet under alla år, har haft mycket kritik själv men senaste året har det varit en rätt grym upplevelse, fåtal fuskare om ens någon jag stött på, för det mesta skickliga spelare bara. Ruskigt fint optimerat utan minsta lagg och hög fps dessutom. Roliga danser och skins m.m som håller det fräscht. Ser riktigt fram emot denna uppdatering och vad framtiden har att erbjuda 😁

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Jag är en av dom som kommit och gått i perioder spelet under alla år, har haft mycket kritik själv men senaste året har det varit en rätt grym upplevelse, fåtal fuskare om ens någon jag stött på, för det mesta skickliga spelare bara. Ruskigt fint optimerat utan minsta lagg och hög fps dessutom. Roliga danser och skins m.m som håller det fräscht. Ser riktigt fram emot denna uppdatering och vad framtiden har att erbjuda 😁

Men bottar får man stå ut med ändå?

Medlem

PUBG är skoj att lira ihop med polare. Kul att blanda rankade matcher som kräver lite eftertanke och seriositet hur du spelar med normals där det är lite mer chill. En överdrift att det är många fuskare, visst finns dom men tycker att PUBG är bra på att banna folk när man rapporterar in misstänkt fusk.

Sen är det ett sånt spel där skillnaden mellan bra- och medelbra/dåliga spelare är enorm. Tillhör själv medelklassen men möte ofta betalda proffs i rankade matcher. Det blir drag under galoscherna när dom stormar din position och chansen att du vinner den fighten är liten för att uttrycka sig milt.

Kan tycka att spelet gjort sitt faktiskt men tills det kommer något som är i närheten av PUBG-känslan så hänger jag i tills vidare.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Aaah det big OG<3
Det var så sjukt kul på sin tid, tror inget har toppat det ännu i just spelglädje med vänner.
Både Apex/Warzone har gjort konceptet mer användarvänligt och optimerat. Men det var något särskilt med pubg, det var... spännande? vilket apex/war inte lyckats fånga.
Att ens avfyra bössan var rätt så sällsynt och riskabelt.
Att lyckas skjuta ihjäl någon har aldrig känts lika bra.

Att avfyra bössan var rätt så sällsynt?!

Om man spelar som en liten råtta kanske, haha. ;D

Avstängd

Aldrig gillat BR. Apex Legends var det sämsta jag testat under covid (Bf2042 undantaget). Är pubg fortfarande endast br eller finns det andra gamemodes nu?

Medlem

Nej, aldrig i livet!
Gillar inte spelsättet.


signatur

autograph

Medlem

Spelar fortfarande PUBG efter att ha börjat spela sedan 2017, spelar dock fortfarande bara i tredje person och orankat vilket drar ner på antalet fuskare. Skulle påstå att spelet är lika kul som när det begav sig, men att man till slut såklart känner att man ha spelat ut spelet lite grann, man har gjort det mesta så att säga.

Medlem

Spelar i stort sett var dag och har gjort så sedan 4:e April 20217.
Allt från ett enstaka game till flera timmar.

Tycker fortfarande det är lika kul och spelar bara det och WoT på PC just nu.
Fuskare finns, men det gör det tyvärr i alla onlinespel skulle jag vilja påstå.

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Hade rätt kul med PubG med en polare ett tag. Men spelet blev ju aldrig klart. Mins mycket väl när det äntligen kom en ny bana.

Idag skulle jag nog inte orka starta upp det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Nu var det några år sen jag spelade men, har det inte alltid vart free to play eller har jag missat nått?

Medlem
Skrivet av Komured:

Nu var det några år sen jag spelade men, har det inte alltid vart free to play eller har jag missat nått?

Nepp, alltid kåstat para, län

Medlem
Skrivet av JurgenRapp:

Jag kan tipsa om Hunt Showdown, vi gick från PUBG till Hunt och även efter 1k timmar så är det väldigt kul att köra med kompisarna.

Man får lite samma adrenalin som i PUBG, då det blir ett slags mini BR (12 spelare på banan).

Ska kika, tack!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

No play, spelade någon månad eller två någon gång under 2017 men annat kom mellan och sen har jag aldrig tittat tillbaka.

Börjar känna mig för gammal och rostig för fps, kidsen måste ha skärmar med 1ms latens, jag har flera sekunders inbyggd latens i min gamla gubbkropp.

Medlem

Spelade en massa när det var early access. Problemen som fanns då existerar fortfarande och förstör hela spelet. Lagg från helvetet, rubberbanding, "skjut först dö först" fenomenet, bots, fusk osv. Det var kul när det kom, men eftersom dessa game-braking-bugs aldrig fixades så slutade jag spela. Tittar till spelet nån gång per år och inser snabbt att det är samma problem fortfarande.

Medlem
Skrivet av nils45:

Nepp, alltid kåstat para, län

wut?

1
Skriv svar