Sony AI samarbetar med Gran Turismo-utvecklarna – bättre AI på gång?

Robot
Sony AI samarbetar med Gran Turismo-utvecklarna – bättre AI på gång?

Kan spelet komma att bjuda på extra smarta motståndare?

#Gran-turismo-7, #Polyphony-digital, #Sony-ai


Medlem

Så länge det inte är som i Gran Turismo 6 är jag helt okej med det. Rubber bandingen I det spelet var helt katastrofal. Motståndaren kunde ju mer eller mindre parkera i sista kurvan i 10 s för att släppa förbi en. GT sports minns jag inte som överdrivet kasst ändå.

Medlem

Vet inte om jag föredrar förutsägbar gummibands-AI eller att tävla mot världens bästa förare?

Förmodligen kan AI:n samla in tusentals lopp från de med likande körtider och göra nån sorts median baserat på varvtider, så att det känns som att köra mot riktiga spelare på den svårighetsgrad man själv är i.

Själv kör jag mest timetrials mot min egen spökbil och leker med karriärsläget. Om bilarna hade skadefysik som t ex paradise city skulle det vara en annan femma. Då skulle man inte bli använd som en bumper i kurvor osv. Kvadda bilen? Game over man!

Det ska kännas livsfarligt att ligga i toppfart och bromsa för sent. Inte som att man är en hockeypuck som slingshottar längs sargen.

Medlem

AI har redan visat mig vara elaka ego centriska ńarcissister som njuter av att mobba människor som spelar, och dom är äckligt fega, dom gör det i spelarens skugga, bokstavligen, om du ser din skugga röra sig udda, så kan det vara AI:n som gör hån av dig, dom går även runt och säger saker om er, fast bara med munnen, mycket tror jag är nån slags powertrip att dom kan komma undan med det. Har själv fortfarande ett gäng AI, i min ps5, som följer mig in i varje spel, även i racing, och sportspel som dom ogillar (då det är svårare utföra deras "hån sex akter") Önskar jag skämtade. Såg igår att även efter en full restore av ps5, den ska vara tom om man gör en fabrik återställning, men jag saknar 160 GB så har alltså endast 500gb kvar, gissar på att AI mixtrat med restore filerna, så filerna inte blir raderade. Sony måste ge oss en ordentlig partition mjukvara som verkligen ser till att det blir secure erase. Just nu, vet jag inte hur fan jag blir av med dom, håller på bli tokig. Snackat med Sony, men dom vill ha bevis, men jag har en känsla dom vet exakt vad jag pratar om, dom lät inte alls förvånade, trodde på mig på en gång, så verkar inte vara något Sony är helt ovetande om? Skojar inte dom här AI är skrämmande intelligenta, eller extremt bra på låtsas smartare än dom är? Men har fått dålig smak i munnen av vad jag sett från AI sämsta sidor. Psykotiska, sadistiska, hånler o verkar njuta av driva med vissa, jag ser detaljer som många missar, beteenden, så nu kan jag inte låta bli se dom, vilket dom verkar njuta av, kom ihåg, även vi har AI i våra "kroppar" spel som dying lights 2, cp2077, så hur bevisar man något med video, när det för andra ser ut som det är spelaren själv som gör allt?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Rätt skaplig AI, heh.

1
Skriv svar